וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעויות שאסור לכם לעשות כשאתם מעורבים בתאונת דרכים

עו"ד תומר נגולה בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי

18.5.2020 / 8:53

תאונת דרכים אף פעם לא מתרחשת בעיתוי טוב עבורנו, בטח אם יש פגיעה בגוף. מה עושים במקרה של תאונה שבה יש נפגעים ומהי שרשרת הפעולות שיש לבצע? עו"ד תומר נגולה, ראש מחלקת תעבורה בפירמת L.S, מסביר

צילום ועריכה: אולפן וואלה! NEWS

תאונות דרכים הן מכת מדינה בישראל וישנן אלפי תאונות בדרגות חומרה שונות המתרחשות מדי שנה. חלק מאותן תאונות מסתיימות בפגיעות ברכב בלבד אולם חלקן מסתיים בפגיעה גופנית. מה עושים במקרה שכזה? כיצד נכון לנהוג? אירחנו באולפן וואלה! NEWS את עו"ד תומר נגולה, ראש מחלקת תעבורה בפירמת L.S, כדי שיסביר מהי שרשרת הפעולות הנדרשת במצבים שכאלו.

במקרה שעברתם תאונה מכל סוג שהיא, דבר ראשון עליכם לעצור בצד הדרך, לצאת מהמכונית ולוודא שכל המעורבים בריאים ושלמים. במידת הצורך יש להזמין מד"א או מכבי אש לחילוץ. "הדבר השני שיש לעשות הוא לבדוק האם יש עדים לתאונה", אומר עו"ד נגולה, "צלמו את הזירה, רשמו פרטים של עדים. זה חשוב - כל מה שלא עשיתם בזמן התאונה, לא תוכלו לעשות אחר כך. יש לצלם את מספר הרכב כי לפעמים מי שנהג ברכב אינו בעל הרכב".

"בנוסף, לעתים אנשים מודים מיד בעבירה שגרמה לתאונה ואם לא הקלטתם אותם בזמן אמת הם עלולים להתכחש אחר כך ויש לנהל משפט", מוסיף עו"ד נגולה.

יש תאונות עם נפגעים ותאונות ללא נפגעים. בתאונות עם נפגעים לרוב יגיע בוחן משטרתי לזירה, כדי לחקור את התאונה. המשטרה מודדת, מסמנת, משווה ומצלמת הכול בזמן אמת במקביל לגביית עדויות מהנהגים ומהעדים. "אני ממליץ לרוב לנהגים לא למסור עדות בזמן התאונה כי הנהגים נסערים ויכול להיות שלא תהיה להם הזדמנות לתקן את גרסתם", אומר עו"ד נגולה, "עדיף לומר לשוטר שאתם נסערים ולבקש לתת עדות מסודרת לאחר מכן. חשוב לא להעריך מהירויות ומרחקים, כל אמירה כזאת יכולה להוביל להרשעה שלך. שוטר יכול לחקור אתכם באזהרה ואם השוטר מחשיד אותך באחריות לגרימת התאונה - יש לכם זכות להיוועץ בעורך דין. זה מאוד חשוב ויכול להיות ההבדל בין הימנעות מכתב אישום לבין קבלת כתב אישום".

עו"ד תומר נגולה, ראש מחלקת תעבורה בפירמת L.S.

טלפון: 053-9416698

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד תומר נגולה בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully