וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מעבירים את הזמן בבית? מוציאים אזרחות פורטוגלית

עו"ד אדם ידיד בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

31.3.2020 / 9:43

פסק הזמן הפתאומי שנכפה עלינו באמצע החיים בגלל מגפת הקורונה הוא הזדמנות טובה לעשות את מה שתמיד רציתם ולא הספקתם - להוציא אזרחות פורטוגלית, למשל

דרכון פורטוגלי. ShutterStock
כאחת מ-27 מדינות האיחוד האירופי, מעניקה פורטוגל לאזרחיה אזרחות אירופית המביאה עמה זכויות רבות/ShutterStock

הוצאת דרכון פורטוגלי היא משאת נפשם של ישראלים רבים, ולכך סיבות רבות וטובות. כאחת מ-27 מדינות האיחוד האירופי, מעניקה פורטוגל לאזרחיה אזרחות אירופית המביאה עמה זכויות רבות, בהן:
• זכות לחיות, לשהות ולעבוד בכל מדינות האיחוד ללא הגבלת זמן (בניגוד לדרכונים אירופאים אחרים כגון זה הליטאי, לדוגמה, המעניק אישור שהיה רק בחלק ממדינות האיחוד).
• הטבות בתנאים סוציאליים, לכל מדינה בתנאים שלה
• הקלות בקבלת משכנתה ומימון מבנקים אירופאים וכן בניהול עסקים ורכישות נדל"ן
• קבלת אישור כניסה לארה"ב בקלות ללא הוצאת ויזה

זיקה למגורשי ספרד

על מנת להוכיח לשלטונות הפורטוגליים את זכאותכם, יהיה עליכם להראות כי קיים קשר משפחתי ביניכם לבין מגורשי ספרד. האמונות על בדיקת קשר זה הן שתי הקהילות היהודיות הוותיקות בפורטוגל, בליסבון ובפורטו, להן צריך להגיש בקשה לקבלת אישור צאצאות. ניתן גם להוכיח צאצאות, בבקשה ישירה לרשויות הפורטוגליות, אך הדבר אינו מומלץ. אחת הדרכים השכיחות להוכחה היא באמצעות הוכחת קשר משפחתי לדמות יהודית מפורסמת, כגון רב כלשהו, שיש לה זיקה מובהקת לקהילת המגורשים.

אפשרות נוספת היא להוכיח קשר משפחתי לקהילה יהודית הידועה בזיקתה המובהקת למגורשים. הקשרים הקלים ביותר לאיתור יהיו אלו הקשורים ישירות לפורטוגל.צאצאים למשפחות יהודיות בארצות הבלקן, צפון אפריקה ואפילו אירופה יוכלו להתחקות אחר אילו היוחסין שלהם ולהוכיח את הקשר המשפחתי הנדרש.

מעז ייצא מתוק

אפשר לראות בחל"ת שנגזר עליכם וההנחיות המגבילות שמשאירות את כולנו בבית, הזדמנות טובה להקדיש להוצאת הדרכון את הזמן הראוי, שעד כה לא הצלחתם למצוא. עכשיו, כשאתם בבית, פנויים לעבור על כל המסמכים הדרושים, תוכלו להתקדם במהירות בתהליך ולהתמודד עם תלאות הבירוקרטיה ביתר קלות.

בשלב ראשון, מומלץ לערוך שיחות טלפוניות עם ההורים וכן עם הסבים והסבתות. בתקופה זו, בה נכפה עליכם ריחוק, תרוויחו גם שיחה משפחתית נעימה וגם אפשרות להתחקות, בפירוט רב ככל האפשר, אחר אילן היוחסין המשפחתי שלכם. אל תשכחו לציין את שמות הנעורים של הסבתות.

מסמכי כתובה שלכם, של ההורים ושל הסבים, חשובים מאוד וכן תעודות משפחתיות נוספות. נסו לברר אם אחד מאבותיכם שימש כרב וחיבר ספרים במסגרת תפקידו. בעדות השונות נהגו הרבנים לפרט את ייחוסם המשפחתי כחלק מהמבוא לספרם.

דבר נוסף שביכולתכם לעשות מהבית, אם בשנים האחרונות שהיתם בחו"ל במשך חצי שנה או יותר, הוא להוציא תעודת יושר מכל מדינה בה שהיתם. כחלק מההתמודדות עם נגיף הקורונה, נוקטות מדינות בכל העולם בשורה של צמצומים שעשויה להשפיע על מהירות הטיפול בבקשתכם, לכן יהיה נכון, במקרים מסוימים, להגיש את הבקשה בהקדם האפשרי.

הדרך הבטוחה והמהירה לדרכון

אמנם זמן לא חסר כרגע, אך לא תמיד קל לדעת בדיוק מה לעשות, אילו מסמכים להשיג וכיצד להתגבר על בעיות שונות שעלולות לצוץ בהמשך הדרך. עכשיו, כשאתם סגורים בבית, קל להתפתות לחברות המבטיחות עזרה בהוצאת הדרכון, אך לפעמים קשה להבחין מי מהן אמינה ומבוססת ומי תוליך אתכם שולל ולא תעמוד בהבטחתה.

הדרך הבטוחה והמהירה ביותר להוציא דרכון פורטוגלי היא באמצעות ליווי מקצועי של עורך דין, המחויב על פי חוק באחריות מקצועית כלפי הלקוח ולשמירה על סודיות. עבודתו של עורך הדין, תחת מחויבויות אלו, נתונה לפיקוח של לשכת עורכי הדין ומבוטחת בביטוח אחריות מקצועי.

את הסיוע המקצועי הנדרש ניתן לקבל מעורכי הדין העוסקים בתחום גם מרחוק, וליהנות הן מהדרכה ברורה בנוגע לצעדים בהם עליכם לנקוט והן מסיוע באיתור הקשרים המשפחתיים הנדרשים, במקרה הצורך. על אף שמדובר בעורך דין, המגיע עם שלל הגנות וערבויות כמפורט, מומלץ לבדוק את הניסיון והמוניטין שלו בתחום, ואף לפנות ללקוחות שעברו מול את התהליך, על מנת לקבל את חוות דעתם.

עו"ד אדם ידיד הוא שותף במשרד עורכי דין ונוטריון דוד ידיד, העוסק בהוצאת אזרחות פורטוגלית ואזרחויות אירופאיות בכלל, וכן בנזיקין וביטוח ומימוש זכויות לבני הגיל השלישי בדגש על זכויות ניצולי שואה.

טלפון: 053-9374940

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד אדם ידיד בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully