וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברתם תאונת עבודה? זה מה שעליכם לדעת כדי לקבל פיצוי

עו"ד חיים דבורה בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

1.4.2020 / 9:15

אובדן כושר עבודה כתוצאה מתאונה משנה את חיינו באופן דרמטי. כיצד יש לנהוג במקרה שכזה ומה חשוב לדעת? עו"ד חיים דבורה, מומחה בנזיקין וייצוג מול הרשויות, משיב

צילום ועריכה: אולפן וואלה! NEWS

לעתים בזמן עבודה אנו עוברים תאונה אשר פוגעת בגופנו ומשביתה או פוגעת ביכולת לעבוד. למצב זה יש השלכה רפואית מיידית וגם השלכה כלכלית. "אובדן כושר עבודה הוא מצב שבו אדם מאבד את יכולתו להשתכר, בין אם באופן קבוע, זמני, חלק או מלא וזהו מצב שמאיים על חייו, בפרט אם מדובר במפרנס יחיד למשפחתו", אומר עו"ד חיים דבורה, מומחה בנזיקין וייצוג מול הרשויות.

"במקרה של אובדן כושר עבודה ניתן לתבוע שלושה גופים שונים - המוסד לביטוח לאומי, קרן הפנסיה וחברות הביטוח הפרטיות. את קרן הפנסיה וחברות הביטוח ניתן לתבוע רק אם מבוטחים בהם. למעשה ההליך הפרוצדורלי אמור להיות פשוט, אולם המציאות שונה וחברות הביטוח מערימות קשיים. אנשים מרימים ידיים בעקבות כך. לכן חשוב להקפיד על קבלת ייעוץ והכוונה נכונים, מילוי המסמכים שנדרשים למקרה ולהתכונן לתביעה. הטפסים צריכים להיות מוכנים, כי הנפגע עתיד להיכנס לוועדות".

ממה מורכב סכום התביעה ומהו הפיצוי הצפוי, בהתאם לנסיבות של כל מקרה?

"על פי החוק יש גובה פיצוי מקסימלי. הגובה המקסימלי לפיצוי עבור מבטוח הוא 75% מסך הכנסותיו ב-12 החודשים האחרונים שקדמו לאירוע".

האם ניתן במקרה של אובדן כושר עבודה לקבל פיצוי גם מחברות הביטוח וגם מהביטוח הלאומי?

"לא, במרבית המקרים הפיצוי משולם על ידי חברת הביטוח, קרן הפנסיה או המוסד לביטוח הלאומי. לא ייתכן מצב שהאדם יקבל פיצוי מכולם. חברת הביטוח רשאית להפסיק תגמול במקרה של אובדן כושר עבודה כאשר פגה הפוליסה, במקרה של מות המבוטח או אם המבוטח החלים וחזר לעבודה".

משרד עורכי דין חיים דבורה נותן מענה משפטי במגוון תחומים, ביניהם: ביטוח לאומי, דיני עבודה, דיני נזיקין, משפטי מנהלי ועוד.

טלפון ליצירת קשר: 053-6114043

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד חיים דבורה בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully