וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה/שנאה בימי קורונה: עצות לזוגות לקראת גירושים

עו"ד ורד לוי בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי

6.4.2020 / 9:07

איש לא היה מוכן לקראת משבר הקורונה. כך למשל, זוגות שעמדו בפני תחילת הליך גירושים, נאלצים כרגע להמשיך לחיות זה לצד זה. איך שורדים את המצב ואפילו ממנפים אותו לטובת הצעדים שיגיעו בעתיד?

חלוקת חובות בהליך גירושין. ShutterStock
רבים מאותם זוגות מוצאים עצמם סגורים בין ארבעה קירות, עם מחשבות על פירוק החבילה, מבלי שיוכלו להוציאן לפועל/ShutterStock

עבור זוגות רבים הגיע משבר הקורונה בתזמון הגרוע ביותר, בדיוק כשהליך הגירושים עומד על הפרק. כיוון שבפני בתי המשפט מובאים לפי שעה מקרים דחופים בלבד, הגשת תביעות גירושים או פתיחת הליך יישוב סכסוך ללא סעד דחוף שעומד בתקנות שעת חירום, איננה אפשרית. וכך, רבים מאותם זוגות מוצאים עצמם סגורים בין ארבעה קירות, עם מחשבות על פירוק החבילה, מבלי שיוכלו להוציאן לפועל.

המתח בסיטואציה כזאת הוא כמובן עצום, אך חרף הקשיים ניתן לנסות למנף את המצב ואת התקופה לחשבון נפש, חידוד הרצונות והעמדות ולהכנות ראשונות לקראת העתיד לבוא.

צעד ראשון: הפרדת כוחות

אם המצב מאלץ אתכם להמשיך לחיות תחת קורת גג אחת על אף המתיחות, מומלץ לנסות, ככל האפשר, לייצר הפרדה בתוך הבית במטרה לצמצם התלקחויות - הן עבורכם והן למען הילדים.

בנוסף, כדאי לבנות סדר יום ברור ומוגדר הכולל חלוקת זמנים נפרדת של כל הורה עם הילדים. הדבר יסייע בהפחתת המתח ויאפשר לכל אחד מכם לחזק את הקשר עם הילדים.

צעד שני: פחות לדבר, יותר לכתוב

במצב כזה, ניהול שיח בין בני הזוג הוא פעולה מועדת לפורענות, במיוחד על רקע שאלות הנוגעות ליום שאחרי. לפיכך, מומלץ כרגע להתמקד בהווה ולא לעסוק בסוגיות ערטילאיות המגבירות את חוסר הודאות, המחלוקות והמתחים.

בתקופה זו, עדיף שכל אחד יקדיש את הזמן לחשבון נפש אישי, כשכל אחד כותב את הדברים במקום לומר אותם בקול. ערכו רשימה של הרצונות והשאיפות שלכם הנוגעים ליום שאחרי: האם אתם רוצים לקנות את חלקו של בן הזוג בבית ולהישאר להתגורר בו בעצמכם או לפתוח דף חדש בבית אחר? האם אתם מעוניינים במשמורת משותפת? כיצד אתם רואים את חלוקת הרכוש? רשימה מעין זו עשויה לשמש בהמשך לקביעת קווי יסוד לגיבוש הסכם או, לחלופין, להגשת תביעה.

בנוסף, התחילו לנהל מחברת וחלקו אותה לשלושה חלקים:

1. בעד ונגד - רשימה של הדברים החיובים בבן/בת הזוג מול הדברים השלילים שמפריעים לכם.
2. רשימת אירועים - שתכלול העלאת זיכרונות או תיעוד של אירועים שונים שבגינם גמלה בליבכם ההחלטה להתגרש.
3. רשימת כעסים - דרך מצוינת לפרוק רגשות ותסכול באופן שלא יערב את הילדים ולא יצור התלקחות מיותר בבית בתקופה רגישה זו.

לאורך תקופת ההמתנה הכפויה, תוכלו להיעזר במחברת כדי לשקול את רצונותיכם רגע אחד נוסף, לחדד ולדייק אותם. התיעוד במחברת עשוי גם הוא לעזור בהמשך הדרך בניסוח כתב התביעה, הוכחת עילות לגירושים או לחיוב כתובה וכדומה.

בנוסף, הרישום במחברת מאפשר להוציא כעסים ולא לשמור אותם בפנים ללא מענה ומאידך לא ליצור פיצוץ מיותר בבית המתוח גם כך.

צעד שלישי: איסוף מידע

שפע הזמן הפנוי העומד לרשותכם מאפשר לכם לאסוף מידע חשוב הנוגע להתנהלות הכלכלית שלכם כיחידים וכמשפחה. זה הזמן לבדוק את חשבון הבנק, לעבור על דפי חשבון קודמים ותלושי המשכורת, לאסוף מסמכים רלוונטיים ולערוך תחשיב של הכנסות והוצאות.

פעולות אלה יאפשרו לכם לקבל תמונת מצב עדכנית ולהיערך לפיצול לשני משקי בית שונים, להבין מה גובה המזונות הרצוי מבחינתכם ולמה אתם זקוקים מבחינת חלוקת הרכוש.

מידע חשוב נוסף שכדאי לקבל נוגע לזכויותיכם המשפטיות. מערכת המשפט כיום מגלה גמישות רבה בכל הקשור להסדרי ראיה וזמני שהות ומשמורת; בנושאים אלה, כדאי לקבל ייעוץ משפטי על מנת להבין לאן פניכם מועדות. מומלץ להתקשר לעורך דין המתמחה בתחום או לערוך עמו פגישה מקוונת או טלפונית, לקבל ייעוץ לגבי העתיד וכן להעלות שאלות הנוגעות למשברים הנוכחיים ולאופן ההתנהלות שלכם כדי להימנע מנזקים עתידיים.

לאורך כל הדרך: לשמור על שיח מחבק עם הילדים

לצד כל הצעדים הללו, חשוב לזכור כי ישנם גם ילדים בבית, והם מרגישים הכל. אמנם אין צורך לחשוף אותם לנושא מיוזמתכם, אבל אם יעלו שאלות מצדם, עדיף לא להסתיר או להכחיש את המצב. היו כנים והדגישו את אהבתכם אליהם ללא כל תלות במצב והמשבר עם בן/בת הזוג ואת כוונתכם למצוא פתרון משותף.

התנהלות נכונה מול הילדים, הכוללת תקשורת אוהבת, התייחסות מכבדת אחד לשני וניהול "זמני שהות" נפרדים לאורך המשבר הנוכחי, תאפשר לכם, כמשפחה, להתרגל בהדרגה לפרידה, ולהגיע אליה באופן מיטבי.

עו"ד ומגשרת ורד לוי עוסקת שנים רבות בדיני משפחה וגירושין.

טלפון: 077-2304000

לאתר של עו"ד ורד לוי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד ורד לוי בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • גירושין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully