וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתייכים לאוכלוסיית סיכון? זה הזמן למימוש זכויות רפואיות

עו"ד לינוי אולניק בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי

19.4.2020 / 9:37

סכנת ההידבקות בנגיף הקורונה הובילה רבים מאיתנו להסתגר בבית, והראשונים לעשות זאת הם מבוגרים וחולים במחלות כרוניות, כחלק מקבוצות הסיכון. עבור אלה, זה הזמן לממש את כל הזכויות הרפואיות

מסדרון בבית החולים בני ציון בחיפה. ערן גילווארג
מאחורי הביטוי "מימוש זכויות רפואיות" עומד תהליך בירוקרטי שעשוי להיות ממושך/ערן גילווארג

בימים בהם נגיף הקורונה האגרסיבי מתפשט בעולם, כולנו מתבקשים להישאר בבית כדי לבלום את קצב ההדבקה המהיר ובעיקר להגן על קבוצות הסיכון הכוללות אנשים מבוגרים וחולים במחלות כרוניות.

אם אתם בקבוצת סיכון, כנראה שהייתם מהראשונים להסתגר בבית ולהמעיט ביציאות. עתה, זמן פנוי הוא משאב ממנו יש לכם בשפע. זוהי הזדמנות מצוינת לטפל בעניינים שבימים של שגרה נדחקים לתחתית רשימת המטלות ונזנחים מאחור, ולפעול למען מימוש זכויותיכם הרפואיות.

מגיעה לכם תמיכה כספית

מאחורי הביטוי "מימוש זכויות רפואיות" עומד תהליך בירוקרטי שעשוי להיות ממושך ומתיש. לא פלא, אפוא, שרבים אינם מוצאים את הזמן ואת הסבלנות הנדרשים לטיפול בהליך, חשים חוסר אונים באמצע הדרך ומוותרים על המאמץ. אחרים כלל אינם יודעים שמגיעות להם זכויות כאלו ואחרות. כך או כך, רבים הם המפסידים קצבאות, מענקים ותמיכה משמעותית.

מי זכאי לתמיכה? כל אדם הסובל מנכות כרונית, נמצא במצב סיעודי, מוגבל בניידות, מתמודד עם מגבלות גופניות או נפשיות בעקבות פגיעה בעבודה, או סובל ממצב בריאותי אחר שאינו מאפשר לו לחיות את חייו במלואם, בעצם אפשר לומר שיתכן וקיימות זכויות כספיות לכל מי שמרגיש שהמחלה והמצב הרפואי מנהלים את חייו בכפוף לתנאים שיפורטו בהמשך.

אפיקי התביעה העומדים לרשותכם

הזכויות האמורות ניתנות למימוש בשני אפיקי תביעה שונים: מול המוסד לביטוח לאומי ומול חברות הביטוח/ קרנות הפנסיה.

ביטוח לאומי:

קצבת נכות כללית - לקצבה זו זכאי מי שטרם הגיע לגיל פרישה, ונפגעה יכולת ההשתכרות שלו עקב מצב רפואי (בעקבות מחלה, תאונת דרכים או כל סיבה אחרת שאינה קשורה לעבודה). חשוב לדעת שגם אדם שעובד ומשתכר עד 6,300 שקלים עשוי להיות זכאי לקצבת נכות.

קצבת נכות מעבודה - הזכאים: מי שטרם הגיע לגיל פרישה או מי שעדיין עובד לאחר גיל פרישה ומצליח להוכיח כי הנכות ממנה הוא סובל והפגיעה ביכולת ההשתכרות שלו, נגרמו כתוצאה מעבודתו. תובעים שדרגת נכותם נקבעה בשיעור 20% ומעלה זכאים לקצבה, ואילו בעלי 9%-19% נכות זכאים למענק חד פעמי.

קצבת שירותים מיוחדים - לקצבה זו זכאי מי שזקוק לעזרת הזולת בביצוע פעולות היום יום וניהול משק הבית. הפעולות הראשוניות הנבדקות הן: אכילה ושתייה, ניידות בבית, לבוש, רחצה ושליטה על הסוגרים.

קצבת ניידות - מיועדת לסובלים ממצב רפואי המגביל את יכולת הניידות שלהם.קצבת הניידות הינה חלק מסל הטבות המעוגנות בהסכם הניידות וכולל הטבות נוספות כגון: תו נכה, פטור מאגרת רישוי והשתתפות של המדינה במיסוי על רכישת רכב חדש. אוכלוסיית הזכאים היא אלה אשר מצבם הרפואי נמצא ברשימת הליקויים.

פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות - יינתן לחולים במחלות כרוניות קשות אשר נקבעה עבורם דרגת נכות רפואית של 90% לפחות.

חברות ביטוח/ קרנות פנסיה:

אפיק תביעה זה מיועד למבוטחים בביטוחים פרטיים, או שכירים המבוטחים על ידי מקום עבודתם או בעלי קרן הפנסיה.

• פנסיית נכות ו/או ביטוח אובדן כושר עבודה - מיועדת לעובדים שנאלצו להפסיק את עבודתם לחלוטין או באופן חלקי בשל מצבם הרפואי.

• ביטוח סיעודי - ניתן למבוטחים הנזקקים לעזרה שוטפת בביצוע לפחות 50% מחלק מפעולות היום יום כמפורט לעיל בקצבת השירותים המיוחדים.

• ביטוח מחלות קשות - מיועד לחולים במחלות קשות כמוגדר בפוליסה ומזכה את המובטח, ברוב המקרים, במענק חד פעמי.

להרחבה על אפיקי התביעה האפשריים: מסלולי התביעה האפשריים לנכים. כמו כן, תוכלו למצוא מידע נוסף על הביטוחים המגיעים לכם ממקום העבודה.

זה הזמן להיערכות

תקופה זו, בה כולנו ממילא מסוגרים בבתים, היא זמן מצוין לבחון את אפשרויות התביעה להן אתם עשויים להיות זכאים, לעשות סדר במסמכים הרפואיים הקיימים, להבין מה רלוונטי ומה חסר ולהתכונן להגשת התביעה.

אמנם המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח עובדים כעת במתכונת מצומצמת והטיפול בבקשות, כתוצאה מכך, עשוי להתעכב, אך משרדי עורכי הדין המתמחים במימוש זכויות רפואיות נמצאים בקשר רציף עם לקוחותיהם, גם מרחוק. מומלץ לנצל ימים אלו, לפנות לעורך דין המתמחה בתחום ולבחון את זכאותכם באמצעות שיחה טלפונית והעברת מסמכים לבדיקה.

עו"ד לינוי אולניק היא המייסדת והבעלים של משרד עורכי הדין אולניק לינוי המתמחה בנזיקין, תביעות ביטוח לאומי ומימוש זכויות רפואיות.
טלפון: 053-9387252
הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד לינוי אולניק בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully