וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד, זה האישיו: על מעקבי אישות

שמוליק ממן מקואנטין חקירות בשיתוף זאפ משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי

26.4.2020 / 17:11

בעולם החקירות הפרטיות, מעקבי אישות נועדו לאשש או להפריך חשדות לבגידה של בן או בת הזוג. איך מזמינים מעקב, מה הוא כולל וכיצד כדאי להתנהל במהלכו?

זוג. ShutterStock
דבר אחד משותף לכל מי שהיה בצד הנבגד: הרצון לדעת את האמת/ShutterStock

כל אדם עשוי להגיב אחרת כאשר עולה חשד לבגידה של בן הזוג: אנשים מסוימים יתמוטטו ולא יצליחו להתאושש מהפגיעה, אחרים ימצאו שיש ביכולתם לסלוח ולהמשיך הלאה, ויש כאלה שיפנו מיד למישור הפרקטי וינסו להבין איך האינפורמציה שהגיעה לידם תעזור להם לפתוח בהליך גירושין כשידם על העליונה.

דבר אחד משותף לכל מי שהיה בצד הנבגד: הרצון לדעת את האמת, להבין אם החשדות אכן מבוססים או לגלות, בהקלה גדולה, כי אין בהם ממש.

מתי צריך לחשוד?

מקובל לחשוב כי מי שמזמין את המעקב יהיה תמיד בן הזוג הנבגד, אך גם הורה, אח או קרוב משפחה אחר יכול ליזום מעקב אישות.

מהם הדברים העלולים להדליק נורה אדומה אצל בן הזוג הנבגד? ברוב המקרים, מדובר בסימנים קטנים שכדאי להיות ערים להם:

• ריבוי היעדרויות מהבית במסווה של פגישות ועומס עבודה או מפגשים חברתיים רבים מהרגיל.
• ריחוק לא מוסבר לעומת פרצים פתאומיים של שמחה ואנרגיה.
• הקפדה על המראה החיצוני מעבר לרגיל.
• ריחות זרים או סימנים מוזרים על הבגדים.
• השגחה צמודה על הטלפון הנייד ובהילות לבדוק כל צלצול או הודעה.
• חיובים לא סטנדרטיים בכרטיס האשראי.
• משיכות חריגות של מזומן.

מה עושים עכשיו?

עם התעוררות חשדות ראשונים, מומלץ לפנות לחוקר פרטי ולהזמין מעקב אישות. חשוב לבדוק שמדובר בגורם מקצועי - הן כדי לא לגרום לבן הזוג להבין שהוא במעקב, והן כדי להבטיח שהפרטים שיתגלו יושגו בצורה מקצועית ובהתאם לחוק.

בטרם יתחיל תהליך המעקב, יש לפרט בפני החוקר את כל החשדות והסימנים - גדולים כקטנים. כל פרט מידע עשוי להיות רלוונטי - הרגלים קבועים, התנהגויות יוצאות דופן, חלקי שיחות ששמעתם, תאריכים רלוונטיים ועוד.

המעקב עצמו ינוהל במישורים שונים: חיפוש במאגרי מידע, תצפיות, מעקבים סמויים ועוד. חשיבות ניהול המעקב על ידי משרד מקצועי ואמין היא קריטית, כיוון שאיסוף מידע בניגוד לחוק הוא עבירה פלילית. יתרה מכך, רק מידע שהושג באמצעים חוקיים יוכל לשמש כראייה בהליך משפטי בעתיד.

איך להתנהל בתקופת החקירה

אחד הדברים הקשים והמורכבים איתם נאלץ להתמודד מזמין המעקב הוא המשך ההתנהלות יומיומית מול בן הזוג החשוד; הצלחת המעקב תלויה בהתנהגותו הרגילה, ולכן אסור כי יהיה מודע לחשדות המופנים כלפיו. משמעות הדבר היא שמזמין החקירה, יאלץ להתנהג בטבעיות ככל האפשר, לא לחשוף את התחושות הקשות ולהימנע מעימות עם בן הזוג בנושא.

חשוב לא להיכנע לפיתוי לערוך מעקב עצמאי או להתקין מכשירי ריגול. פעולות מעין אלו עלולות להיות פליליות ולסכן את החקירה כולה. אין צורך לשאוף להגיע אל החוקר עם כמה שיותר ממצאים שהשגתם בעצמכם או לנסות "לעזור" מרגע שהחלה חקירה. העבירו לחוקר את החשדות הראשוניים ביותר ומכאן והלאה - השאירו את העבודה למומחים.

מומלץ לזכור כי למעקבי אישות אין חלון זמן מוגדר מראש וכל מקרה מכתיב משך חקירה שונה. עם כל הקושי שבדבר, חקירה כזו תצריך סבלנות והכרה בכך שכל ניסיון לזרז את מסקנות החקירה עשוי לדחות עוד יותר את תוצאותיה ולפגוע במהימנותה.

שמוליק ממן הוא חוקר פרטי, בעל משרד החקירות קואנטין חקירות המתמחה בביצוע מעקבים מכל הסוגים בכל הארץ.

לאתר של קואנטין חקירות: https://quentininv.co.il/

טלפון: 053-9382862

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

שמוליק ממן מקואנטין חקירות בשיתוף זאפ משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • חוקר פרטי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully