וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גישור מורכב: ליווי לטווח ארוך למניעת סכסוכים בסביבה עסקית

ד"ר ועו"ד מיכל סגל ארנולד בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי

12.5.2020 / 12:39

סכסוכים בסביבה עסקית הם בעיה רצינית הדורשת טיפול, אך פעמים רבות הטיפול מגיע רק כשכבר מאוחר מדי. ליווי שוטף מיום הקמת החברה יבטיח מניעת סכסוכים ושמירה על סביבת עבודה פורייה

גישור גירושים. ShutterStock
כאשר מדובר במחלוקות הנוצרות על רקע ניהול חברה, פתרון המחלוקת בלבד אינו מטרה מספקת/ShutterStock

הליכי גישור הם אמצעי לפתרון מחלוקות בין שני צדדים, המאפשר הגעה להסכמות ללא התכתשות משפטית מכוערת. בבסיס הגישור עומדת שאיפה לשמירה על כבוד הדדי ועל רוח טובה בין הצדדים, אבל במקרים רבים המחלוקת עמוקה וקשה כל כך, עד שלא ניתן לגשר על הפער שנוצר.

בנוסף, כאשר מדובר במחלוקות הנוצרות על רקע ניהול חברה, פתרון המחלוקת בלבד אינו מטרה מספקת. גם אם הבעיה הנוכחית תיפתר, הקרע שנוצר בין השותפים או המנהלים האחראים על ניהול החברה עשוי להקשות על המשך העבודה המשותפת ולהעמיד בסכנה את עתיד החברה כולה.

מניעה של הקרע עוד לפני שהוא נוצר

מחלוקות, אי הסכמות ואף היווצרות מטענים רגשיים על רקע אישי מתרחשים בכל התקשרות אישית, מקצועית או עסקית. הבעיה נוצרת כאשר תופעות אלו אינן מקבלות את ההתייחסות הנכונה בשלבים הראשונים ביותר של היווצרותן, ותופחות לממדי ענק שעמם כבר קשה מאוד להתמודד.

מניעה של מצבים מסוג זה תושג באמצעות הפניית תשומת לב לקשרים האישיים בין מקבלי ההחלטות, לאופן בו מתקבלות ההחלטות בחברה, לתרבות הדיבור, למה חשוב לכל אחד מהצדדים ולמקום שמקבל כל אחד מהם בכל דיון, ישיבה ובתקשורת היומיומית. על כך יש להקפיד מהרגע הראשון ולאורך כל הדרך, על מנת להשריש תקשורת מכבדת ובריאה והרגלי עבודה נכונים, מתוך התייחסות למקום הרגשי ולאינטרסים האישיים של כל אחד.

גישור מורכב כאסטרטגיה עסקית

ברור לחלוטין שניהול חברה מצריך בניית אסטרטגיה שיווקית, תכנון מהלכים עסקיים והיערכות פיננסית מקדימה לכל שלב ושלב בהתפתחות החברה. באותו האופן, יש להתייחס גם להתנהלות הבין אישית של קודקודי החברה ולהפוך את הטיפול בה לחלק מהאסטרטגיה העסקית של העסק, שכן היא לבדה עשויה לגרום גם לחברה משגשגת ומצליחה לעלות על שרטון.

שימוש בכלי הגישור המורכב מעניק מענה כולל לחברות לאורך זמן, החל מיום הקמתן ובאופן שוטף. הליווי כולל שימוש בשיטת CTC - Creating Trust and Cooperation, המלווה את התנהלות החברה לאורך כל הדרך, תוך שמירה על אמון בין הצדדים, תחזוק ושימור של האינטרס המשותף ותחושת המחויבות למטרה, ועבודה מתמדת על שיתוף פעולה בריא ומפרה.

כחלק מהשיטה, מקבלות החברות מעטפת שלמה הכוללת גם ליווי משפטי, ייעוץ עסקי וארגוני החל מיום הקמת החברה, תוך שמירה על הקשרים הבין אישיים ועל הצרכים הרגשיים ולעיתים אף הרוחניים של השותפים לניהולה.

ליווי מסוג זה מאפשר לחברה להתנהל על מי מנוחות ולמנהליה להתפנות לקבלת החלטות עניינית ופרקטית, ובמקרים של אי הסכמה, מעניק כלים ליצירת שיתוף פעולה פורה, הנותן מקום לכל הצדדים תוך שמירה על האינטרסים העסקיים של החברה ועל האילוצים המשפטיים בהם היא מחויבת לעמוד.

ד"ר מיכל סגל ארנולד, עו"ד ומגשרת, מתמחה בדיני תאגידים וקניין רוחני, מפתחת שיטת CTC.

טלפון: 077-9977504

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

ד"ר ועו"ד מיכל סגל ארנולד בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully