וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירושים או גישורים - זאת השאלה

עו"ד רונית חביבי, בשיתוף ZAP משפטי

6.9.2020 / 7:40

משבר הקורונה הוביל זוגות רבים להרהר בגירושים, אך צעד כזה הוא לא תמיד מחויב המציאות. מתוך מחשבה על טובת הילדים, על עורכי הדין המייצגים את שני הצדדים לבחון תחילה דרכים חלופיות

הורים מתווכחים מאחורי גבה של ילדתם. ShutterStock
טובת הילדים מעל הכל/ShutterStock

משבר הקורונה והסגר שהוטל על ידי הממשלה, לצד העובדה שרבים איבדו את מקום עבודתם או יצאו לחל"ת, זימנו השפעות חיוביות, כגון מציאת משמעות חדשה למושג הזמן, חיזוק הקרבה בין בני המשפחה ושפע פנאי לבלות ולהדק קשרים עם הילדים ובני/בנות הזוג.

למרבה הצער, לתקופה זו ישנם גם לא מעט היבטים שליליים: קשיים כלכליים, שעמום ועודף זמן פנוי, שנווט למחשבות קיומיות. משפחות רבות חוו גם תחושות של סיר לחץ ואצל זוגות רבים הביאו אלה לחשיבה מחודשת על החיים המשותפים והרהורים על גירושים.

ברוב המקרים הללו מדובר בזוגות שחוו קשיים בזוגיות עוד טרום "עידן הקורונה", אבל כמו שקורה פעמים רבות בתקופות משבר, ימי הקורונה העצימו את הבעיות והובילה למחשבה שגירושים הם הפתרון. יש להניח שזוגות אלה מתקשים להביט אל מה שמעבר לאותו סיר לחץ שחוו ואינם מצליחים לבודד את הסוגיות הבעייתיות באמת מתוך מכלול הקשיים שהציפו את התא המשפחתי.

הסיבה להסלמת המערכה

לאחרונה פורסם פסק דין של בית המשפט לענייני משפחה, שדן במשמעויות הנרחבות של סוגיית הגירושים. בית המשפט טען כי לא מעט עורכי דין מסלימים את סכסוכי הגירושים מתוך אינטרסים צרים - שלהם ושל לקוחותיהם - וכי יש למגר תופעה זו.

חשוב להבין שתוך ליבוי האש ושלהוב היצרים, עורכי דין המייצגים את לקוחותיהם פוגעים בראש ובראשונה בילדים הנמצאים בתווך. מעבר לכך נפגעים גם בני הזוג - בבריאותם ובכיסם. למעשה, אין באמת הכרח בניהול מאבקים מתמשכים. אם כל אחד ינסה לראות את עמדתו של האחר ואולי אף יסכים ללכת לקראתו, אין כל סיבה לבנות כתבי טענות עמוסי מילים פוגעניות, שנועדו להמחיש את הכאב והסבל שהיו מנת חלקם של הצדדים.

בית המשפט הוסיף וציין כי הגיעה העת שעורכי דין לענייני גירושים ימצאו את האיזון בין המחויבות ללקוחותיהם לבין החובה המוסרית להגן על האינטרסים של הילדים, ויפסיקו להעלות דרישות ועתירות שמקצינות את הסכסוך.

בני זוג בהליך גירושים עם מגשר. ShutterStock
בני זוג בהליך גירושים עם מגשר/ShutterStock

לחשוב על טובת הילדים

כותבת שורות אלה מאמינה בכל ליבה שבסכסוכים בין בני זוג, תפקידם של עורכי הדין הוא לנסות לגשר ולפשר, ולבחון כיצד ניתן לפתור את הבעיות במקום ללבות את האש. בהתנהלות כזו, ייתכן כי אותם זוגות אף יוכלו להמשיך ולחיות יחד, מבלי לפרק את התא המשפחתי ומבלי לפגוע בילדים.

אם בני זוג יחליטו שלא נמצאו פתרונות הולמים ורצונם להתגרש בעינו עומד, או אז אחראים עורכי הדין לנהל את תיקי הגירושים תוך אחריות כלפי הצדדים ובעיקר - מתוך ראיית טובת הילדים. במקרים כאלה, הרי שתהליך הגירושים לא יתנהל כתוצאה של החלטה נמהרת ופזיזה, אלא מתוך מחשבה מעמיקה על הילדים ועל התא המשפחתי שמפרקים, ובאמצעות הסכם גירושים נכון וצודק.

עבור עורכי דין מקצועיים, המטרה העליונה בניהול תיק גירושים היא, כאמור, טובת הקטינים המעורבים בתהליך. בנימה אישית אוסיף ואומר כי אילו זו הייתה הגישה של עורכי הדין שטיפלו בהליך הגירושים שלי, ייתכן שהילדים לא היו נפגעים כפי שקרה במציאות והמחיר שהיינו משלמים לא היה כה כבד.

עו"ד רונית חביבי היא שותפה במשרד עורכי דין חביבי-קובץ'. המשרד מתמחה בדיני עבודה, דיני משפחה, גישור ובוררות.

טלפון: 053-9348136

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד רונית חביבי, בשיתוף ZAP משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • גירושים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully