וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרדף אחר האמת: להיות חוקר פרטי

שמוליק ממן מקואנטין חקירות בשיתוף זאפ משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי

18.5.2020 / 12:40

מאחורי הילת המסתורין האופפת את דמותם של החוקרים הפרטיים עומד תפקיד לא קל, המצריך התמקצעות ארוכה. מה כולל תפקידו של חוקר פרטי ומתי ניתן להיעזר בו?

חגי שלום. ShutterStock
חגי שלום/ShutterStock

כולנו נתקלנו לא פעם בדמות מסתורית של חוקר פרטי בסדרה או בסרט, אך לא רבים יודעים מה באמת עומד מאחורי התפקיד ומהו המסלול שיש לעבור בדרך לקבלת הרישיון המיוחל לעסוק בתחום.

להיות חוקר פרטי משמעו לעבוד בשעות ארוכות ולא שגרתיות, להתמודד לעיתים עם עבודה סיזיפית ועם מצבים לא צפויים ומסעירים במקרים אחרים. התפקיד מצריך סבלנות, תשומת לב לפרטים ובקיאות בחוק. חוקר פרטי מיומן נשאר תמיד עם אצבע על הדופק - הן בנוגע להתפתחויות של כל מקרה לגופו, והן בכל הקשור לחידושים התכופים בתחום, המאפשרים לשכלל את יכולות החקירה.

היעדר עבר פלילי ושלוש שנות התמחות

חוקר פרטי מורשה, אשר הוסמך לתפקידו מטעם משרד המשפטים, צריך לעמוד בדרישות לא מעטות: עליו להיות אזרח ישראלי, בוגר 12 שנות לימוד ובעל עבר פלילי נקי. לצד אלה, הוא נדרש לסיים התמחות בת שלוש שנים במשרד חקירות מורשה.

הרישיון לעסוק בתפקיד מוענק לחוקר עם תום ההתמחות, ובתנאי שעבר ועדה מיוחדת של משרד המשפטים ובחינות בדיני ישראל ובאתיקה מקצועית. אחרי שעמד בהצלחה בבחינות ועבר את הוועדה, יפורסם שמו בעיתונות על מנת לאפשר למי שמתנגד למתן הרישיון להביע את התנגדותו. אם לא תוגש או לא תתקבל התנגדות כזאת, יונפק הרישיון.

מתן הרישיון אינו מאפשר לחוקר הטרי לפתוח מיד משרד חקירות עצמאי. תחילה יהיה עליו לעבוד כחוקר פרטי תחת פיקוחו של משרד חקירות מורשה. רק לאחר חמש שנות עבודה בתחום, ניתן לפתוח משרד פרטי.

לאורך כל שנות עבודתו של החוקר הפרטי - הן כחוקר מתחיל והן כבעל משרד עצמאי - מותנה תוקף רישיונו בתשלום אגרה שנתית למשרד המשפטים.

חקירה. ShutterStock
חקירה/ShutterStock

לומדים מהשטח

מי ששואף להיות חוקר פרטי יכול ללמוד את רזי המקצוע בקורסים שונים, אך מירב הידע הדרוש בתחום מגיע מתוך עבודה מעשית בשטח. בין היתר, יהיה על החוקר הפרטי להתמחות בנושאים הקשורים לאתיקה מקצועית, שפת גוף, דיני ראיות, החוק הפלילי, שיטות תשאול וחקירה, פסיכולוגיה של החקירה ועוד.

עבודת החוקר פעמים רבות נסמכת על מכשירים שונים המשמשים לצורך מעקב, תצפית או ציתות. על החוקר להישאר מעודכן בפיתוחים החדשים ביותר על מנת לשכלל ולייעל את יכולות החקירה שלו.

גילוי עובדות במסגרת החוק

במהלך התמחותו יכול החוקר להתמחות בסוגים שונים של חקירות - בתחום האישות; חקירות כלכליות, מסחריות, ביטחוניות; חקירות מחשב ועוד.

חוקרים פרטיים רבים עובדים מול שירותי הביטחון או סוכנויות חוק למיניהן, אך החוקר הפרטי אינו מהווה שלוחה של רשויות החוק. עם זאת, ממצאי חקירתו עשויים לשמש כראייה בהליכים משפטיים, ובמקרים רבים הוא יוזמן לדיון משפטי כעד מומחה.

תפקידו של החוקר הפרטי הוא לאסוף עובדות על ידי שיטות חקירה, תצפיות ומעקבים מסוגים שונים, ואת זה הוא עושה עבור אנשים פרטיים, גופים וחברות. כך למשל, חוקרים פרטיים רבים עובדים עם חברות אשראי, חברות ביטוח, גופים פיננסיים ועוד.

אם יש לכם חשדות הנוגעים לתחום האישי, העסקי או הכלכלי ואתם זקוקים לתשובות, פנו למשרד חקירות פרטיות. חקירה יסודית, חשאית וחוקית היא עניין מורכב המצריך טיפול מקצועי, ולכן כדאי לוודא כי מדובר במשרד מורשה, מהימן, בעל ניסיון ורב מוניטין.

שמוליק ממן הוא חוקר פרטי, בעל משרד החקירות קואנטין חקירות המתמחה בביצוע מעקבים מכל הסוגים בכל הארץ.

לאתר של קואנטין חקירות: https://quentininv.co.il/

טלפון: 053-9382862

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

שמוליק ממן מקואנטין חקירות בשיתוף זאפ משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • חוקר פרטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully