וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הקורונה: חברות הביטוח יתחמקו מתשלום פיצויים?

עו"ד סאמי אבו ורדה בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי

31.5.2020 / 10:31

מתכוונים להגיש תביעת פיצויים בגין מוות של קרוב משפחה עקב תאונה, מחלת מקצוע או רשלנות רפואית? שימו לב שחברות הביטוח לא מנסות לנצל את מגפת הקורונה לטובתן

רופא מחזיק ביד צילום ריאות. ShutterStock
רופא/ShutterStock

מותו של אדם עשוי להוות עילה לתביעת פיצויים מטעם היורשים או התלויים שלו באחד מהמקרים הבאים:

מוות בעקבות תאונה - הפיצוי ייתבע מחברת הביטוח של הגורם האחראי לתאונה. כך למשל, במקרה של תאונת דרכים תהיה זו חברת הביטוח של הנהג, ובתאונת עבודה יהיה זה הביטוח של המעסיק.

מוות בעקבות מחלת מקצוע - מחלת מקצוע היא מצב רפואי שנוצר מגורמים הקשורים במקצועו ו/או במקום עבודתו של החולה, כגון מחלת ריאות שהתפתחה בעקבות חשיפה לחומרים כימיים במקום העבודה. גם כאן, אם המחלה תוביל למותו של החולה, הפיצוי ייתבע מחברת הביטוח של המעסיק.

מוות בעקבות רשלנות רפואית - כאשר המוות נגרם מרשלנות רפואית (טיפול לא נכון, טעות באבחון, המלצה רפואית שגויה ועוד), הפיצוי ייתבע מחברת הביטוח של הגורם הרפואי האחראי לה.

הוכחת האירוע והקשר הסיבתי

על מנת לקבל פיצויים בכל אחד מהמצבים המוזכרים לעיל, יש להוכיח בבית המשפט קודם כל את קיומו של האירוע שהוביל בסופו של דבר למוות: אם מדובר בתאונה, יש להציג ראיות הנוגעות לאופן בו התרחשה; אם היתה זו מחלת מקצוע, יש להוכיח כי אכן היו גורמים מסכנים רלוונטיים במקום העבודה או באופן בו היא מתבצעת; ובמקרה של רשלנות רפואית נדרשת הוכחה כי הגורם האחראי לה אכן התנהל בצורה רשלנית.

בהמשך יצטרכו התובעים להוכיח קיומו של קשר סיבתי בין אותו אירוע לבין המוות, כלומר, להראות שהמוות הוא אכן תוצאה של הפגיעה המדוברת. שלב זה של הוכחת הקשר הסיבתי בבית המשפט מגובה בחוות דעת רפואיות של מומחים שבוחנים את התיק וההיסטוריה הרפואית של המת, ואת התמורות במצבו הבריאותי לאחריו. כמו כן, תיבחן סיבת המוות, כפי שנקבעה על יד הצוות המטפל.

סיבת המוות בימי הקורונה

בתקופה זו, אליה נהוג להתייחס כאל "עידן הקורונה", עשויה להיווצר בעייתיות מסוימת בהוכחת סיבת המוות בחלק מהמקרים. מקור הבעיה טמון בהנחיות ארגון הבריאות העולמי שאומצו ברוב מדינות העולם וגם בישראל, הקובעות כי הקורונה תירשם כסיבת המוות בכל מקרה שאדם הלך לעולמו ונמצא כי היה חולה בנגיף בעת מותו.

כתוצאה מהנחיות אלו, עלול להיווצר מצב בו תביעות פיצויים שיוגשו בעקבות מוות שנגרם עקב תאונה, מחלת מקצוע או רשלנות רפואית, יידחו על ידי חברות הביטוח בטענה שסיבת המוות הרשמית של הנפטר היא מחלת הקורונה, לה אין כיסוי בפוליסת הביטוח.

בחלק גדול מהמקרים ניתן יהיה להפריך טענות מעין אלו בקלות ולהוכיח מהי סיבת המוות האמיתית, אך ייתכן כי חברות הביטוח ינסו להשתמש בהן בכל מקרה, ולו בשביל להרתיע את התובעים ולהובילם לפשרה בסכום נמוך יותר.

לעמוד מול חברות הביטוח עם כל האמצעים

על מנת להימנע ככל האפשר ממצב כזה, ולהגיע מוכנים לכל תרחיש אפשרי, מומלץ להגיש את תביעת הפיצויים רק באמצעות עורך דין המתמחה בתחום. משרד עורכי דין בעל ידע וניסיון מתאימים מחזיק בכל האמצעים הנדרשים - ידע מקצועי, רופאים מומחים ועוד - כך שיוכלו לעמוד מול טענות חברות הביטוח, למוטט אותן ולהוכיח מהי סיבת המוות האמיתית ואת זכאותם של התובעים לפיצויים.

עו"ד סאמי אבו ורדה מתמחה בנזקי גוף ורכוש, תאונות עבודה, תביעות ביטוח לאומי ורשלנות רפואית.

טלפון: 077-9971228

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד סאמי אבו ורדה בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • קורונה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully