וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הדברים: על חקירות רקע ומי צריך אותן

שמוליק ממן מקואנטין חקירות בשיתוף זאפ משפטי, בשיתוף זאפ משפטי

9.6.2020 / 7:56

ברוב המקרים, חקירה פרטית תוזמן בעקבות חשד מסוים במישור האישי או העסקי. חקירת רקע, לעומת זאת, מתבצעת גם אין חשד והיא בבחינת אמצעי זהירות בלבד

עובד בחברת מחשבים. ShutterStock
עובד בחברת מחשבים/ShutterStock

חקירה פרטית מקצועית אינה עניין לחובבנים ויכולה להתבצע אך ורק על ידי חוקר פרטי מוסמך ובעל רישיון, בהתאם לדרישות החוק ולהגדרות ברורות של התפקיד וגבולותיו.

כחלק מאותן הגדרות, וכדי להבטיח שלא כל גחמה של אדם מן השורה תסתיים בהזמנת חקירה, המטרה שלשמה היא נועדה חייבת להיות מוצדקת ולעמוד בתנאי החוק.

שאלת הלגיטימיות של החקירה נתונה לשיקול דעת מקצועי והיא רלוונטית לתחומים שונים. כך למשל, ניתן לציין כלגיטימית חקירת אישות שהוזמנה לשם בירור חשד לבגידה של בן או בת הזוג, או כאשר עולה חשש לריגול עסקי בין שתי חברות מתחרות.

הרקע לחקירת הרקע

הגדרת מטרת החקירה מאפשרת לחוקר הפרטי להבין מיהו האובייקט הנחקר, מהי הדרך היעילה ביותר לאסוף את המידע הדרוש לגביו ומהי המסגרת בתוכה ניתן לפעול תוך שמירה על החוק.

בעוד שבמקרים של חשד לבגידה או לריגול עסקי מסומנת מטרה מסוימת וברורה, והחוקר מחפש ראיות למעשה שכבר קרה, הרי שחקירת הרקע, הנחשבת לנפוצה ביותר, תעסוק בבירור פרטים נרחבים על הרקע של הנחקר ועל עברו, גם אם אין כל חשד מבוסס כנגדו. במקרים רבים, תשמש חקירת הרקע כאמצעי זהירות ותו לא.

אישי או עסקי

חקירות הרקע הן אקט מקובל הן במישור האישי והן במישור העסקי. במישור האישי, יש ומזמין החקירה יהיה אדם החושד כי מישהו קרוב לו מסתיר מידע ומזמין חקירת רקע במטרה לבחון חשדות אלה, אך רוב חקירות הרקע מוזמנות דווקא על ידי צד שלישי, כגון הורים שרוצים לחקור את הרקע של בן הזוג החדש של בתם על מנת למנוע חתונה ממניעים לא כשרים.

במישור העסקי אנו רואים חקירות רקע רבות המוזמנות לקראת התקשרות עם שותף עסקי שעומד להיכנס לתמונה או העסקה של עובד חדש בתפקיד רגיש או משמעותי. במקרם מעין אלה המטרה היא לבחון את אמינותם ולהבטיח שאין להם מניעים נסתרים.

שלב הביצוע

כיוון שמדובר בחקירה נרחבת המשמשת, כאמור, כאמצעי זהירות או מתוך תחושה פנימית של אי אמון ולא עקב חשדות מבוססים, יבקש החוקר ממזמין החקירה לשתף אותו בכל הידוע לו על האובייקט הנחקר. בהמשך יערוך החוקר מעקבים סמויים ותצפיות, יאסוף מידע מהסביבה של הנחקר ויברר את כל הפרטים הקשורים לרקע ולהיסטוריה שלו. ככל שהמידע ההתחלתי של החוקר יהיה רב יותר, כך יהיה קל יותר לגלות סתירות ורמזים לאי אמינותו של מושא החקירה.

במהלך החקירה כולה יינקטו אמצעים להבטחת דיסקרטיות מלאה וייאספו ראיות חד משמעיות והוכחות ברורות. החומר שיצטבר מעבודתו של החוקר יסייע למזמין החקירה להגיע למסקנה חד משמעית ולכלכל את צעדיו בהתאם.

שמוליק ממן הוא חוקר פרטי, בעל משרד החקירות קואנטין חקירות המומחה בביצוע מעקבים מכל הסוגים בכל הארץ.

לאתר של קואנטין חקירות: https://quentininv.co.il/

טלפון: 053-9382862

הכתבה בשיתוף עם Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

שמוליק ממן מקואנטין חקירות בשיתוף זאפ משפטי, בשיתוף זאפ משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • חקירות
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully