וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחות אוסטרית - סעיף חדש לחוק: מי יכול להגיש בקשה וכיצד?

עו"ד ניר לנקר, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

2.8.2020 / 9:52

סעיף חדש לחוק האזרחות האוסטרי פותח את האפשרות להשגת אזרחות אוסטרית, וכתוצאה מכך גם דרכון אוסטרי, בפני אנשים רבים. עו"ד ניר לנקר מסביר על ההקלות החדשות ועל התהליך אותו עוברים הלקוחות במשרדו

מערכת וואלה!

(בווידאו: עו"ד ניר לנקר על תהליך בקשת אזרחות אוסטרית)

קיוויתם פעם להשיג דרכון אירופי שיפתח בפניכם לא מעט דלתות בחו"ל? ובכן, זאת אולי ההזדמנות שלכם. איך תדעו אם אתם זכאים לדרכון אוסטרי ומה הדרך לקבל אותו?

עו"ד ניר לנקר, מומחה בדין הזר האוסטרי, מסביר כי תיקון חדש לחוק האוסטרי קובע שכל מי שנמלט מאוסטריה לפני שנת 1955 ובוודאי לפני שנת 1938 - השנה בה ברחו רוב היהודים - יהיה זכאי יחד עם צאצאיו לקבל אזרחות אוסטרית וכתוצאה מכך גם דרכון אוסטרי. לדברי עו"ד לנקר חשוב לזכור שבכל מקרה מדובר בתנאים סבוכים וקשים.

עו"ד לנקר מסביר כי תחת הסעיף החדש, כל מי שנולד לאם אוסטרית לפני 1983 יהיה זכאי להגיש בקשה. מדובר לדבריו, באנשים רבים שלא היו זכאים לכך עד כה. עוד הקלה שהסעיף החדש מאפשר נוגעת למי ששירת שירות התנדבותי בצבא זר. מבחינת ישראלים מדובר במי ששירת בצבא קבע ועד כה לא יכול היה להגיש בקשה לאזרחות (ואם היה בעל אזרחות אוסטרית היא נשללה). כעת יתאפשר לו להגיש בקשה זו.

אוכלוסייה נוספת שנתקלה עד כה בבעיות בתהליך הגשת הבקשה לאזרחות ולעיתים נשללה זכותם לגמרי היא עובדי מדינה בהווה ובעבר. כעת התיקון החדש מקל על התהליך מבחינת אוכלוסייה זו. עוד מאפשר התיקון החדש למחזיקים באזרחות נוספת מלבד זו הישראלית והאוסטרית לשמר אותה - מה שפותח את הדלת לאנשים רבים נוספים.

עו"ד לנקר מסביר על תהליך העבודה במשרדו. לדבריו כל הפונים מתבקשים למלא שאלון קצר ולהוסיף במידת האפשר מסמכים רלוונטיים. המשרד יבדוק את סיכויי התיק ללא עלות ללקוח. עו"ד לנקר יפנה למי שייקבע כי בקשתו בעלת סיכוי ויסביר לו על התהליך כולו, כולל משך הזמן והעלויות שלו. רק בשלב זה, אם הלקוח מעוניין בכך, הוא יגיע למשרדים במגדל אלקטרה סיטי בתל אביב וייפתח לו תיק.

לבסוף מדגיש עו"ד לנקר כי תהייה זו טעות לנסות להגיש בקשה לאזרחות אוסטרית לבד, זאת מכיוון שמדובר בהזדמנות אחת. אם בקשת האזרחות נדחית, הדרך היחידה לערער עוברת דרך בתי המשפט המנהלתיים בווינה - וזה תהליך ארוך שעלותו גבוהה במיוחד.

עו"ד לנקר מדגיש כי הוא אחד מהמומחים המובילים בארץ לדין האוסטרי וכי הוא דובר וכותב גרמנית ברמת שפת אם. לדבריו, מומחיותו מאפשרת לו לסייע בתהליך קבלת אזרחות אוסטרית ולקצרו.

ניר לנקר, עו"ד

03-5052141

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הקלות בקריטריונים לזכאות עבור רישיון נשק פרטי

בשיתוף עו"ד דנית כהן
עו"ד ניר לנקר, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully