וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מספטמבר 2020: הקלות משמעותיות לקבלת אזרחות אוסטרית

עו"ד ניר לנקר, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

18.8.2020 / 7:54

סעיף חדש בחוק האוסטרי מאפשר שורת הקלות מכובדת ליהודים בעלי שורשים אוסטריים, עבור קבלת דרכון אוסטרי. עו"ד ניר לנקר, מומחה בדין הזר האוסטרי ודובר השפה הגרמנית, מסביר לנו מה משמעות ההקלות ומבטיח: בראשון בספטמבר משרדנו יחל בהגשת בקשות עם קורונה או בלעדיה

עו"ד ניר לנקר. יח"צ,
עו"ד ניר לנקר/יח"צ

בספטמבר 2019 נחקק סעיף חדש בחוק האוסטרי, בנוגע לקבלת אזרחות אוסטרית, במסגרתו הוחלט כי החל מהראשון בספטמבר 2020, לאחר שהליך הקמת המערך, וקליטת התקנות יסתיים, ניתן יהיה להגיש בקשות לקבלת דרכון אוסטרי. הדרישות הביורוקרטיות של החוק האוסטרי, בהחלט דורשות מכל מי שמעוניין להתכונן מראש, האוסטרים צופים לגל של עשרות אלפי בקשות אשר תוגשנה מישראל ומכל רחבי העולם. על ההקלות בחוק, השפעתן על ישראלים רבים ועל ההליך לקבלת אזרחות אוסטרית, בכתבה שלפניכם.

תנאי סף ראשון להגשת הבקשה

הסעיף החדש בחוק האוסטרי מגדיר תנאי סף אחד, אשר מי שאינו עומד בו, לא יוכל להגיש את הבקשה: מי שהוא צאצא של יהודים אשר ברחו מאוסטריה לפני שנת 1955 מאימת הנאצים, או כתוצאה מרדיפות הנאצים, יוכל להגיש בקשה לקבלת אזרחות אוסטרית כיום. כיצד ניתן להוכיח זאת? נסביר בהמשך לגבי ההליך.

כל מי שנולד לאם אוסטרית לפני 1983

אחת ההקלות המשמעותיות ביותר בסעיף החוק החדש, היא כי בניגוד לעבר גם מי שנולד לאם אוסטרית לפני שנת 1983, יכול להגיש בקשה לקבלת אזרחות אוסטרית. חשוב להבין כי זה רלוונטי כמובן לכל הצאצאים גם כאשר מדובר בסבתא או בסבתא רבא, מכיוון שהזכאות לאזרחות עוברת מההורים לילדים. כלומר, כל מי שנולד לפני שנת 1983 לאם אוסטרית או לאם אימו וכן הלאה, יוכל לקבל אזרחות אוסטרית, ומן הסתם גם ילדיו, נכדיו וצאצאיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התיעוד קריטי: אלה הדברים שכדאי שתעשו אחרי תאונת אופנוע

בשיתוף zap משפטי

גם מי שלא היה אזרח אוסטרי בעבר אלא רק תושב

חשוב לציין כי בעבר, צאצאים של אזרחים אוסטריים בלבד יכלו להגיש בקשות לאזרחות, ולא צאצאים לתושבי אוסטריה. החידוש בסעיף שנוסף לחוק מציין כי גם צאצאים של אלו אשר לא היו אזרחים אוסטרים, כגון יהודים שהיו אזרחים של המונארכיה האוסטרו-הונגרית, אזרחים של אוקראינה, הונגריה, רומניה, פולין, צ'כיה, סלובקיה ונמלטו מאוסטריה מאימת הנאצים. אלו אשר נמלטו ונרשמו כתושבי אוסטריה ולא אזרחים, יוכלו כעת להקנות זכויות אזרחות לצאצאיהם, וזהו בהחלט חידוש משמעותי.

חשוב להדגיש במסגרת החידוש הזה, מי שנולד באחת המדינות הנ"ל ולא ברח מאימת הנאצים מאוסטריה בגבולותיה היום, אין יכולים צאצאיו לקבל אזרחות אוסטרית. לדוגמא אם סבתכם נולדה בקראקוב ומעולם לא שהתה באוסטריה, לא תוכלו לקבל זכאות לאזרחות אוסטרית. במידה שסבתכם חיה באוסטריה וברחה ממנה עד שנת 1955, הסיכוי לזכאות לאזרחות גבוה הרבה יותר.

בשורות טובות לאנשי הקבע

בעבר, שלל החוק האוסטרי את אזרחותו של מי ששירת בשירות וולונטרי (בישראל הכוונה היא לשירות קבע) בצבא זר. כלומר מי ששירת שירות וולונטרי בצבא זר, נשללה אזרחותו במידה שהיה אזרח אוסטרי. הסעיף החדש כעת מאפשר גם לאנשי צבא הקבע, כלומר השירות הוולונטרי, להגיש בקשה לקבלת אזרחות.

אגב, גם עבור מי שהיה עובד מדינה בעבר, בשירות הציבורי של מדינת ישראל, והתקשה בהגשת בקשה, יוכל כעת להגישה שוב, ללא עיכובים וקשיים מיותרים.

יש לכם אזרחות זרה נוספת?

ישנם לא מעט אזרחים ישראליים בעלי אזרחות אמריקאית ו/או אזרחות זרה נוספת, בעבר דרש החוק האוסטרי לוותר על האזרחות הנוספת במסגרת הגשת הבקשה לאזרחות אוסטרית, הבשורות הטובות הן שכיום אין צורך לוותר על אזרחות זרה נוספת, אם ברצונכם להגיש בקשה לקבלת אזרחות אוסטרית.

אנחנו כנראה זכאים, איך מתקדמים?

אתם מקבלים שאלון קצר למילוי בעברית ובו שאלות מנחות וכן ניתן ואף רצוי לצרף מסמכים רלוונטיים שעשויים לקשור את המשפחה לאוסטריה ושולחים חזרה למשרדנו. כל זה נערך באמצעות הדואר האלקטרוני, ללא התחייבות וללא עלות. הכל תחת חיסיון עו"ד-לקוח מבחינת פרטיות. אנו עוברים על כל החומרים ומעדכנים אתכם ישירות האם יש לכם סיכוי לקבלת אזרחות אוסטרית או לא. במידה שקיים סיכוי, תקבלו מאתנו שיחת טלפון אישית אשר מסבירה באופן ממצה את העלויות, משך הזמנים, תוזמנו למשרדנו במגדל אלקטרה סיטי בתל אביב ונפתח תיק. מפה והלאה משרדנו דואג לכל הניירת ולא מתזז את הלקוח.

מציעים לכם ארסנל של אזרחויות? כך תבחרו את העו"ד המתאים

אם אתם פונים למשרד עו"ד והם מציעים לכם ארסנל של אזרחויות שאין ביניהן קשר של שפה, תרבות וחוק, זה בהחלט צריך לדרוש מכם לבדוק את רצינות ומהימנות המשרד

חשוב לציין, אם אתם פונים למשרד עו"ד והם מציעים לכם ארסנל של אזרחויות שאין ביניהן קשר של שפה, תרבות וחוק, זה בהחלט צריך לדרוש מכם לבדוק את רצינות ומהימנות המשרד. עורכי דין רציניים לא עוסקים ב-10 מדינות באירופה. אם לגרמניה ואוסטריה למרות שהן שונות, יש תרבות ושפה דומה, לאוסטריה, פורטוגל וצ'כיה, אין קשר של שפה ותרבות. אני ממליץ לא להגיש בקשות באמצעות משרדים אלו.

דבר שני, אם משרד עורכי דין מציע לכם ליווי לקבלת אזרחות במדינה מסוימת, ואף עורך דין במשרד לא דובר את שפת המדינה הזו, זו גם נורה אדומה. גם במקרה הזה אני ממליץ לבחור עורך דין אשר דובר את השפה הזרה. ההתנהלות תהיה מקצועיות יותר, קולחת יותר, וזריזה יותר מול הרשויות המקומיות.

הדגש האחרון עוסק במומחיות בחוק משרד עורכי הדין בחוק הזר של המדינה המסוימת אליה מוגשת בקשת אזרחות. משרדנו לדוגמא מומחה בדין הזר האוסטרי, על כל רבדיו, על כל תחומיו, ידיעת החוק האוסטרי על בוריו חוסכת זמן, כסף, וטעויות מיותרות.

אירופה סגורה לישראלים? לא לבעלי אזרחות זרה

בתקופה האחרונה קיבלתי המון טלפונים מלקוחות אשר הונפקה להם אזרחות אוסטרית, אנשי עסקים אשר פעילים באירופה, או הורים לסטודנטים אשר לומדים באירופה, היתרון המשמעותי עבורם הוא שגם כעת כאשר שמי אירופה סגורים למבקרים ישראליים, בעלי דרכון האיחוד האירופי יכולים לטוס כרגיל ולהמשיך לנהל את עסקיהם כרגיל, זהו יתרון עצום.

עו"ד ניר לנקר הינו מומחה בדין הזר האוסטרי על כל תחומיו, עוסק בהסדרת אזרחות אוסטרית שנים רבות, מעל 1,000 ישראלים קיבלו אזרחות בליווי המשפטי של עו"ד לנקר. המשרד ממוקם במגדל אלקטרה סיטי בתל אביב.

עו"ד ניר לנקר

טלפון - 03-5052141

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד ניר לנקר, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully