וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תהיו רגועים: כך תבטיחו שרכושכם יעבור לאן שתרצו

עו"ד אור חיים, בשיתוף zap משפטי

30.9.2020 / 7:33

חוסר בתכנון מוקדם עלול לגרום להפסדים כספיים ולסכסוכי רכוש במשפחה במקרה של מוות. מי שעורך צוואה מראש יכול להבטיח את שלמות רכושו ואת שלום משפחתו. איך עושים זאת?

בווידאו: עו"ד אור חיים על חשיבות עריכת הצוואה/אולפן וואלה! NEWS

לייעוץ ראשוני לעריכת צוואה ללא עלות לחצו

בימים אלה של חוסר ודאות מתחזק הצורך במחשבה על העתיד וזה כולל בין היתר עריכת צוואה. רבים המתעניינים בנושא הצוואות כדי להגן על ההון שצברו, על הביטחון שלהם ועל שלמות המשפחה.

עו"ד אור חיים, הבעלים של משרד עורכי דין המתמחה בצוואות וירושות, מסביר על חשיבות הנושא. לדבריו, במדינת ישראל אנשים עובדים מאוד מאוד קשה כדי לצבור הון ולרכוש דירה, בדרך הם משלמים ביטוחים אינסופיים על משכנתא, רכב, בריאות ועוד. "מה הם רוצים בסופו של יום? להעביר את הרכוש שלהם לאנשים הנכונים, כמה שיותר בשלמות. עריכת צוואה היא הביטוח הטוב ביותר על מנת להשיג את זה. זה בעצם הכלי שמאפשר להבטיח את שלום המשפחה ושלמות הרכוש גם לאחר המוות".

עו"ד חיים אומר כי כיום, בתקופה הנוכחית כשחוסר הוודאות גבר, גם אנשים בגילאי 40 פלוס מגיעים למשרדו ומבקשים לערוך צוואה על מנת להשיג ראש שקט. עו"ד חיים מדגיש כי עריכת צוואה לא נעשית על פי נוסחה שמתאימה לכל אחד. "מדובר בהליך אישי שנתפר למידותיו של כל לקוח ולקוח", אומר עו"ד חיים.

לדבריו, השלב הראשוני בהליך עריכת הצוואה היא פגישת יעוץ בה מוצפות בפני הלקוח סוגיות שכלל לא היה מודע אליהן כמו לדוגמא מה קורה אם בן זוג אחד נפטר ואילו השני מוצא בן זוג חדש - האם מותר להעביר אליו חלק מהרכוש? עו"ד חיים מספר כי נתקל במקרים רבים בהם חוסר תכנון מוקדם גרם לבעיות לאחר המוות. "הרבה הפסידו חלק מהרכוש שלהם למיסוי בגלל חוסר תכנון מוקדם; מקרים בהם בן זוג חדש נטל לעצמו חלקים מהרכוש; מקרים בהם אחד מהילדים השתלט על נכס - ברוב המקרים תכנון צוואה מראש יכול למנוע מקרים כאלה", אומר עו"ד חיים.

לדברי עו"ד חיים רצוי להיעזר בעורך דין לצורך עריכת הצוואה משום שעורך דין שמתעסק בנושא מעלה בפני הלקוח את הסוגיות המשפטיות המשפטיות אליהן צריך להתייחס, מה שמעניק ללקוח שקט נפשי, משום שהוא יודע שהסיכוי שרצונו יתקיים לאחר אריכות ימים ושנים עולה, והסיכוי שבמשפחתו יפרוץ סכסוך ירושה יורד.

לייעוץ ראשוני לעריכת צוואה ללא עלות לחצו

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד אור חיים, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • צוואות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully