וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוקה בתבונה: מה ההבדל הגדול בין צוואה להסכם ממון?

עו"ד שוקרי פקס, בשיתוף zap משפטי

7.9.2020 / 7:10

הסכם הממון משפיע על הרכוש שלנו בעודנו בחיים, צוואה נכנסת לתוקף אחרי המוות, אבל כיצד נדע לא לעשות טעויות בנושא רגיש כל כך? עורך דין שוקרי פקס עם ההסברים

בווידיאו: עו"ד שוקרי פקס על חשיבות הצוואה/אולפן וואלה! NEWS

תמיד כדאי לתכנן כמה צעדים קדימה, בוודאי כאשר מדובר בצוואה או בהסכם ממון. אך למה נועד כל אחד מהמסמכים הללו ועבור מה אנו משתמשים בהם? עורך הדין שוקרי פקס הגיע לאולפן והסביר:

"הסכם ממון מסדיר את העניינים הרכושיים בתקופת חיינו, בינינו לבין בן או בת הזוג. צוואה מסדירה את ענייני הרכוש אחרי המוות". למעשה, שני המסמכים הללו נועדו להשלים האחד את השני, אך מה קורה אם אדם נפטר ולא נכתבה לו צוואה?

"במצב כזה הולכים לפי ברירת המחדל כפי שהיא קבועה בחוק", הסביר פקס. "החוק אומר שהיורשים הטבעיים הם בן או בת הזוג וילדיו, חצי-חצי. אבל ההסדר שקבע החוק לא תמיד מתאים לרצון המנוח, אם אין לו כוונה לתת לילד מסוים, או שהוא רוצה לתת לילד אחר קצת יותר או מעוניין לתת הכל לבת הזוג". הצוואה נכתבת לפי רצונו של האדם והוא יכול להוריש את רכושו לכל מי שהוא מעוניין ולא בהכרח לבני משפחתו. לכן, חשוב לכתוב צוואה ולשלוט במצב מבעוד מועד.

במקרה בו לא נכתבת צוואה עלולים להיווצר מצבים בעייתיים במיוחד, למשל במקרה של נישואים שניים, נישואים פיקטיביים ועוד. ומה לגבי צוואות משותפות? "אני נגד", מבהיר עורך דין פקס. "יש בהן בעייתיות, כי אני יכול לשנות את רצוני והצוואה שלי בכל שלב בחיים והרצון שלי לא אמור להיות מושפע מבן או בת הזוג. כשאני עושה צוואה משותפת, אני מחויב להודיע לצד השני על השינוי".

הצוואה נכנסת לתוקף ברגע בו אדם נפטר. לאחר מכן מוגשת בקשה לרשם הירושות, לצו קיום צוואה. לאחר שמתקבל אישור, הצוואה מקבלת תוקף משפטי. על מנת שלא יווצרו התנגדויות והתנגשויות בין הסכם הממון לצוואה, מומלץ להיעזר בעורך דין.

עו"ד ונוטריון שוקרי פקס

טלפון - 077-9977571

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד שוקרי פקס, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • צוואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully