וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה חדשה - דף חדש: כך תוכלו להיחלץ מחובות, עיקולים והגבלות

עו"ד שי עמר, בשיתוף zap משפטי

29.9.2020 / 7:32

השנה החדשה היא הזדמנות מצוינת למי שנקלע לקשיים כלכליים לפתוח דף חדש בחייו ובהתנהלותו הכלכלית ולנסות לפתור את מצוקותיו. עו"ד שי עמר, המתמחה בהליכי חדלות פירעון ומחיקת חובות, מסביר מהן אפשרויותיו של החייב לצאת לדרך חדשה נטולת חובות

בווידאו: עו"ד שי עמר מסביר על האפשרויות העומדות בפני אדם שנקלע לחובות/מערכת וואלה!

האם אתם מכירים את חוק חדלות הפירעון החדש ואת כל ההשלכות שלו? עורך הדין שי עמר, מומחה בהליכים למחיקת חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון, מסביר מהן האפשרויות העומדות בפני אדם שנקלע לחובות ומה משמעות החוק.

לדברי עו"ד עמר, הדבר הראשון שאדם שנכנס לחובות צריך לעשות זה לנשום עמוק ולהבין שהוא נמצא בבעיה שיש לטפל בה. הוא מספר כי יש לקוחות שמגיעים להתייעץ איתו לאחר שנים שהיו בחובות וכי העיכוב בהגעה אליו נבע לרוב מייאוש של החייב/ת שגדל עם השנים או מפחד בעקבות חוסר ידע. עו"ד עמר מדגיש כי לא רק שהחוב לא ייעלם, אלא ההיפך הגמור יקרה. החוב יילך ויתפח, במיוחד כאשר מדובר על תיקי הוצאה לפועל, שם הריביות מנפחות את החוב לממדים גדולים ובצורה מהירה. לכן אדם הנקלע לחובות צריך להבין שכדאי לו להגיע לעורך דין במהירות ולהתחיל בהליך שיאפשר חזרה לחיים.

מספר מסלולים לפיתרון

עו"ד עמר מסביר כי בפני אדם הנקלע לחובות עומדות מספר אפשרויות. הראשונה - והמומלצת - היא להגיע להסדרים עם הנושים. עורך הדין של החייב בודק את החובות ובוחן האם יש אפשרות להגיע להסדר. לעיתים, כאשר מדובר בחובות ישנים, יותר קל להגיע להסדר ולעיתים לתשלום קטן מאוד בגובה אחוזים בודדים מהחוב. עו"ד שי עמר נתן דוגמא אחת מיני רבות לפיה תיקים בסך מאות אלפי שקלים נסגרו בתשלום של מתחת ל-10,000 ש"ח ותוך זמן קצר מאוד לאחר טיפולו.

האופציה השנייה, אומר עו"ד עמר, היא איחוד תיקים. במסגרת הליך זה החייב משלם מדי חודש 3% מגובה החוב שלו ואז מסירים לו עיקולים והגבלות. אך במידה שהחוב גבוה, החייב לא יוכל לעמוד בתשלומים ויצטרך לפנות להליך חדלות פירעון לשם קבלת הפטר מחובותיו.

עו"ד עמר מסביר כי הליך חדלות הפירעון הוא הליך שנכנס לתוקף בספטמבר 2019 והחליף את פקודת פשיטת הרגל. ההליך הזה מומלץ למי שלא הצליח לעמוד בהליכים האחרים. ההליך מאפשר לחייב לנהל את חייו ולהתפרנס, בזמן שתשלומי החוב שלו מוסדרים ואף העיקולים שהוטלו עליו, כגון עיקול משכורת, עיקול חשבון עו"ש, הגבלה על רישיון הנהיגה וכיו"ב, מתבטלים. חובות של עד 150 אלף שקלים מתנהלים בהליך בהוצאה לפועל הנחשב לקצר יחסית. חובות גבוהים יותר מטופלים בבית משפט השלום בהליך הנמשך כשנה עד 4 שנים.

עוד מדגיש עו"ד עמר כי גם במסגרת החוק החדש, כמו במצב הקודם, לחייב עומדת הזכות להגיש התנגדות על תיק ההוצאה לפועל שנפתח כנגדו, אם הוא סבור שפתיחת תיק זה איננה מוצדקת או אינה נכונה. במקרים רבים ניתן לבטל או להקטין את החוב.

עו"ד שי עמר, מתמחה בהליכים למחיקת חובות, הוצאה לפועל וחדלות פרעון

טלפון - 077-9977492

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

כל מה שרצית לדעת על פשיטת רגל

עו"ד שי עמר, בשיתוף אתר זאפ משפטי
עו"ד שי עמר, בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully