וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום יותר מתמיד - כדאי לממש את זכאותכם לאזרחות פולנית

עו"ד ונוטריון עמיחי זילברברג בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

24.9.2020 / 14:45

אם עד היום שקלתם להוציא דרכון פולני אך לא באמת התפניתם לכך, הגיעה לפתע הקורונה, סגרה את השמיים של רוב מדינות אירופה בפני ישראלים, והדגישה שוב את החשיבות והיתרון בהוצאת דרכון אירופאי. כך תעשו זאת, ואפילו ללא מאמץ רב

דרכון פולני. ShutterStock
דרכון פולני/ShutterStock

במשך שנים רבות הייתה פולין בית לקהילה היהודית הגדולה ביותר בתפוצות. בשיאה, לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה, מנתה הקהילה היהודית בפולין קרוב ל-3.5 מיליון איש, מתוכם הצליחו רבים לחמוק מזוועות המלחמה ברגע האחרון ולעלות לארץ. כיום, מאות אלפי ישראלים בעלי שורשים פולניים עשויים להיות זכאים לאזרחות פולנית וליהנות מהשתייכות לאיחוד האירופי וממגוון היתרונות שהדרכון האירופאי מעניק.

נכון לכתיבת שורות אלו, בשל מגפת הקורונה, רוב מדינות אירופה אינן מאפשרות כניסה של אזרחים ישראלים לשטחן, אלא אם יש ברשותם דרכון זר. יתרון משמעותי זה הוא רק אחד מתוך שורה של הטבות הניתנות לבעלי דרכון אירופאי וכוללות, בין היתר:

• חופש עבודה ותנועה בכל מדינות האיחוד האירופי

• לימודים בחינם או בסבסוד כמעט מלא בכל מדינות האיחוד

• כניסה לארה"ב ללא אשרה (ויזה)

• אפשרות לרכישת נכסי מקרקעין ונדל"ן בכל מדינות האיחוד ללא צורך בשותף מקומי

בנוסף להטבות אלו, הוצאת אזרחות פולנית מעניקה יתרון גם לישראלים רבים המנהלים תביעות לקבלת פיצויים בגין רכוש שנגזל מהם בזמן השואה, ועשויה להגדיל את הסיכויים להשגת הפיצוי המבוקש.

חשוב לציין כי קבלת אזרחות פולנית לא כרוכה בוויתור על האזרחות הישראלית. עוד יצוין כי אין חובה לדעת את השפה הפולנית או להכיר את התרבות הפולנית לצורך קבלת הדרכון הנכסף.

האם אתם זכאים לאזרחות פולנית?

על פי החוק הפולני, הזכאות לאזרחות מבוססת על הוכחת שורשים פולניים של המבקש, של הוריו או של הורי הוריו. חשוב לציין כי אין הגבלת דורות, כלומר - ילדיו, נכדיו ואפילו ניניו של מבקש האזרחות הפולנית יהיו זכאים לקבלת אזרחות. לכאורה, מדובר בתנאי זכאות בסיסיים וקלים להוכחה, אך כל בקשה נבדקת לגופה על סמך נתוני המבקש והמסמכים שברשותו.

גם אם אין לכם מסמכים, ניתן לבצע חיפוש מסמכים בפולין ו/או בארכיונים בינלאומיים או ישראליים ולאתר במקרים רבים מסמכים אשר יאפשרו את הגשת הבקשה.

ייעול התהליך והגדלת סיכויי הזכאות

הגשת בקשה לקבלת אזרחות פולנית באמצעות עורך דין ישראלי המתמחה בכך תסייע בהתגברות על קשיי התהליך, תייעל ותזרז את התנהלותו ותגדיל את סיכוייכם לקבלת הדרכון. חשוב לזכור כי מדובר בהליך משפטי הדורש בקיאות בסעיפי החוק הפולני ובהתנהלות מול הרשויות. כל המסמכים המוגשים צריכים להיות מאומתים, מתורגמים לפולנית, מאושרים על ידי נוטריון ו/או בחותמת אפוסטיל וכן מאושרים על ידי הרשויות המקומיות בפולין.

מיומנותו של עורך הדין וקשריו עם הרשויות הפולניות ועם הארכיונים השונים בישראל ומחוצה לה כגון ארכיון יד ושם, גנזך המדינה וארכיונים בינלאומיים נוספים, יסייעו במקרים בהם נדרש איתור של מסמכים מהותיים המעידים על זכאות המבקש ועל שורשיו הפולניים.

ברוב המקרים, תהליך קבלת האזרחות הפולנית אינו תהליך ממושך, וצפוי להימשך כחצי שנה עד שנה, בהתאם למורכבות הבקשה. לצורך קבלת הדרכון, יש לרשום בנוסף במרשם האוכלוסין הפולני תעודות ופעולות אדמיניסטרטיביות שונות כגון רישום תעודת לידה או תעודת נישואין. פעולות אלו נעשות גם הן על ידי עורך הדין המטפל בבקשה.

עו"ד ונוטריון עמיחי זילברברג מתמחה בתחום הוצאת אזרחות פולנית ודרכון פולני ובעל ניסיון של למעלה מ-10 שנים בתחום זה.

טלפון: 0505331526

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד ונוטריון עמיחי זילברברג בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully