וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההקלטות הוכיחו: המנהל בסוכנות הביטוח לא הטריד מינית את העובדת

ליאת בן שי, המרכז הישראלי לתמלול והקלטה, בשיתוף אתר zap משפטי

1.11.2020 / 12:45

מנהל שחשש כי העובדת שלו תכפיש אותו, הקליט שעות ארוכות של שיחות עמה. לאחר שהאשימה אותו בהטרדות חשף התמלול כי מדובר בהאשמות שווא

הקלטת שיחה בטלפון. ShutterStock
איך מקליטים שיחות ולמה זה יכול לעזור לנו?/ShutterStock

מנהל בסוכנות ביטוח מדרום הארץ הקליט שעות ארוכות של שיחות עם העובדת שלו - ובדרך זו הצליח להוכיח שמעולם לא הטריד אותה מינית. העובדת העלתה כלפי המנהל טענות קשות על הטרדות מיניות, לאחר שהוא הודיע לה על פיטוריה מהחברה.

שעות ארוכות של הקלטות של שיחות טלפון ושיחות פרונטליות שבוצעו על ידי המנהל, ואשר תומללו על ידי המשרד, הצילו את עורו. תמלול ההקלטות חשף שיחות רגילות לחלוטין בין השניים, שמהן עלו דווקא ניסיונות פלירטוט של העובדת עם המנהל, ולא להיפך.

"פוטרתי לאחר שהמנהל הטריד אותי מינית"

העובדת הועסקה בסוכנות הביטוח במשך מספר שנים. היא המשיכה לבצע את עבודתה, למרות חוסר שביעות רצון של מנהלה מתפקודה. בין היתר, הוא חש כי העובדת מזלזלת בעבודתה, לא מבצעת כנדרש משימות המוטלות עליה, ומרבה לאחר למשרד.

על רקע זה, החליט המנהל לנקוט בהליכים לסיום העסקתה של העובדת. תחילה ערך המנהל לעובדת שימוע, שלאחריו החליט להשאיר אותה בתפקידה. ואולם, תקופה מסוימת לאחר מכן, קיבל המנהל החלטה סופית לסיים את העסקתה של העובדת.

לאחר ההחלטה על פיטורי העובדת, היא שלפה קלף מפתיע וטענה שהמנהל החליט לפטרה לאחר שהטריד אותה מינית. העובדת הגישה נגד המנהל תלונה למשטרה. במקביל הגישה נגדו תביעה לבית הדין לעבודה על פיטורים שלא כדין, ודרשה להשיבה לעבודה.

העובדת נשמעה צוחקת ומפלרטטת עם המנהל

למזלו הרב של המנהל, בשלב מוקדם יחסית - הרבה לפני פיטורי העובדת - הוא החל להקליט אותה. "לא יודע בדיוק למה עשיתי את זה, אבל משהו באינסטינקט שלי אמר לי לנהוג כך", הוא הסביר.

המנהל הקליט שעות ארוכות של שיחות שקיים עם העובדת שלו. אלה כללו גם שיחות אקראיות שהתנהלו בין השניים במסדרונות ובמשרד, וגם שיחות טלפון.

לאחר שהעובדת הגישה נגד המנהל תלונה במשטרה ותביעה לבית הדין לעבודה, הוא נזכר בהקלטות שהיו ברשותו, והעביר אותן למשרדה של ליאת בן ישי, מהמרכז הישראלי לתמלול והקלטה, כדי שתתמלל את השיחות בין הצדדים.

התמלילים העלו תמונה שונה לגמרי מזו שביקשה לצייר העובדת. בהקלטות נשמעה העובדת כשהיא צוחקת ללא הרף, מחמיאה למנהל על כך שהוא "בוס נהדר" ש"עוזר לה" ומפלרטטת איתו.

התמלילים במקרה זה היו שווים זהב: בעקבות הצגתם, נסגר תיק החקירה שנפתח נגד המנהל במשטרה, ובמקביל נמחקה התביעה שהוגשה נגדו לבית הדין לעבודה.

איך כדאי להקליט שיחות בטלפון הנייד?

בזכות תמלילי ההקלטות, הצליח המנהל להיחלץ מההאשמות החמורות שהטיחה בו העובדת. אבל לא כל אחד יודע איך להקליט בצורה אפקטיבית. איך בעצם מקליטים אדם ללא ידיעתו, והאם זה בכלל מותר?

על פי חוק הגנת הפרטיות, מותר לאדם להקליט שיחה שלו עם אדם אחר, כל עוד הוא מהווה חלק מאותה שיחה. אין צורך במכשור מיוחד כדי להקליט אדם אחר, וכל מה שאתם זקוקים לו הוא מכשיר הטלפון הנייד שלכם, שלרוב כוללת אפליקציה מובנית להקלטות.

הנה כמה טיפים איך כדאי להקליט שיחות באמצעות הטלפון הנייד:

ראשית, מומלץ להשתמש ברשמקול המובנה בטלפון, וכדאי לדאוג מראש שהוא יופיע על מסך הבית בטלפון כדי שתהיה אליה גישה מהירה.

שנית, לפני ביצוע ההקלטה כדאי להשתיק את הטלפון. אתם לא רוצים שהאדם שאותו אתם מעוניינים להקליט יגלה זאת, כשהטלפון שלכם יצלצל. לאחר השתקת הטלפון, לחצו על הקלטה.

שלישית, כאשר אתם כבר מקליטים - העבירו את הטלפון למצב טיסה - כדי שלא יתקשרו אליכם באמצע ההקלטה, מה שצפוי לקטוע אותה ולגרום לכם לעוגמת נפש רבה.

הכותבת עומדת בראש המרכז הישראלי לתמלול והקלטה, המספק לעשרות גופים במשק שירותי תמלול מורכבים, ובכלל זה תמלול של ישיבות רבות משתתפים, שיחות שימוע רגישות, והקלטות באיכות שמע בעייתית

* הפרטים שונו לצורך שמירה על חיסיון הלקוח

טלפון - 050-9007814

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

ליאת בן שי, המרכז הישראלי לתמלול והקלטה, בשיתוף אתר zap משפטי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully