וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני שנגמרת השנה - בדקתם אם מגיעים לכם החזרי מס מהמדינה?

בן כדור, בשיתוף אתר zap משפטי

17.11.2020 / 8:00

מדי שנה זכאים שכירים בישראל להחזרי מס בסכום ממוצע של כ-1,200 שקלים. בשנה רבת תהפוכות וחסרת יציבות כמו 2020, הסיכוי שגם לכם מגיעים החזרי מס גבוה מתמיד. כדאי למהר - עד סוף השנה תוכלו לקבל החזרים גם על 2014

החזרי מס. ShutterStock
מגיע לכם כסף? כדאי לבדוק/ShutterStock

כ-75-80 אחוזים מהשכירים בישראל זכאים מדי שנה להחזרי מס, זאת בשל שיטת גביית המס בישראל, המבוססת על תשלום מקדמות ולא על הרווח בפועל. כל שינוי שנוצר במהלך השנה במקום העבודה, בסטטוס המשפחתי ובנתונים אישיים אחרים עשוי להשפיע על שיעור המס הנדרש בפועל, וכתוצאה מכך לייצר זכאות להחזר.

בעולם מושלם היה כל שכיר מקבל מדי שנה הודעה אישית מרשות המיסים, בה היה מצוין גובה ההחזר שמגיע לו באותה השנה, ולצדו פירוט הצעדים הנדרשים על מנת לקבל את ההחזר. בפועל, המדינה אינה טורחת לשתף את השכירים במידע זה, ורק 15 אחוזים מכלל השכירים בישראל מודעים לקיומם של החזרי מס המגיעים להם על פי חוק.

אי הנגשת המידע לציבור, בתוספת ההתיישנות החלה על החזרי מס שלא נדרשו תוך שש שנים, מכניסה לקופת המדינה כ-1.5 מיליארד שקלים מדי שנה, המגיעים מהכיס שלכם ואמורים היו לחזור אליו בתום כל שנה. כיצד תדאגו לקבל אותם, לפחות מעתה ואילך?

החזרי המס לשנת 2020 צפויים להיות גבוהים מהרגיל

שיעור מס ההכנסה אותו אתם משלמים מדי חודש נקבע מראש בהתאם לנתונים האישיים שמסרתם ולנתוני השכר שלכם, אך החישוב הסופי של המס מתבצע עם סיום כל שנה. בשלב זה, בעקבות שינויים שחלו לאורך השנה, מסתבר ברוב המקרים כי תשלום המס שנגבה מדי חודש הצטבר לכדי סכום גבוה מהנדרש לשלם בפועל.

ההפרש הוא החזר המס שמגיע לכם; אך שלא כמו עצמאים, המחויבים בהגשת דוח שנתי ובאים בחשבון עם רשויות המס באמצעותו, אתם השכירים נותרים מחוץ לחישוב השנתי וכלל לא מודעים לתוצאותיו.

ישנם פרמטרים רבים שעשויים לזכות אתכם בהחזרי מס עם תום השנה, בהם:

• שינויים בגובה השכר או במקום העבודה

• קבלת תואר ראשון או שני, המקנה לכם נקודת זכות בחישוב המס

• ילדים עד גיל 18, המקנים 1.5 נקודות זכות בשנת הלידה ועוד נקודת זיכוי בכל אחת מ-17 השנים שלאחריה

• שחרור מצה"ל, המקנה שתי נקודות זכות

• תשלום מזונות

בשנה הנוכחית, שהייתה עתירת שינויים דרסטיים בשכר, אי יציבות במקומות העבודה, פיטורים ויציאה לחל"ת; שנה שכללה גם שינויים משפחתיים רבים כגון לידה של תינוק חדש או פירוק של התא המשפחתי - צפויים החזרי מס רבים וגבוהים מהרגיל.

איך מגישים בקשה לקבלת החזר מס?

על מנת להבין אם בכלל מגיעים לכם החזרי מס, ובהמשך לכך - לדרוש אותם בחזרה, יהיה עליכם לאסוף את כל תלושי המשכורת שקיבלתם בשש השנים האחרונות ולצרף להם אישורים רלוונטיים כגון: תעודות הסמכה מהמוסדות האקדמיים בהם למדתם, אישורי מס מחברות ביטוח בהן מתנהלות קופות הפנסיה והגמל שלכם, מסמכים שונים מהרשות העירונית בה אתם מתגוררים ומהמוסד לביטוח לאומי, וזוהי רק ההתחלה.

כפי שציינו, מגוון רחב של פרמטרים עשויים להשפיע על זכאותכם להחזרי מס, כך שבירור הזכאות ובקשת ההחזר באופן עצמאי עשויים להיות לא מקיפים מספיק, ואתם עלולים לפספס נקודות זכות חשובות. על מנת להבטיח שתקבלו את כל המגיע לכם, ובמהירות האפשרית, מומלץ לעבור את התהליך באמצעות חברה המתמחה בהחזרי מס, ונעזרת ברואי חשבון ויועצי מס מוסמכים ומנוסים.

מהרו - ההתיישנות בפתח

כאמור, אם החזרי המס לא יידרשו תוך שש שנים, תחול עליהם התיישנות והם ייכנסו לקופת המדינה. משמעות הדבר עבורכם, ברגע זה, היא שכדאי למהר: עד סוף 2020 אתם עדיין יכולים לקבל החזרי מס על שש השנים הקודמות, 2014-2019, אך החל מה-1.1.2021, החזרי המס שמגיעים לכם מ-2014 ייעלמו לבלי שוב.

קחו בחשבון שגם אם אתם נעזרים בחברה מקצועית, עדיין מדובר בתהליך שיימשך, במקרה הטוב ביותר, בין שבועיים לשלושה. מומלץ לפנות עוד היום לחברה המתמחה בהחזרי מס לשכירים, על מנת שלא תפספסו את המועד, ותקבלו בחזרה את הכסף שמגיע לכם - היום יותר מתמיד.

בן כדור הוא המייסד והבעלים של חברת הר המס, המתמחה בהחזרי מס לשכירים.

טלפון - 052-9125523

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בן כדור, בשיתוף אתר zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • החזרי מס
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully