וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנינה מנשיא המדינה על קנסות לבעלי חובות שנקלעו למצב כלכלי קשה עקב משבר הקורונה

עו"ד אסף דוק, בשיתוף zap משפטי

19.11.2020 / 8:00

הקורונה גרמה למצב כלכלי קשה במשק ולקשיים לאזרחים רבים. עקב המצב הכריזו נשיא המדינה ראובן ריבלין ושר המשפטים אבי ניסנקורן על חנינה לבעלי חובות שהוטלו עליהם קנסות

ארנק ריק. ShutterStock
הקורונה פגעה ברבים/ShutterStock

ב-22 בספטמבר 2020 הכריזו נשיא המדינה ראובן ריבלין ושר המשפטים אבי ניסנקורן על מתווה ייחודי למתן חנינה לבעלי חובות שהוטלו עליהם קנסות והם מתקשים לשלם אותם כיוון שנקלעו למצב כלכלי חמור בשל הקורונה. המתווה לא יחול על קנסות שהוטלו על חייבים בשל הפרת צווי קורונה, אלא על מי שמבקשים לעמוד בתשלום קנסות שהוטלו עליהם בשל קשיים כלכליים אליהם נקלעו כתוצאה מהקורונה.

תנאים ייחודיים

נגיף הקורונה מטלטל את עולמנו והשפעתו ניכרת בכל תחומי החיים. ההשפעה הכלכלית של ההתמודדות עם הקרונה היא הרסנית עבור אזרחים רבים, ומי שעומדים כנגדם חובות שאין בידם לפרוע, מוצאים עצמם חסרי אונים מול קנסות המנפחים את החוב, שמלכתחילה התקשו לשלם. מצב זה יוצר סכנה להתמוטטות כלכלית אצל אזרחים רבים שהקורונה השביתה את עבודתם ושברה את מטה לחמם. לאור זאת הושק מתווה החנינות המיוחד, שמטרתו לאפשר לחייבים לשרוד את המצוקה הקשה בימים אלו.

מי זכאי לחנינה

זכאות לחנינה תלויה בחמישה קריטריונים:

• חייב שהוטלו עליו קנסות בעקבות הליך תעבורתי, מנהלי או פלילי.

• חייב שלא הורשע במהלך 5 השנים האחרונות

• חייב שבמהלך השנתיים האחרונות פנה בבקשה להסדיר את חובו

• חייב שלא מוטלת עליו חובת תשלום כפיצוי לנפגע עבירה

• בקשת חנינה תיבדק ותיבחן, ותתקבל בהתאם לחוות הדעת של הגורמים המוסמכים.

עקב ההכרח לשמור על שלום הציבור ולא לפגוע במאמצי ההתמודדות עם הקורונה, לא תחול החנינה על מי שקיבל קנסות כתוצאה מהפרת צווי קורונה. כמו כן, החנינה לא תחול על קנסות בגין חנייה שלא כחוק או בגין אי תשלום אגרות.

בחינת הבקשות

לאחר הגשת הבקשה ייבדקו מצבו הכלכלי של החייב, העבירות בגינן הוטלו הקנסות, יכולת התשלום של החייב, נכונותו ומאמציו לעמוד בתשלומים, גובה הקנסות, מספר הקנסות העומדים כנגד הפונה, ועוד. את בקשת החנינה ניתן להגיש לנשיא המדינה באמצעות טופס מקוון באתר בית הנשיא באינטרנט. המתווה תקף לחצי שנה, ולכן יחול על בקשות שיוגשו עד ה-1 באפריל 2021.

סיוע וליווי בהגשת בקשת החנינה

ניתן להגיש את בקשת החנינה באופן עצמאי. יחד עם זאת, כאשר מדובר בהליכים מסוג זה רצוי להיעזר במי שבקי בהליך, ויוכל להבטיח שבקשתכם תוגש כראוי, תטופל ביעילות ותיענה בחיוב.

בכדי לקבל מענה חיובי ומהיר עליכם להגיש מסמכים המעידים על חובכם, עברכם, מצבכם הכלכלי, יכולת ההחזר שלכם ועוד. ליווי וייצוג מקצועי של עורך דין בהגשת הבקשה יסייע לכם לקבל מענה חיובי בהקדם.

עו"ד פלילי אסף דוק הוא בעליו של משרד עורכי דין מוביל בתחום המשפט הפלילי.

טלפון - 077-9968129

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד אסף דוק, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • מצב כלכלי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully