וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק דין מהפכני בגרמניה: אזרחות גרמנית גם לצאצאי נשים יהודיות

עו"ד ניר לנקר, בשיתוף אתר zap משפטי

5.1.2020 / 9:06

פסק דין חדש מאפשר לצאצאי יהודים אשר אמותיהם/סבותיהם נמלטו מגרמניה בתקופת השלטון הנאצי לקבל אזרחות גרמנית. עורך דין ניר לנקר, מתמחה בדיני האזרחות הגרמנית, עוסק בדין הגרמני שנים רבות ואף דובר גרמנית, מסביר על משמעות פסק הדין ועל החוק הגרמני

ברלין. ShutterStock
ברלין/ShutterStock

מסתבר כי ממשלת גרמניה רוצה להקל על צאצאי היהודים אשר נמלטו מאימת הנאצים בתקופת גרמניה הנאצית. היא עושה זאת באמצעות סעיף אשר כבר קיים בחוק הגרמני. החידוש הוא פסק דין אשר התקבל בחודש מאי השנה בנוגע לסעיף חוק זה, המשפיע על זכותם של ישראלים יהודים רבים, צאצאים של נשים יהודיות שנמלטו מגרמניה לקבל אזרחות גרמנית ולאחר מכן כמובן גם דרכון גרמני.

עד אשר נקבע פסק הדין בחודש מאי האחרון, זכותו של כל מי שנולד לאם גרמניה ולצאצאיו לפני שנת 1953 להגיש בקשה לקבל אזרחות גרמנית היתה מוגבלת. כלומר, הייתה אפשרות להגיש בקשה, עם סיכויים מועטים לקבל תשובה חיובית. כעת, לאחר פסק הדין הלה, נטרפו הקלפים וחוקי המשחק השתנו; מי שנולד לאם גרמניה לפני שנת 1953, יוכלו הוא וצאצאיו להגיש בקשה לקבל אזרחות גרמנית, עם סיכוי גבוה לתשובה חיובית.

כלומר, אם לדוגמא ישראל ישראלי נולד לאם יהודייה ממוצא גרמני (אזרחית גרמניה), לפני שנת 1953, הוא זכאי להגיש בקשה לקבל אזרחות גרמנית. משרדנו מגיש את הבקשות באופן ישיר בגרמניה, לרשות אשר אחראית על הנפקת אישור האזרחות. הגשת הבקשה בגרמניה ללא ספק מקצרת את התהליך, מה גם שכאשר מעורב עורך דין אשר דובר את השפה הגרמנית ומעורה בדין הגרמני, זה ללא ספק תורם להליך ולסיכויי ההצלחה.

מהפכה נוספת שחולל פסק הדין המדובר קשורה לעובדה כי בעבר אחת הדרישות לקבלת אזרחות גרמנית במסגרת ההקלות לצאצאי יהודים גרמנים הייתה כי הצאצא נולד לאב/אם גרמני/ת מתוך קשר נישואין, פסק הדין החדש, ביטל גם דרישה זו וכיום השאלה האם הצאצא/ית של מי שנמלט מגרמניה נולד לאחר נישואי הוריו כבר איננה רלוונטית. עובדה זו שלעצמה פתחה את הפתח לזכאות לאזרחות גרמנית לעוד מספר רב של אנשים ולצאצאיהם החיים בישראל.

ניר לנקר דרכון גרמני. נמרוד כהן,
עורך דין ניר לנקר/נמרוד כהן

צ'אנס אחד לקבלת דרכון גרמני

חשוב להבין, החוק הגרמני מעניק הזדמנות אחת להגשת בקשה לאזרחות הגרמנית. במידה והגשתם בקשה וקיבלתם תשובה שלילית, תצטרכו להגיש ערר לבית המשפט המוסמך תוך פרק זמן קצר, אך הסיכוי כי לאחר ערר תתקבל תשובה חיובית, אשר לא ניתנה בהגשת הבקשה לראשונה, נמוך הרבה יותר מאשר הגשת בקשה באופן תקין בפעם הראשונה.

אנחנו צאצאים לנשים יהודיות ממוצא גרמני ונולדנו לפני שנת 1953, מה עושים כדי לקבל דרכון גרמני?

על מנת לצאת לדרך משרדנו שולח שאלון קצר למילוי בעברית, הנשאלים עונים על השאלון ומתבקשים לצרף מסמכים אשר עשויים לקשור אותם לנשים יהודיות שברחו מגרמניה בימי שלטון הנאצים. את המסמכים ואת השאלון אנו בודקים באופן יסודי במשרדנו, חשוב לציין שקיימת שמירה מלאה על פרטיות ואין כל התחייבות או עלות בשלב הבדיקה. לאחר סיום הבדיקה אנו מעדכנים בממצאים ובשאלת הסיכוי לקבל אזרחות גרמנית. אם יש סיכוי אנו מזמינים את הלקוחות למשרדנו במגדל אלקטרה סיטי בתל אביב, פותחים תיק, ומכאן והלאה, הנושא בטיפול המשרד באופן מלא.

עורך דין אשר דובר את השפה הגרמנית - מדוע זה חשוב?

אם מצאתם משרד עורכי דין שמטפל בבקשתכם לקבל אזרחות זרה, חשוב לבדוק האם יש במשרד עורכי דין אשר דוברים את השפה המקומית. אם לא, מדובר בהתנהלות חסרת טעם. היכולת להתקדם מול מדינה ורשויותיה, כאשר דוברים את השפה המקומית, גבוהה פי כמה וכמה, מאשר במקרה בו עורך הדין אינו דובר את השפה ואן לו שום יתרון ביחס לעורכי דין אחרים.

היכולת שלי למשל לטפל בלקוחותיי מכיוון שאני דובר את השפה הגרמנית, שהיתי בגרמניה זמן רב, אני מתמחה בדיני האזרחות הגרמנית שנים רבות, היא עצומה. משרדנו עוסק בכל העניינים המשפטיים שקשורים בין מדינת ישראל לבין מדינות דוברות גרמנית - אוסטריה, גרמניה, שווייץ וגם ליכטנשטיין ולוקסמבורג.

פניתם למשרד עורכי דין - חשוב שעורך דין יטפל בבקשה שלכם

קיימת חשיבות מכרעת לכך שמי שיטפל גם בפנייה שלכם וגם בבקשה לאזרחות גרמנית שלכם בגרמניה, הוא עורך דין בעצמו. בסופו של יום הלקוח פונה למשרד עורכי דין בשביל לקבל טיפול משפטי מקצועי, זה לא מכבד את הלקוח אם האדם היחיד שפוגש ומטפל בלקוח הוא פקיד, מתמחה או מזכירה במשרד. לא לשם כך נוצרה פניה למשרד עורכי דין ולטעמי אם נוהגים עימכם כך, עדיף לכם לוותר על השירות הזה.

ניר לנקר דרכון גרמני. נמרוד כהן,
הדרך לדרכון גרמני מתחילה כאן/נמרוד כהן

יתרון עצום בימי הקורונה

אם בגל הראשון חשבנו שזה עוד רגע מאחורינו, עכשיו אנו מבינים טוב יותר, כי תקופת הקורונה כנראה תהיה ארוכה יותר מכפי שחשבנו. עבור בעלי עסקים באירופה, סטודנטים אשר לומדים באירופה, האפשרות להמשיך את השגרה כרגיל בשל אזרחות אירופאית היא הישג עצום. לקוחות רבים פנו אליי לאחרונה ושיתפו ביתרון האדיר של דרכון גרמני בתקופה זו, אשר אין אנו יודעים כמה זמן תארך.

עורך דין ניר לנקר הינו מומחה בהסדרת אזרחות גרמנית, עוסק בהסדרת אזרחות גרמנית שנים רבות, ישראלים רבים ומשפחות ישראליות רבות קיבלו אזרחות גרמנית בליווי המשפטי של עורך דין לנקר. המשרד ממוקם במגדל אלקטרה סיטי בתל אביב.

טלפון: 03-5052141

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד ניר לנקר, בשיתוף אתר zap משפטי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully