וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיחזור המשכנתא יכול לחסוך לכם עשרות ולעתים מאות אלפי שקלים. מדריך

AB MORTGAGE, חברה לייעוץ משכנתאות, בשיתוף zap משפטי

16.12.2020 / 8:00

רוצים לקצר את משך תקופת ההחזר ולפרוס אותה מחדש, או לשנות את גובה ההחזר החודשי בהתאם לשינוי בהכנסות? מיחזור משכנתא יסייע לכם בכך, תוך כדי שיפור תנאי הריבית והעמלות

ביטוח משכנתא הפניקס. ShutterStock
משכנתא/ShutterStock

ההגדרה המדויקת למיחזור משכנתא היא שיפור תנאי המשכנתא הקיימת והתאמתה לאינטרסים והיכולות של הלווה. מיחזור המשכנתא מאפשר ללווה לחסוך בריביות ובעמלות שהוא משלם לאורך כל תקופת ההחזר, לעומת התנאים הראשוניים שקיבל בעת שלקח את המשכנתא. בעקבות זאת, ניתן לקצר את משך תקופת ההחזר, לעיתים אף תוך כדי הפחתה בגובה ההחזר החודשי, ובניית אסטרטגיות עתידיות של ההחזר בהתאם להכנסות הצפויות שלו.

את מיחזור המשכנתא ניתן לעשות מול כל בנק ולא רק מול הבנק שבו נלקחה המשכנתא הראשונית. זו גם הסיבה מדוע ניתן לשפר את תנאיה בצורה משמעותית כל כך, במיוחד לאור העלייה המשמעותית בכמות נוטלי המשכנתאות שהפכה את השוק הפך לתחרותי יותר. יתרה מכך, דווקא תקופת הקורונה היא מצב אידאלי מנקודת מבט זו, משום שהמשבר הכלכלי גרם לשפל חסר תקדים בריביות וזאת תקופה נהדרת לחיסכון משמעותי.

מדוע מומלץ לבצע את מיחזור המשכנתא באמצעות חברה לייעוץ משכנתאות?

את הליך מיחזור המשכנתא יכול כל לווה לעשות בעצמו, ואף לעשות מכרז עצמאי בין הבנקים השונים. אך עדיף לפנות לחברה פרטית לייעוץ משכנתאות. חברת ייעוץ פרטי מתכננת ובונה תמהיל מדויק שמתאים לצרכים ולאינטרסים העכשוויים והעתידים של לווה המשכנתא. יתרה מכך, גם אדם פרטי המבין דבר או שניים בתמהילים וריביות, לא יוכל להנות מרוב המיצוי והחיסכון האפשרי בעת מיחזור משכנתא, כמו שחברה למשכנתאות יכולה להציע לו. היא תציע לו גוף גדול וחזק שייצג אותו ולווים אחרים אל מול הבנק, ידבר עבורם את השפה המשותפת הנדרשת, וינהל את מכרז הריביות מול הבנקים עם כוח מיקוח גדול בהרבה.

בסופו של דבר, התנאים שחברת ייעוץ תוכל על פי רוב להשיג לכם יהיו טובים יותר, והחיסכון הכספי שתשיגו כך צפוי להיות גבוה יותר מאשר אם תעשו זאת בעצמכם.

האם עלות קבלת הייעוץ המומחה מכוסה על ידי החיסכון הנוסף בעלויות שהוא מאפשר?

אכן כן, ואף הרבה יותר. נסביר זאת באמצעות מקרה שקרה. למשרדנו הגיעה אשה שקנתה דירה חדשה מקבלן לפני חמש שנים. ההחזר החודשי עמד על כמה אלפי שקלים, והתאים בדיוק לרמת ההכנסות וההוצאה החודשית שיכלה להרשות לעצמה על הוצאות דיור. היא רצתה לבדוק האם תוכל למחזר את המשכנתא שקיבלה בזמנו ולקבל תנאים טובים יותר עם אותו החזר חודשי בדיוק.

היא עשתה בדיקה מול כמה בנקים וקיבלה הצעות תחרויות טובות למדי, אך לפני שתקבל החלטה רצתה לבדוק האם אפשר יהיה להשיג תוכנית טובה יותר ולכן פנתה אל החתומים מעלה. לאחר בדיקה מקיפה ומכרז ריביות מול מספר בנקים, ותוך התחשבות בהכנסותיה בהווה ובעתיד, גובשה תוכנית למיחזור המשכנתא שלה. בתוכנית החדשה ההחזר החודשי נותר זהה כפי שהיא ביקשה, אך משך ההחזר קוצר בשנתיים שלמות, והיא עתידה לחסוך כך 194 אלף שקל.

בסופו של דבר, עלות הייעוץ היא כאין וכאפס לעומת החיסכון של עשרות עד מאות אלפי שקלים שניתן להשיג באמצעות מיחזור המשכנתא.

באילו נסיבות כדאי לבחון את האפשרות למיחזור המשכנתא?

ישנן 3 סיבות מרכזיות לבדיקת האפשרות למחזר את המשכנתא. סיבה ראשונה היא מצב שבו ההחזר החודשי הקיים גבוה ביחס להכנסתכם, וברצונכם להפחיתו באמצעות פריסה מחודשת של המשכנתא. באמצעות מיחזור המשכנתא תוכלו לעשות זאת תוך כדי הוזלת תנאי הריבית, ובסופו של דבר להביא לחיסכון משמעותי בעלויות, למרות הפריסה הממושכת יותר.

סיבה אחרת לבחינת האפשרות למיחזור משכנתא היא אדם שמצבו הכלכלי השתנה לטובה, והכנסותיו עלו. המיחזור יאפשר לו להעלות את גובה ההחזר החודשי, לקצר את משך ההחזר, ולשפר ולהוזיל את תנאי הריבית.

סיבה נוספת היא נכס ששוויו עלה בצורה משמעותית, כך שגובה המשכנתא צפוי לרדת בגובה מדרגות המימון.

לסיכום, המשכנתא היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר שיש למשפחה ומיחזור של המשכנתא ושיפור התנאים שלה אחת למספר שנים יכול להביא לחיסכון עצום, כמו גם לקיצור תקופת ההחזר.

AB MORTGAGE, חברה לייעוץ משכנתאות, מתמחה במיחזור משכנתאות, ובתקופת הקורונה אף מציעה בדיקת היתכנות ראשונית ללא עלות

טלפון - 077-9966549

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

AB MORTGAGE, חברה לייעוץ משכנתאות, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully