וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים כאשר יש לנו אדם סיעודי במשפחה?

עו"ד שרית ידיד, בשיתוף zap משפטי

10.12.2020 / 16:31

רובנו נידרש בשלב כלשהו של חיינו לטפל באדם סיעודי. לכן, חשוב שנדע את הזכויות המגיעות לנו ולאותו אדם - מתי הוא מוגדר כסיעודי ומהיכן ניתן לקבל סיוע כלכלי קריטי? עו"ד שרית ידיד מסבירה את הנושא ומבהירה מדוע מומלץ להתייעץ עם עו"ד מומחה לפני הגשת התביעה

בווידיאו: מהם זכויותיהם של אנשים סיעודיים?/אולפן וואלה! NEWS

כמעט כל אחד מאיתנו מוצא עצמו נדרש בשלב כלשהו בחיים לדאוג לאדם סיעודי ולטפל בו. לכן, חשוב שנכיר את הזכויות של אותם אנשים כמה שיותר טוב. עו"ד שרית ידיד הגיעה לאולפן על מנת לבאר כמה נושאים חשובים במיוחד.

מי מוגדר אדם סיעודי?

"אדם הסובל מבעיה בתפקודי היומיום, כמו יכולת לעבור משכיבה לישיבה ומישיבה לעמידה, היכולת להתקלח לבד, להתלבש ולהתפשט לבד, לאכול ולשתות עצמאית, השליטה על הסוגרים והיכולת להתנייד עצמאית. אם שלושה מתוך שישה מאלו מתקיימים אצל המבוטח או המבוטחת, הוא זכאי לפיצויים".

מלבד זאת, ישנו מסלול נוסף, שאיננו פיזי, אלא עוסק בתשישות נפש: "זה נוגע לאדם שסובל מירידה קוגניטיבית - הוא מבולבל, לא מתמצה, שוכח היכן הוא נמצא וכו'. זה נובע מאלצהיימר או דמנציה לרוב וגם במצב כזה הוא ייחשב כסיעודי".

אם ניסיתי להכיר בבן משפחה כסיעודי והתביעה נדחתה - מה עושים?

"זה בהחלט לא סוף הסיפור. רבים פונים עצמאית לחברות הביטוח, מגישים תביעה ומסורבים. זו לא גזירה משמיים ויש מה לעשות - פונים לעורך דין המתמחה בתחום והוא עובר על התביעה והתשובה של חברת הביטוח ויכול להגיש תביעה לבית המשפט. במקרים רבים, חברת הביטוח נעתרת ומשלמת, אם בפשרה ואם באמצעות פסק דין".

מה הם כספי הביטוח? על אילו סכומים מדברים?

"ברוב הפוליסות מדובר על סכומים של בין 4,500 ל-5,000 ש"ח בחודש, לחמש שנים. זה סיוע כספי אדיר לאדם במצב סיעודי. משפחה שמישהו מיקיריה הופך לסיעודי נכנסת למערבולת מאוד קשה, כי צריך מטפל צמוד והעלויות הן אלפי שקלים בחודש. לכן, הכספים האלו מחברת הביטוח הכרחיים. בנוסף, יש לפנות למוסד לביטוח לאומי ולהגיש תביעה לקצבת סיעוד. רבים מתבלבלים וחושבים שאם הם מקבלים קצבת סיעוד מביטוח לאומי, זה הכל, אבל אולי יש להם גם פוליסת ביטוח בחברה פרטית וצריך לפנות אליה, באמצעות האתר הממשלתי, קופות החולים או מקום העבודה בו אותו אדם עבד. אנשים שילמו כל החיים על ביטוח והם שוכחים אותו - זה הזמן לקבל את הכסף הזה".

עד כמה חשוב שעו"ד ילווה את התהליך?

"יש לזה חשיבות אדירה. חשוב להתייעץ עם עו"ד שמתמחה בתחום הזה טרם הגשת התביעה כדי למנוע מבעיות בעתיד. אם אדם סובל מבעיית ניידות ונופל, אבל אין לזה תיעוד, עורך הדין יוודא שזה מטופל".

דוד ידיד משרד עורכי דין ונוטריון

053-9374940

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד שרית ידיד, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • סיעוד
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully