וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אתם חולמים על דרכון פורטוגלי? הנה כמה דברים לשים לב אליהם

עו"ד אדם ידיד, בשיתוף zap משפטי

13.12.2020 / 11:20

האפשרות להוצאת דרכון פורטוגלי, שיפתח את השער לחיים ועבודה במדינות האיחוד האירופי, קוסם לישראלים רבים. אולם ישנם מספר דברים שמומלץ להישמר מהם לפני שמתחילים את התהליך. עו"ד אדם ידיד, מומחה בתחום, עם כל ההסברים

בווידיאו: כל מה שצריך לדעת כשרוצים להוציא דרכון פורטוגלי/אולפן וואלה! NEWS

האפשרות לקבל אזרחות פורטוגלית הפכה בשנים האחרונות לקוסמת במיוחד עבור ישראלים רבים, שכן היא מעניקה להם את היכולת לחיות ולעבוד במדינות האיחוד האירופי. אבל ממה צריך להישמר ולהיזהר אם מעוניינים להיכנס לתהליך קבלת אזרחות פורטוגלית? עורך הדין אדם ידיד הגיע לאולפן כדי להסביר.

בתקופת הקורונה היו פרסומים, גם שלך, לפיהם פורטוגל שוקלת להפסיק את מתן האזרחות לצאצאי מגורשים. איפה זה עומד?

"היו שתי הצעות חוק שדיברו על הקשחת התנאים, אבל החוק לא הולך להשתנות. אבל הסיבות בגללן רצו לבצע את ההקשחה נותרו והן בעיקר פרסום מוזיל של האזרחות הפורטוגלית. למשל הפרסום בישראל ובטורקיה, של חברות מסוימות, מוזיל את פורטוגל ואת האזרחות שלה. התייחסו לזה כמוצר והפורטוגלים טענו שזה פוגע בכבוד שלהם כמדינה".

אז מה כן הולך לקרות?

"ברמת התקנות תהיה איזושהי הקשחה והקונסוליות הולכות לפקח טוב יותר על הנושא הזה. מי שיפרסם בצורה לא ראויה יקבל פנייה מהקונסוליה או מממשלת פורטוגל".

יש התחייבות לגור שם פרק זמן מסוים כדי להיות אזרח?

"לא. צריך להוכיח שאתם צאצאים למגורשים ולפנות למשרד המשפטים ולרשות האוכלוסין בפורטוגל ולהגיש בקשה. התהליך בדרך כלל לוקח שנתיים ולכן אם מפרסם כלשהו אומר שאצלו אפשר לקצר את התהליך, צריך להיזהר מזה. אני לא חושב שכל אחד זקוק לליווי מקצועי. יש הרבה אנשים שיכולים ללמוד את התהליך ולעשות אותו לבד, אבל זה לוקח זמן, כי צריך ללמוד ולהתרוצץ. אם יש לכם זמן והתיק שלכם פשוט - אפשר לעשות אותו לבד. אם לא, תנו אותו למישהו עם ניסיון והוכחות של הצלחה. המחירים לא בשמיים ובכל יום אצלי לפחות ילד אחד וכמה לקוחות בגירים מקבלים אזרחות".

ממה צריך להיזהר בתהליך?

"אני חושב שמאוד חשוב ללכת לעורך דין עם ניסיון. כדי להוציא דרכון או את תעודת הזהות, צריך דגימות ביומטריות. אין יכולת לאף אחד להביא למישהו דרכון. מה שאנחנו יכולים לתת זה ספח אזרחות, תעודה שמעידה שהמבקש הוא אזרח פורטוגלי. אני ממליץ ללקוחות שלי לחכות שהקורונה תעבור, לטוס לפורטוגל ולהוציא תעודת זהות ודרכון, כי מי שרוצה היום לקבוע תור לקונסוליה, מקבל זימון שנתיים קדימה".

דוד ידיד משרד עורכי דין ונוטריון

053-9374940

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד אדם ידיד, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully