וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שכדאי לדעת על ביטוח תאונות תלמידים

עו"ד אריאל צולפייב, בשיתוף zap משפטי

23.12.2020 / 8:00

הידעת? ילדיך מבוטחים בביטוח תאונות תלמידים וניתן לתבוע את חברת הביטוח בגין כל תאונה שקרתה להם לפני גיל 18, בכל מקום ובכל זמן. הנה כל מה שצריך לדעת על הנושא

חבלת ראש בילד. ShutterStock
מה עושים כשהילד נפגע?/ShutterStock

מהו ביטוח תאונות תלמידים ומדוע הורים רבים אינם מודעים לו? הנה הסבר קצר, בעקבות מקרה אמיתי. נערה בת 13 נפצעה במהלך אימון ספורט, נפלה, נחבלה בכל גופה ושברה את כתף שמאל. היא רותקה למיטה ליותר מ-30 יום לצורך החלמה ושיקום, הפסידה לימודים, ולא חזרה להתאמן לאחר מכן. בבגרותה סבלה מפגיעה תפקודית קלה באכילה, בנהיגה ובביצוע עבודות הבית.

הפציעה התרחשה בשעות אחר הצהריים, במגרש הספורט של בית הספר, אך מחוץ לשעות הלימודים, והוריה לא היו מודעים כלל לכך שבתם מבוטחת וזכאית לפיצוי בגין הנזקים שנגרמו לה.

רק כשש שנים מאוחר יותר הגיע אליי אבי הנערה, בעניין אחר לגמרי. עם ההכרות בינינו צף ועלה גם הסיפור הזה והוא הופתע לגלות כי תשלומי ההורים לבית הספר כוללים ביטוח תאונות תלמידים, המכסה כל תאונה שקורית לכל ילד עד גיל 18, בכל מקום ובכל זמן, כולל תאונות הקורות מחוץ לשעות הלימודים.

האם ניתן לתבוע את חברת הביטוח מספר שנים לאחר התאונה?

בכל תאונה, בדרך כלל עדיף להגיש את התביעה קרוב ככל האפשר למועד התאונה, כדי לבסס את הקשר הישיר בינה לבין הנזק שנגרם. אולם עקרונית, בביטוח תאונות תלמידים, כל עוד הילד לא הגיע לגיל 18 ניתן לתבוע את חברת הביטוח. למעשה, כשמדובר בתאונות תלמידים, ניתן להגיש תביעה עד גיל 21, ורק אז חלה על כך התיישנות.

לאיזו חברת ביטוח יש להגיש את התביעה?

את התביעה יש להגיש לחברת הביטוח שזכתה בפוליסה של תאונות התלמידים באותה שנה בה התרחשה התאונה, ולקחת בחשבון שתנאי הפוליסה משתנים משנה לשנה ומחברה לחברה. במקרה של הנערה המדוברת, בדיקה מהירה של הפוליסה העלתה כי לפי תנאיה, כל ילד שנמצא בבית עקב תאונה למעלה מ-12 ימים זכאי לפיצוי אוטומטי בסך כ-200 שקל עבור כל יום.

כלומר, עם הצגת אישור היעדרות מבית הספר וימי המחלה, אותה נערה הייתה זכאית לפיצוי אוטומטי של למעלה מ-6,000 שקלים.

האם ניתן לתבוע על אחוזי נכות שנגרמו עקב תאונות תלמידים?

לפני שפנינו לחברת הביטוח על מנת לדרוש את הפיצוי האוטומטי, בדקנו האם הנערה סובלת מאז התאונה מנזק מתמשך. חוות דעת של אורתופד מומחה קבעה כי היא אכן סובלת ממגבלות בתנועות הכתף והיד שנפגעו ונקבעו לה 10 אחוזי נכות. היא סבלה ממגבלות בעת נהיגה, אכילה ועבודות הבית. מאחר שהיא הגיעה מבית שמרני, בו ציפו ממנה לקחת חלק בעבודות הבית, הנכות שלה קיבלה ביטוי מובהק של נכות תפקודית.

מהו הפיצוי בגין אחוזי נכות שנותרו קבועים לאחר תאונה?

גובה הפיצוי תלוי בתנאי הפוליסה. באותה שנה מגבלת הפיצוי על תאונות תלמידים עמדה על למעלה מ-300 אלף שקל. מכאן, ש-10 אחוזי נכות משמעותם פיצוי של למעלה מ-30 אלף שקל, בנוסף ל-6,000 השקלים של הפיצוי האוטומטי. בסופו של דבר, שש שנים אחרי שהתרחשה, זכו הנערה והוריה בפיצוי של קרוב ל-40 אלף שקל, על תאונה שלא חשבו ואפילו לא שיערו שניתן לתבוע פיצויים בגינה.

ילד עם זרוע פצועה. ShutterStock
מה לגבי אחוזי נכות?/ShutterStock

חמישה דברים שכדאי לזכור לגבי תאונות תלמידים

א. חשוב מכל: האפשרות לתבוע פיצוי בגין תאונת תלמידים תלויה רק בדבר אחד - גיל הילדים בעת התאונה.

ב. הזכאות לפיצוי מטעם הפוליסה של ביטוח תאונות תלמידים אינה שוללת קבלת פיצוי נוסף מטעמי אחריות של גורם אחר שגרם לנזק, כמו עירייה שלא תיקנה מדרכה שבורה או סופרמרקט בו ילדיכם החליק בשל מפגע מים, וכדומה.

ג. אם ילדכם עדיין אינו בן 18 ונפגע בתאונה- פנו מיד לקבלת טיפול רפואי. אפילו אם נראה שהנזק אינו רציני באותו רגע, ישנם נזקים שמתגבשים רק בעבור זמן, וחשוב שיהיה תיעוד של הקשר בין התאונה לבין כל נזק שנגרם בגינה.

ד. במקרה של תאונה המתרחשת בזמן הלימודים, תתבקשו לצרף לתביעה טופס הודעה מטעם בית הספר למשרד החינוך על התאונה.

ה. לבסוף - אל תוותרו על ייעוץ משפטי בעת הגשת התביעה.

מדוע מומלץ להיעזר בעורך דין, אם בתאונות דרכים יש מנגנון פיצוי אוטומטי?

חברות הביטוח יעשו כל שביכולתן על מנת לרפות את ידיכם ולדחות את התביעה, או להציע פיצוי נמוך מאוד, אפילו על מה שהן מחויבות לו אוטומטית. הן סומכות על כך שתחששו מהליכים משפטיים ארוכים ויקרים ותסכימו לפשרה או תתייאשו.

עורך דין מומחה בדיני נזיקין יעריך במהירות ובקלות האם מדובר בהצעה הוגנת או בניסיון מיקוח ובכל מקרה, עלות הייעוץ המשפטי היא כאין וכאפס לעומת הרווח המשמעותי שניתן לקבל באמצעות טיפול משפטי נכון, שיגבש פשרה טובה בהרבה.

משרד עורכי דין אריאל צולפייב מתמחה בדיני נזיקין בכלל ותאונות תלמידים בפרט. התקשרו לפרטים נוספים וקביעת פגישת ייעוץ ראשוני.

טלפון: 053-7104952

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד אריאל צולפייב, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • תלמידים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully