וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק מסרב לתת לכם הלוואת משכנתא? זה לא אבוד, אם רק תדעו למי לפנות

בשיתוף zap משפטי

1.2.2021 / 6:45

צפו: רכישת דירה היא אירוע מרגש, אולם רבים מוצאים עצמם במצב ביש, שעלול להיווצר בעקבות בעיות פיננסיות מהעבר. אז מה עושים, ולא פחות חשוב - מה לא עושים? יועץ המשכנתאות מרטין בוקסדורף עם כל ההסברים

בווידיאו: מה עושים כאשר הבנק מסרב לתת משכנתא?/עריכה: דפי מקל

רכישת דירה היא אחד האירועים המרגשים בחיים, אולם דווקא ברגע האמת, לא מעט אנשים מוצאים עצמם בבעיה: הם מגיעים אל הבנק על מנת לקבל הלוואת משכנתא, ונתקלים בסירוב. למה זה קורה ואיך מתמודדים עם מצב כזה? יועץ המשכנתאות עו"ד מרטין בוקסדורף הגיע לאולפן כדי להסביר.

למה שהבנק לא יאפשר ללקוח כלשהו לקחת משכנתא?

"יש מגוון סיבות. העיקרית היא בעיות של BDI, בעיות מול המערכת הפיננסית, בעבר, בהווה ובעתיד. מה שקורה בדרך כלל זה שמגיע אדם שעבר בעיה פיננסית כלשהו בעברו, למשל היו לו כמה צ'קים חוזרים והוא סידר את המצב ורוצה לקנות בית, אבל דו"ח ה-BDI שלו עדיין מראה את הבעיה שהייתה. במצב כזה, הבנק נבהל ותוהה האם הסיטואציה לא עלולה לחזור על עצמה. ואז, גם אם הבנק לא מסרב לתת הלוואה למשכנתא, הוא יכול להקשות מאוד".

יש הבדלים בין שכירים לעצמאיים בנושא לקיחת ואישור משכנתא?

"לא מהותיים, אבל כמובן שיותר עצמאים נוטים להסתבך. כך או כך, אם לאדם היו בעיות בעבר, מה שקובע בעולם המשכנתאות זה דו"ח נתוני האשראי, דו"ח שמוציא בנק ישראל ובו כתוב בבירור האם חזרו לאותו אדם צ'קים או הוראות קבע, או האם הוא היה מוגבל, בפשיטת רגל, בטיפול משפטי מול גוף פיננסי, אם הוא עבר עיקולים כלשהם וכו'. ברגע שבודקים את הדו"ח הזה, לא משנה אם אתם שכירים או עצמאיים, זה מה שקובע".

אם התקבל סירוב מהבנק למשכנתא, יש מה לעשות?

"יש כאלה שאם לא מאשרים להם משכנתא, מתייאשים. אחרים רצים ומגישים בקשות בבנקים אחרים וזה הכי גרוע, כי אם סירבו במקום אחד, יסרבו במקומות אחרים כי אותו דו"ח נכון לכל המערכת. סוג שלישי של אנשים נזכרים שהם מכירים יועץ משכנתאות ורוצים להיעזר בו, אבל גם זה בעייתי, כי גם אם היועץ ממש טוב, הוא לא מתמצא בנושא הזה, של לקוחות שקיבלו מהבנק סירוב. לכן צריך לפנות למומחה. בכל יום אני מקבל טלפונים של אנשים עם בעיות כאלה ואחרות, שעבדו עם יועץ או יועצת משכנתאות ורק אז הם מגיעים אליי ואני יכול להגיד להם בדיוק מה עושים במצבים כאלה. לא כי אני יותר חכם או משהו - זה נטו עניין של ניסיון וידע".

לעמוד של יועץ המשכנתאות עו"ד מרטין בוקסדורף

טלפון: 053-9382060

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully