וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד תמקסמו את מענקי הקורונה: 5 טיפים חשובים לבעלי עסקים

רו"ח שלמה אליאס, בשיתוף zap משפטי

3.1.2021 / 7:48

את מענקי הקורונה השונים ניתן למקסם בדרכים שונות, ומומלץ להתייעץ עם רואה החשבון שלכם לפני שמגישים את הבקשה למשיכתם. מדריך

בעל עסק. ShutterStock
איך מוציאים הכי הרבה ממה שמגיע לכם?/ShutterStock

עד יוני 2021 צפויה מדינת ישראל להמשיך לסייע לבעלי עסקים הסובלים מהשלכות הסגרים השונים באמצעות מספר לא מועט של מענקים. תכנון נכון של לקיחת מענקים אלה יאפשר לכם למקסם את התועלת שניתן להפיק מהם. בכתבה זו נציג 5 דרכים מרכזיות לעשות זאת.

לפני שנפרט אותן, חשוב להדגיש כי האמור בכתבה רלוונטי גם למענקים שכבר הוגשו. כלומר, ניתן במרבית המקרים להגיש בקשות לתיקון אותם מענקים שהתקבלו על מנת להגדיל אותם רטרואקטיבית.

1. ודאו שאינכם מפספסים את תאריך הגשת הבקשה למענק תקופתי

המענקים התקופתיים מתיישנים בשלב מסוים, ואם לא לוקחים אותם בזמן, כבר אי אפשר לבקש אותם יותר. ודאו עם רואה החשבון שלכם שהוא עוקב אחרי תאריכי ההתיישנות ומתריע בפניכם בהתקרב המועד הסופי של כל מענק תקופתי. לחלופין, ניתן להסמיך אותו לבקש את המענקים עבורכם בכל מועד בעצמו.

2. בצעו תכנון מס של מענקי סוף השנה

את מענקי סוף השנה - למשל, אלה של ספטמבר-אוקטובר ונובמבר-דצמבר 2020 - ניתן לדרוש גם בשנת 2021 ולא חייבים למשוך אותם השנה. בדקו האם משיכתם השנה תעלה את ההכנסות שלכם ואיתן את תשלום המס. יכול מאוד להיות שעדיף לחכות מספר שבועות ולמשוך את המענקים של תקופות אלה ב2021, ולתכנן את תשלום המס עליהם בהתאם להכנסות של 2021.

בקשו מרואה החשבון שלכם לעשות עבורכם את חישוב סביבת המס של 2020 לעומת סביבת המס הצפויה של 2021 ולסייע לכם להחליט מתי כדאי למשוך מענקים אלה.

החזרי מס. ShutterStock
תכנון מס הוא טיפ חשוב במיוחד/ShutterStock

3. בדקו שמענק החזר ההוצאות הקבועות תואם את ההוצאות שהיו לעסק שלכם בפועל

מענק החזר הוצאות קבועות לעסקים נשען על הדיווחים לרשויות המס בשלוש השנים האחרונות (2018-2020), וככל שההוצאות בשנים קודמות היו גבוהות יותר, כך המענק המתקבל בגינן בזמן הקורונה יהיה גבוה יותר.

לא אחת קורה שהדיווחים משנים קודמות שגויים או אינם מלאים. למשל, כאשר בעלי עסקים מתעכבים מעט בהעברת החשבוניות של הוצאות סוף השנה, ומעבירים אותן רק בתחילת השנה שלאחריה - הוצאות אלה נרשמות כהוצאות של השנה הבאה, הן אינן מחושבות לצורך המענק ויכולות להפחית בצורה משמעותית את הגובה שלו.

לדוגמה, אם העברתם את החשבוניות על ההוצאות של 2019 רק בינואר או פברואר 2020, והמענק שלכם מחושב על סמך ההוצאות של 2019, אזי הוצאות אלה לא יחושבו לצורך המענק ואתם עשויים להפסיד בשל כך חלק מהתשלום שהייתם יכולים לקבל.

התיקון של הבעיה הוא פשוט ואינו עולה דבר. כל שעליכם לעשות הוא להגיש דוח מתקן למע"מ ולהגדיל כך את המענקים בצורה משמעותית.

4. חסכו בתשלום מס על ידי ניהול יעיל של גובה ההכנסות של שנת 2020, בהתאם לגובה המענקים

אם בשנת 2020 קיבלתם מספר רב של מענקים, שמעלים את אחוז המס שתצטרכו לשלם, בדקו עם רואה החשבון שלכם האם יש הכנסות שתוכלו להעביר, בצורה חוקית, מ-2020 ל-2021 ולהפחית כך את אחוז המס.

ניקח לדוגמה, לשם המחשה בלבד, עסק שמכין מטבחים ללקוחות. החוק מאפשר לעסק כזה (ודומים לו מבחינת שיטת מסירת המוצר ללקוח) להוציא חשבונית רק כשהעבודה הסתיימה והמטבח נמסר. מכאן, שאם הדבר מתאפשר לכם כבעלי עסק, כדאי לתאם את התקנת המטבח (או מסירת כל מוצר אחר) לינואר 2021 במקום לדצמבר 2020.

5. ודאו שרואה החשבון שלכם חישב בצורה מדויקת את המענק בגין החזרת עובדים מחל"ת - אחרת תפסידו ממון רב

בעלי עסקים יכולים לקבל מענקים בגין עובדים שהוחזרו מחל"ת. מענקים אלה ניתנים רק אם אותו עובד שהחוזר קיבל מעל ל-3,300 שקל באותו חודש. יש לא מעט בעלי עסקים שהחזירו עובדים מחל"ת באמצע החודש, ללא חישוב מתאים של המשכורת הצפויה. בפועל, הם שילמו לעובדים רבים פחות מ-3,300 שקל בשל חלקיות העבודה באותו חודש, ולכן לא קיבלו את המענק ומצאו עצמם קירחים מכאן ומכאן.

בקשו מרואה החשבון שלכם לחשב עבורכם בצורה מדויקת את התועלת הכלכלית של החזרת עובדים מחל"ת, ומתי בדיוק כדאי להחזיר אותם כדי להימנע מעוגמת נפש.

לסיכום, התייעצו עם רואה החשבון שלכם לפני כל צעד שתעשו בנוגע למענקי הקורונה, ו-וודאו שאתם ממקסמים את הזכויות שלכם ולא מוצאים את עצמכם מפספסים חלק, או גרוע מכך - חייבים לרשויות יותר ממה שתכננתם.

משרד אליאס רואי חשבון מתמחה בלקוחות בינוניים וקטנים, דבר המאפשר זמינות גבוהה והיענות מידית לצרכי הלקוחות בנושאי מענקי הקורונה.

סייע בהכנת הכתבה: יותם בן מאיר, כתב zap משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

טלפון: 077-7786968

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

רו"ח שלמה אליאס, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • עסקים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully