וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למקרה שיגיע היום: למה חשוב לדאוג גם לצוואה וגם לייפוי כוח מתמשך?

עו"ד ראובן מלאך, בשיתוף zap משפטי

3.1.2021 / 9:17

כולנו צוברים נכסים בחיים ורוצים שהם יגיעו לידיים הנכונות, אולם חשוב שנדע להבדיל בין שני מסמכים חשובים: הצוואה וייפוי הכוח המתמשך. למה כל אחד מהם נועד ומתי הוא בא לידי ביטוי? עו"ד ראובן מלאך הגיע לאולפן כדי להסביר. צפו

בווידיאו: עו"ד ראובן מלאך מסביר על צוואות וייפוי כוח מתמשך/אולפן וואלה! NEWS

במהלך חיינו, כל אחד מאיתנו צובר לא מעט נכסים, כאלו שאנחנו רוצים להיות בטוחים שבבוא העת יגיעו לידיים הנכונות של היורשים שלנו. כדי לוודא שזה אכן יקרה נוצרו מספר מסמכים חשובים, שכדאי לנו להכיר. אולם מה ההבדל בין צוואה לבין ייפוי כוח מתמשך ומתי מגיע הרגע בו צריך לדאוג לכל אחד מהם? עורך הדין ראובן מלאך, מומחה בנושא, הגיע לאולפן כדי להסביר.

עו"ד מלאך, למי נועדו הצוואות ומתי צריך להכין אותן?

"צוואה נועדה לכל אדם בגיר, ללא הגדרת גיל. בדרך כלל סביב גיל ה-50 מתחילים להגיע אלינו אנשים להכנת הצוואה, שהיא מעין חוזה המכיל ומקיף את כל הרכוש שאדם צבר בחייו, ורכוש עתידי אפשרי".

ולהבדיל, מהו ייפוי כוח מתמשך?

"זה עולם אחר. מדובר בתהליך חדש יחסית, שנועד להחליף את הליך האפוטרופסות. הוא נועד לאנשים בריאים, שחושבים על היום בו הם עלולים לסבול מירידה קוגניטיבית או צרות אחרות. לכן, הם ממנים מישהו או מישהי שהם סומכים עליו. בייפוי כוח מתמשך כותבים מה תרצו שיעשה עם הכסף שלכם בזמן שאתם עדיין בחיים, אך לא יכולים לתפקד באופן עצמאי. רשימת האפשרויות שם אינסופית".

אז מהם ההבדלים הכי משמעותיים בין צוואה לייפוי כוח מתמשך?

"ייפוי כוח מתמשך נועד לתקופה בה אנחנו עדיין בחיים, בעוד שצוואה נכנסת לתוקף ברגע שאדם הוגדר כמת. למעשה, מסמך אחד משלים את השני. אני ממליץ לכל אחד לדאוג לייפוי כוח מתמשך, ליום הזה בו הוא יזדקק לו".

אז מדוע חשוב שיהיו לכל אדם את שני המסמכים האלה ומה קורה אם אין לו אותם?

"אם אין לנו את ייפוי הכוח המתמשך, ויש ירידה קוגניטיבית ואדם לא יכול לנהל את ענייניו הכספיים או הרפואיים, מישהו שקרוב אליו צריך לפנות לבית המשפט ולבקש להפוך לאפוטרופוס שלו. ואז האפוטרופוס הכללי ומשרד הרווחה צריכים להגיב והתהליך הופך לארוך ומורכב וכרוך בעלויות מיותרות. ייפוי כוח לעומת זאת, עושים בהסכמה, הבנה ואהבה ואם חלילה הגיע היום הזה וצריך מיופה כוח, הכל כבר ערוך ומוכן ואפשר לפעול".

למה חשוב לבצע הליך כזה בליווי עורך דין שמתמחה בתחום?

"כדי לערוך ייפוי כוח מתמשך, עורך הדין צריך לעבור השתלמות, אחרת זה לא קביל. בנוסף, צריך להכיר את כל תחום המשפחה, ירושות, צוואות וכו'. כי אם הכל עובד חלק, אז אין בעיה, אבל צריך להיות מוכנים למה שלא עובד חלק - למשל, אדם שחי פרוד מרעייתו למשל ופתאום בת הזוג החדשה טוענת שהיא למעשה אשתו ואז מתחיל עימות לא נעים וצריך את בית המשפט".

לעמוד של עו"ד ראובן מלאך

טלפון: 077-6670430

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד ראובן מלאך, בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully