וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך המלך למימוש הזכויות שלכם: החשיבות של חוות דעת רפואית

ד"ר אלן ענר, בשיתוף zap משפטי

31.1.2021 / 7:26

ניהול הליך משפטי למימוש הזכויות הקבועות לכם בחוק עשוי להיות תלוי רבות בחוות דעת רפואית. מהי מכילה, באילו מקרים תזדקקו לה ולמה חשוב לפנות לרופא מומחה? ד"ר אלן ענר עם ההסברים

בווידיאו: ד"ר אלן ענר מסביר על חשיבותה של חוות דעת רפואית עבור מימוש הזכויות הקבועות בחוק/אולפן וואלה! NEWS

ניהול ההליך המשפטי בדרך למימוש הזכויות הקבועות לכם בחוק עשוי להיות תלוי במידה רבה בחוות הדעת הרפואית. מהי, היכן ניתן לקבל אותה ומדוע היא כל כך חשובה? ד"ר אלן ענר, אורטופד מנתח, מומחה באורטופדיית ילדים ובמתן חוות דעת אורטופדיות משפטיות, הגיע לאולפן על מנת להסביר את הדברים.

ד"ר ענר, מה זו חוות דעת רפואית ומה יש בה?

"מדובר במסמך משפטי לכל דבר ועניין, השווה ערך לעדות בשבועה בבית המשפט. היא מורכבת מכמה חלקים. תחילה, הרופא שנותן אותה מפרט את הכשרתו וצריך להוכיח שהיא קשורה למקרה שדנים עליו. לאחר מכן יש פירוט של המסמכים והעדויות שהרופא השתמש בהם בקביעתו ולבסוף, הפרק החשוב ביותר - הדיון והמסקנות, כמו קביעת נכות או אי כושר עבודה למשל, לפי תקנון הביטוח הלאומי. את הנימוק או ההמלצה צריך לבסס על ספרות רפואית עדכנית".

באילו מקרים יש בכלל צורך בחוות דעת רפואית?

"כל אדם שרוצה לממש את זכויותיו ופונה למוסד ממלכתי כלשהו או לחברות ביטוח פרטיות, רצוי שיגיע מצויד בחוות דעת מטעמו, שמבססת בצורה כמה שיותר אובייקטיבית את הטענות שלו. מי שמגיע בפנייה הראשונה שלו למוסד כלשהו עם חוות דעת כזו מקצר לעצמו תהליכים ויש יותר סיכויים שהוא יקבל את מה שבאמת מגיע לו".

ולמה מחויבת הוועדה הרפואית של המוסד אליו נעשית הפנייה?

"היא מחויבת לא רק לקרוא את חוות הדעת הרפואית שהפונה הביא איתו, אלא גם להתייחס אליה. אם מישהו מגיע לוועדה עם חוות דעת עניינית, מבוססת ואובייקטיבית, זה מקל על ההליך וזה לטובתו. מי שמגיע עם חוות דעת משלו, מראה שהתביעה שלו רצינית ומבוססת. אם הפונה הלך לרופא שנותן חוות דעת והרופא אמר לו שאין לתביעה קייס אמיתי, זה ייעצר שם. אבל אם הרופא כן נתן חוות דעת מבוססת, זה כמעט דרך המלך לקבלת הזכויות בצורה הקצרה והיעילה ביותר".

לסיום, מה הייחוד של חוות דעת אורטופדית?

"חוות הדעת צריכה לשקף את הידע של הרופא, בתחום הספציפי ושהידע יהיה עדכני. זו הדרישה של בתי המשפט היום. למשל, יש מחלות מקצוע. אדם עבד כל חייו בעבודה מאומצת ובעשור החמישי או השישי של חייו פתאום הוא סובל מכאבי גב. זה שכיח מאוד ובמצב כזה, המומחיות של הרופא היא להגיד שישנה תחלואה טבעית, אבל שאותו אדם, בגלל אופי עבודתו, מצבו הוחמר. הרופא יודע לכמת את זה עד כמה שניתן".

ד"ר אלן ענר - מומחה במתן חוות דעת אורטופדיות

טלפון: 077-2303734

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

ד"ר אלן ענר, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • חוות דעת
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully