וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאישה הזו היה חוב של 350 אלף ש"ח, ובוקר אחד הבנק מחק אותו. למה?

בשיתוף zap משפטי

10.1.2021 / 7:16

יש לכם חובות גדולים? כך תצמצמו אותם, ללא צורך בפניה להליכי חדלות פירעון. כל מה שצריך לדעת לקראת התהליך שיכול לסדר לכם את החיים מחדש

אישה מחשבת חובות. ShutterStock
החוק נמחק/ShutterStock

לקוחה, בשנות ה-40 לחייה, לא האמינה למשמע אוזניה: חוב של 350 אלף שקל, שנצבר על ידה במשך שנים באחד הבנקים, נמחק כלא היה. הסיבה, התערבותה של פירמת KR, שלקחה על עצמה את ייצוג הלקוחה והגישה בקשה לסגירת התיק בהוצאה לפועל וזאת לפי תקנה 126 ד' לתקנות ההוצאה לפועל.

הסיבה הרשמית לסגירת התיק הייתה חוסר מעש של למעלה מ-10 שנים של הבנק. ואם התוצאה הזו נשמעת דמיונית ולא סבירה, כדאי שתדעו שגם במקרים אחרים הצליחה הפירמה להשיג תוצאות יוצאות דופן עבור לקוחותיה, ולהביא להפחתה של מאות אלפי שקלים בסכומי החובות של חייבים.

רוצים דוגמה נוספת? בבקשה. לקוחה חולת לב צברה חוב של 150 אלף שקל לבנק. לאחר מו"מ שפירמת עורכי הדין KR ניהלה מול בא כוח בנק גדול ומוכר, החוב צומצם ל-10,000 ש"ח בלבד, כאשר הבנק השתכנע כי פוטנציאל ההשתכרות של האישה נמוך, והסכים להפחתה משמעותית עקב נסיבות חייה.

הדוגמאות שהזכרנו הן לא נדירות, ואם גם לכם יש חובות כבדים, ייתכן שניתן לצמצם אותם. בכתבה זו ננסה להציג כמה מהדרכים באמצעותן ניתן לצמצם את החובות הללו, מבלי להכריז על פשיטת רגל וליצור לחייבים סטיגמה שלילית.

פירמת עורכי הדין KR: פירמת עורכי הדין הנחשבת KR, בבעלותם של עורכי הדין ענת אדר כפיר ועו"ד לירן כפיר בראשון לציון, מציעה לקהל לקוחותיה ליווי, ייעוץ וייצוג משפטי בסטנדרט גבוה וטיפול מקצועי לאורך כל שלבי התיק, עד להשגת התוצאה האופטימלית עבור הלקוח. בבסיס תפיסת העולם של הפירמה עומדים מקצועיות חסרת פשרות, מסירות ונחישות ומאחוריה שורת הישגים משפטיים מרשימים ומאות לקוחות מרוצים, ביניהם לקוחות מחלקת הוצאה לפועל וחדלות פירעון בפירמה, תחת ניהולה של עוה"ד אמילי דהן ויזמן, אשר באמתחתה שורה ארוכה של הישגים מרשימים בכל הקשור להפחתת חובות בהוצאה לפועל.

פירמת KR מאגדת מערך של עורכי דין מנוסים ומקצועיים, המתמחים בתחומי משפט שונים ומעניקה מעטפת משפטית מקיפה הכוללת:

1. בדיקת כל החובות לעומק

השלב הראשון והחשוב ביותר כדי להוציא חייבים מבור כלכלי הוא לעבור באופן מעמיק על כל החובות שהם צברו לאורך הדרך, ולבחון את כלל תיקי ההוצאה לפועל שנפתחו נגדם. אחת המטרות של תהליך זה היא לסנן חובות שמיוחסים להם בטעות, לעיתים יש חובות שהם כלל לא היו מודעים אליהם ו/או לא שייכים להם.

2. מיקוד בתיקים ישנים בהוצאה לפועל

כאשר עוברים על כלל החובות, כדאי להתמקד בתיקים ישנים. על פי תקנות ההוצאה לפועל, ניתן לבקש לסגור מחוסר מעש תיק שהזוכה בו לא פעל למעלה משנתיים. תקנה זו עשויה להשפיע באופן דרמטי על החובות, ולגרום לכך שחובות של מאות אלפי שקלים יתאיידו. תקנה 126 ד' לתקנות ההוצאה לפועל.

3. היו מודעים לזכויות המגיעות לכם, במיוחד בתקופת הקורונה

בהתאם לתיקון לחוק ההוצאה לפועל במסגרת הוראת שעה, שנועד לסייע ליחידים ועסקים שנקלעו למצוקה בשל משבר הקורונה, ישנה אפשרות להגיש בקשה להכרה כ"חייב משלם" לפי הסדר תשלומים מיוחד בהוצאה לפועל.

- תנאים להגשת הבקשה:

• סכום החוב בתיק נמוך מ-50,000 ₪.

• החייב שילם תשלום ראשון לפי הסדר התשלומים המיוחד תוך 45 יום מיום קבלת האזהרה. סכום התשלום בהתאם להסדר התשלומים המיוחד.

- תוצאות ההכרה:

• הפחתה של 50% בריבית המצטברת במהלך ניהול התיק.

• תימנע תוספת תשלום הפרש אגרת פתיחת תיק.

• חסכון בתשלום שכר טרחת עורך דין של הזוכים.

• עיכוב הליכים - לא יינקטו נגד החייב הליכי גבייה בתיק.

• המידע אודות פתיחת התיק נגד החייב לא ידווח למאגר נתוני האשראי.

- ההכרה תיכנס לתוקף באופן ידי ממועד מתן ההחלטה.

לקוחות שצברו חובות מתחת ל50,000 ש"ח בתקופת הקורונה צריכים לדעת כי החוק עומד לצידם. על פי תיקון לחוק ההוצאה לפועל שנכנס לתוקף כהוראת שעה, ניתן להפחית באופן משמעותי את הריבית על החוב בתקופת הקורונה, לחסוך בתשלום שכר הטרחה לצד שכנגד, ולעכב את ההליכים. כמו כן, המידע על פתיחת התיק נגד החייב לא מדווח למאגר נתוני אשראי, מה שיכול להתאפשר לו לקבל הלוואות בעתיד.

4. לא להסס לנהל מו"מ להפחתת החוב

חייב שצבר חובות ענק לבנקים, גופים פיננסים ולרשויות מקומיות יופתע לגלות שדרך ניהול מו"מ יעיל על ידי עו"ד ממולח, שייצג את האינטרסים שלו, אפשר לשכנע את הגופים הללו להפחית את גובה החוב המיוחס לבעל החוב באופן דרמטי. במיוחד לגופים פיננסיים, אשר יעדיפו לקבל חלק מהחוב במקום שייאלצו להכריז עליו כעל חוב אבוד בהמשך.

5. לשקף את מצב החייב ולחשוף נסיבות חיים קשות ו/או מצב בריאותי לקוי

במסגרת המשא ומתן שמנהלים להפחתת החוב, יש לשקף את מצבו של החייב, כולל המגבלות שמונעות ממנו למצות את פוטנציאל ההשתכרות שלו. החייב עבר התקפת לב ומטפל בחמישה ילדים? יש לספר זאת לנושים ולהציג אסמכתאות מהימנות. כך ניתן יהיה לשכנע את אותם גופים לנהוג בחמלה ולאפשר לחייב לפתוח דף חדש נטול חובות.

עו"ד אמילי דהן ויזמן, ראש מחלקת הוצאה לפועל בפירמת KR. יח"צ,
עו"ד אמילי דהן ויזמן, ראש מחלקת הוצאה לפועל בפירמת KR/יח"צ

לסיכום, חייב שצבר חובות כבדים, לא צריך לחוש בושה ועליו לדעת כי הוא איננו פושע. כל אדם עלול להיקלע לחובות וגם לו מגיעה הזדמנות שנייה. בסיטואציה כזאת, במקום למהר ולפנות להליך של פשיטת רגל ו/או חדלות פירעון, כדאי לבחור בנתיב הדורש עבודה מאומצת, אך בעל תוצאות טובות בטווח הארוך.

משרד עורכי הדין KR בעל ניסיון רב בהסדר וסילוק חובות לחייבים בסדרי גודל של עשרות אלפי שקלים. זאת, מבלי להכריז עליהם כפושטי רגל ו/או חדלי פירעון, אלא באמצעות הגעה להסדרים נוחים ופריסות נוחות מול הנושים, ולאחר בדיקה דקדקנית של נסיבות המקרה וכלל חובות החייב.

* פירמת עורכי הדין KR בעלת מומחיות מיוחדת בתחום ההוצאה לפועל, ומלווה חייבים רבים שמבקשים לפטור עצמם מהחובות הפירמה היא בעלת מומחיות בתחומים רבים, ובכלל זה נדל"ן, תאגידים, דיני עבודה, דיני נזיקין, דיני משפחה ועוד, מה שמאפשר להעניק לכל לקוח מעטפת משפטית שלמה, בהתאם לצרכיו.

פירמת עורכי הדין KR. טלפון - 053-9346363

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • חובות
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully