וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברתם תאונת עבודה? למי פונים, ולמה אסור לבזבז זמן יקר

בשיתוף zap משפטי

2.2.2021 / 9:46

פגיעה במקום העבודה היא משהו שעלול לקרות לכל אחד מאיתנו ולכן, חשוב לדעת מה עליכם לעשות במקרה כזה. ליווי צמוד של עורך דין מקצועי יחסוך לכם זמן ובירוקרטיה, ויעזור בקבלת מה שמגיע לכם במסגרת החוק. וכן, גם קורונה יכולה להיחשב כתאונת עבודה. הנה כל התשובות

בווידיאו: מה עלינו לדעת ברמה המשפטית בכל הנוגע לתאונות עבודה?/אולפן וואלה! NEWS

עובדים רבים הסובלים מתאונת עבודה מגלים שהם אינם יודעים למי עליהם לפנות במצב כזה, ולא פחות חשוב מכך - לא מכירים את הזכויות הקבועות להם בחוק. כדי להבין מה בכל זאת עלינו לעשות במקרה מצער שכזה, הגיעה לאולפן עורכת הדין סימונה גולדמן מימון.

ראשית, מה יש לעשות אם עברנו תאונת עבודה?

"קודם כל, לדווח במקום העבודה ואז כמובן ללכת לקבל טיפול רפואי. חשוב מאוד לציין את כל הפגיעות, לא רק את המקום בו הכי כואב לכם".

עד כמה חשוב לפנות לעורך דין מקצועי בתחום, שילווה אותנו לאורך התהליך וביום שאחרי ההחלמה?

"רוב האנשים לא מכירים את החוק ולא מבינים עד תום את משמעות השאלות שהם נשאלים, או מה צריך לדווח. לפעמים הם חושבים שלא מדובר בתאונת עבודה ומתברר להם שדווקא כן, או להיפך. בעזרת עורך דין, אפשר לחסוך המון זמן ובירוקרטיה ולקבל את מלוא הזכויות המגיעות לכם".

האם הידבקות בקורונה ביום העבודה יכולה להיות מוכרת כתאונת עבודה?

"בהחלט, אבל צריך להוכיח את ההידבקות במקום העבודה וזה כמובן לא פשוט, כי אנחנו לא רואים את הווירוס. אם קיבלנו מכה בעבודה, זה ברור ומובן. במקרה של הידבקות בקורונה, ביטוח לאומי שולח שאלון לתובע הנפגע, ולמעסיק שלו ובודק אם הייתה חקירה אפידמיולוגית, שתוכיח איפה הוא נדבק".

אם בעקבות תאונת עבודה אנו סובלים ממגבלה כלשהי, ישנם גורמים נוספים שיכולים להעניק פיצוי, מלבד ביטוח לאומי?

"ראשית, ישנה פנסיית נכות. בנוסף, רוב המעסיקים כיום מבוטחים בשני מקומות, גם במסגרת ביטוח לאומי על פי החוק וגם בביטוח חבות מעבידים, אותו אפשר לתבוע במקרה שהפיצוי מביטוח לאומי לא מכסה את מלוא הנזק".

מה החשיבות שקיימת לזמן הגשת התביעה, במקרים של בקשה להכרה בתאונת עבודה?

"יש חשיבות גדולה, כי ביטוח לאומי לא משלם מעבר לשנה לאחור. לכן, ייתכן שנפגעתם בתאונת עבודה לפני שלוש שנים ויש בידיכם את כל הראיות, ההוכחות והמסמכים הרפואיים הנדרשים, אבל כאשר תגישו את התביעה, ביטוח לאומי יגיד שהוכרתם כנפגעי תאונת עבודה, אבל אינכם זכאים לתשלום. מעבר לכך, אחרי שהוכרה לכם תאונת העבודה, עליכם לפנות לוועדות הרפואיות וגם שם חשוב להיות מלווה בעורך דין. גם במקרה זה, אם הגעתם לוועדה הרפואית אחרי כמה שנים, הרופא שבודק אתכם לא יוכל להתרשם כמה זמן החלמה ושיקום נדרש לכם ולכן עלול לפספס את אחוזי הנכות הרטרואקטיבים".

עו"ד ונוטריון סימונה גולדמן מימון

טלפון - 077-9968207

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully