וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מחליטים האם להמשיך לנהל את העסק בזמן הליך חדלות פירעון?

בשיתוף zap משפטי

3.3.2021 / 7:57

הליכי חדלות פירעון נועדו להעניק לבעלי עסקים הגנה מפני נושים, במטרה שיוכלו להחזיר את חובותיהם לאורך זמן. אולם איך הדבר משפיע על העסק עצמו ועל ההתנהלות מול הספקים, ומדוע מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בנושא? עו"ד עדי רוזנשטיין עם ההסברים

בווידיאו: עו"ד עדי רוזנשטיין על הליכי חדלות פירעון לבעלי עסקים/אולפן וואלה! NEWS

להיות בעלים של עסק בישראל זה עניין מורכב. בשנה האחרונה, בעקבות מגפת הקורונה, רבים גילו שכבר מדובר בעניין כמעט בלתי אפשרי. בעקבות המצב, בעלי עסקים בכל הארץ נקלעו לחובות ונכנסנו למצבי חדלות פירעון.

על מנת להבין לעומק את הנושא המורכב הזה הגיע לאולפן עו"ד עדי רוזנשטיין, שהסביר: "הליך חדלות פירעון נועד לתת לאנשים שנקלעו לחובות של מאות אלפי שקלים הגנה מפני הנושים שלהם, שלא יגישו נגדם תביעות או יפתחו להם תיקי הוצאה לפועל, כדי שיוכלו לחיות את חייהם בביטחה ומבלי לחשוש שבכל רגע יעקלו אותם. הם נמצאים בתהליך כלשהו, אשר בסופו יש אור בקצה המנהרה - מחיקת רוב החובות".

ההליך הזה מיועד לאדם מסוים או לעסק עצמו?

"לאדם מסוים. אם חברה נקלעה לקשיים, היא עוברת הליכי פירוק. פשיטת רגל והליכי חדלות פירעון נועדו לאנשים".

האם ניתן להמשיך לנהל את העסק בזמן הליך חדלות פירעון?

"אפשר, ורצוי אפילו, כל עוד מראים שלא יוצרים חובות ושמחזור העסק חיובי. למשל אנשים עם עוסק מורשה או עוסק פטור, בעלי מסעדות, עסק לממכר מזון מהיר וכו'. יש לי הרבה לקוחות שנתנו להם לפתוח עוסק מורשה במסגרת התהליך - לא רק להמשיך, אלא להקים עסק".

האם ניתן לשמור על תזרים תקין בזמן ההליך ואיך עושים זאת?

"במסגרת ההליך יש חובה להתנהל מול רואה חשבון ולהגיש בכל חודשיים את מאזן העסק, להראות שנשאר רווח. בזמן ההליך אי אפשר להשתמש בכרטיסי אשראי או צ'קים, אבל אפשר לנהל את חשבון הבנק שלכם ובן או בת הזוג. מי שמבקש להמשיך לנהל את העסק שלו צריך להבין שככל שהעסק יותר רווחי, כך התשלום החודשי יהיה גבוה יותר. מי שמכניס כסף ומרוויח, צריך גם להחזיר יותר בכל חודש".

כשנכנסים להליך, איך מושפעת ההתנהלות מול ספקים?

"צריך להתנהל עם הספקים במזומן, כי אין אשראי וצ'קים. כך אי אפשר ליצור חובות חדשים. המגבלות הללו יכולות להקשות על עסקים מסוימים, אבל לרבים זה עושה סידור קו, לכל ההליך עצמו".

לסיום, עד כמה חשוב לפנות לעורך דין שמתמחה בתחום, כדי שילווה בצורה מקצועית?

"עורך דין יתנהל אתכם לכל אורך התהליך וכבר בהתחלה ישאל את השאלות שיעזרו להבין האם שווה להמשיך לנהל את העסק או לא, תלוי ברווחיות. אני יושב עם הלקוחות שלי ובודק את זה, ועושה להם סדר בעניין".

לפרטים נוספים באתר של עו"ד עדי רוזנשטיין

טלפון 053-4271931

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully