וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השינוי הגדול שאתם צריכים להכיר: האם ניתן לאחד תיקים בהוצאה לפועל?

בשיתוף zap משפטי

18.3.2021 / 7:14

בעקבות רצונה של המדינה למנוע מחייבים להישאר זמן רב מדי עם תיקים פתוחים בהוצאה לפועל נולד שינוי משמעותי בחוק. על מנת להכיר את האופציות הפתוחות בפני בעלי חובות הגיע לאולפן עו"ד עדי רוזנשטיין

בווידיאו: עורך דין עדי רוזנשטיין על אפשרות איחוד תיקים בהוצאה לפועל/אולפן וואלה! NEWS

איחוד תיקים בהוצאה לפועל: איך המיתוס לאפשרות של דבר כזה התקבע בחברה? מה ההשלכות ואיך פועלים במקרה של ריבוי תיקי חוב? על שאלות אלו ואחרות ענה עורך הדין עדי רוזנשטיין, שהגיע לאולפן וואלה! NEWS.

מהו ההליך של איחוד תיקים בהוצאה לפועל?

"מדובר במצב של חייב שיש לו יותר מתיק אחד. במקום שהוא יתחיל להתנהל עם כל תיק בנפרד, יגיש בקשות לחקירת יכולת, ישלם סכומים קטנים ויהיה חשוף למתקפות של כל מיני גורמים, הוא מאחד את הכל לתיק אחד. לצערי, בעקבות כניסת חוק חדלות פירעון והשינויים בחקיקה, נוצר שינוי אותו אני נאלץ להסביר לרבים - באיחוד תיקים כיום, החייב צריך לשלם שלושה אחוז מהחובות שלו.

לכן, רוב האנשים מוותרים על האפשרות הזו, כי אין להם את היכולת הכלכלית. זה נועד בעיקר למי שהחובות שלו הם בסביבות 100 אלף שקל, לא הרבה יותר מזה. כך, אין את הגבלות ההוצאה לפועל. ברגע שמשלמים את התשלומים הללו בכל חודש, אי אפשר לנקוט נגדך בהליכים כמו עיקולים. החיסרון? התשלום החודשי גבוה".

אז למה המדינה שינתה את המצב?

"יש רצון לנקות את תיקי ההוצאה לפועל, כדי שאנשים לא יישארו שם יותר מדי שנים. ככה, או שמנהלים משא ומתן פרטני עם כל גורם, או שמפנים לחוק חדלות פירעון, שזה פשיטת רגל".

מה האפשרויות שעומדות בפני אזרחים שחייבים סכומים גבוהים יותר מ-100 אלף שקל?

"אם זה המצב, והתיקים ישנים, אני ממליץ לנהל משאים ומתנים. אם אי אפשר, אני מייעץ לפנות להליכי חדלות פירעון. אחרת אי אפשר לעמוד בתשלום ואין הגנות".

כמה חשוב לפנות לעורך דין שמתמחה בתחום ויכול להוביל את התהליך באופן מקצועי?

"עורך דין בתחום הזה צריך לשלוט בנושאי הוצאה לפועל ונושאי חדלות פירעון. חובתו של עורך הדין היא לשבת עם הלקוח, לקבל את מלוא המידע כדי לכוון את הלקוח. יש עורכי דין רבים עם יד קלה על ההדק, שדוחפים את הלקוחות לפשיטת רגל. אני יושב עם הלקוח ואומר לו, לטובתו, מה המסלול המתאים לו".

פנו לעו"ד עדי רוזנשטיין

טלפון 053-4271931

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully