וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליך חדלות פירעון החדש: מה הייחוד שלו והאם הוא מתאים לכם?

בשיתוף zap משפטי

9.2.2021 / 14:52

חדלות פירעון היא פשיטת רגל, ולכן יש לשקול בכובד ראש האם להיכנס להליך ולהיעזר בעורך דין. במסגרת שינוי החוק, הכל הפך לקצר יותר, אולם יש לכך גם חיסרון. וכיצד המדינה והבנקים מתייחסים לחייבים בעקבות הקורונה? עורך דין עדי רוזנשטיין הגיע לאולפן והסביר

בווידיאו: עורך הדין עדי רוזנשטיין מסביר על הליכי חדלות פירעון/אולפן וואלה! NEWS

הליכי חדלות פירעון, המוכרים גם כהליכי פשיטת רגל, הפכו לצערנו בשנה האחרונה לנפוצים במיוחד. אולם מי זכאי להם, מה אומר החוק החדש וממה חשוב להיזהר? עורך הדין עדי רוזנשטיין הגיע לאולפן כדי להסביר.

בנוגע לחוק חדלות פירעון החדש - מה הייחוד שלו ואיך הוא עוזר לאזרח שנקלע לחובות?

"קודם כל חשוב להסביר שחדלות פירעון זו פשיטת רגל וחוק חדלות פירעון זה ההמשך של מה שהיה פקודת פשיטת הרגל. צריך להבין את זה. היתרון של החוק היום הוא שבמקום שההליך יימשך 10 או 20 שנים, בעקבות החוק החדש הוא הופך להרבה יותר קצר וזריז. היום תוך שנה וקצת מסיימים עם זה. החיסרון שיש בתהליך הזה הוא שעבור רוב האנשים, התשלומים בצו החיוב הופכים לגבוהים יותר בגלל שההליך מצומצם. זה הליך טוב לאנשים עם חובות של מאות אלפי שקלים".

אם לקוח נקלע לחובות, למה חשוב שישים לב לפני הכניסה לתהליך?

"ראשית, שבזמן ההליך אי אפשר להשתמש בכרטיסי אשראי או צ'קים, או לקבל הלוואות. אפשר לנהל חשבון בנק מהמשכורת שלכם ושל בן או בת הזוג. צריך לקחת את זה בחשבון כששוכרים דירה למשל. בנוסף, אי אפשר לנסוע לחו"ל בזמן ההליך".

למי לא היית ממליץ להיכנס להליך של חדלות פירעון?

"שתי השאלות החשובות הן האם יש לכם דירת מגורים, נכס או נדל"ן והאם אתם זכאים לירושות או עזבונות, כי אז אתם יכולים להיכנס להליך ולשלם בסוף את מלוא החובות. מי שנכנס להליך הזה יכול לשלם חלק מהסכום, אבל ברגע שיש נכסים או דברים אחרים - משלמים יותר".

מהן ההשלכות השליליות בכניסה להליך כזה בצורה לא מקצועית?

"זה כמו משחק שח. עורך דין מקצועי, שבקיא בתחום, יידע לשאול את השאלות הנכונות כבר בהתחלה. בנוסף, אחרי פגישה עם הלקוח, הוא כבר יוכל לדעת בערך מה תכנית הפירעון ואיך ההליך ייראה וכמובן, ללוות את הלקוח לכל אורך התהליך. ככה אפשר לאתר מוקשים בתחילת הדרך ולהתגבר על קשיים. צריך עורך דין שמתמחה בהליך, לא כזה שעושה את זה על הדרך ומכיר את כל הגורמים הרלוונטיים".

האם אתה מרגיש שיש שינוי ביחס הרשויות לאזרחים בנוגע להליך בעקבות משבר הקורונה?

"לגבי עיריות וגורמים מטעם המדינה, אין לצערי שינוי בגישה. הבנקים מבינים יותר בדרך כלל ויש יותר נגישות. אבל הרבה פעמים טוב לבנקים שהחייבים הולכים לפשיטת רגל, כי עבורם זה נחשב כחוב אבוד וזה עדיף להם".

פנו לעו"ד עדי רוזנשטיין

טלפון 053-4271931

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully