וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יישוב סכסוכים: איך בני זוג שמתקרבים לפרידה יכולים לעשות זאת כמה שיותר נכון?

בשיתוף zap משפטי

28.2.2021 / 8:00

לפעמים הפרידה בלתי נמנעת, ולכן חשוב שתדעו שחוק חדש מחייב זוגות להתייצב ביחידת הסיוע ולבדוק האם הם מתאימים להליך גישור. במקרה כזה, כדאי מאוד שיהיה לצדכם עורך דין מיומן, שיעזור לכם להימנע מבעיות עתידיות. עו"ד רינה פוליטי עם כל ההסברים

בווידיאו: עורכת הדין רינה פוליטי על יישוב סכסוכים בין בני זוג/אולפן וואלה! NEWS

ישנם זוגות שכבר יודעים שהם מתקרבים לפרידה, אולם במקרים כאלה יכולה להיות חשיבות למועד ובעיקר לשאלה - מי מבני הזוג החל את התהליך ופתח בקשה ליישוב סכסוך. כדי לצלול לעומק הנושא הגיעה לאולפן עורכת הדין רינה פוליטי, העוסקת בדיני משפחה וגירושים.

מהו החוק ליישוב סכסוכים?

"מדובר בחוק להסדר התדיינויות בין בני זוג. בעבר בית המשפט היה מפנה זוגות ליחידת הסיוע, אבל היום זו כבר חובה עבורם ושם בודקים האם בני הזוג מתאימים להליך של גישור ומנסים לסיים את המחלוקות מחוץ לכותלי בית המשפט. החוק הזה למעשה לימד את שני הצדדים ואת עורכי הדין שלהם לדבר".

ומה האפשרויות הקיימות במקרה שיישוב הסכסוך לא צלח?

"אם צד אחד רוצה נקמה, כלום לא יעזור. הוא יגיע, יסמן 'וי' ויודיע על קיצור הליכים. בסיום ההליך הצדדים מקבלים משהו שנקרא 'טופס 3' ושם כתוב האם הצדדים רוצים להמשיך את ההליך, עד ארבעה מפגשים, כאשר החל מהמפגש השני אפשר להיות מיוצג על ידי עורך דין. אם זה לא צולח, צריך להגיע לבית המשפט".

עד כמה הכרחי מבחינת הלקוח להגיע לתהליך בליווי עורך דין מקצועי, שמתמחה בתחום?

"ליחידת הסיוע אין את הכלים הנדרשים לבדוק את המפה הכלכלית או לשמור על האינטרס של הלקוח. הוא צריך לדאוג שיש הסכמים וההליך יעיל, אבל בשלב מאוחר יותר אחד הצדדים יכול להרגיש שהוא נפגע מההסכם או הונו אותו ולפתוח מחדש את ההליך בגלל זה, ואז הכל מתחיל מחדש. כדי להגיע להסכם טוב, חשוב להגיע עם עורך דין, אפילו בשביל להתייעץ איתו מאחורי הקלעים. זה הרבה יותר זול מאשר לנהל הליך מלחמתי בבית המשפט".

האם לתהליך יישוב הסכסוך יש חשיבות רבה יותר אם בני הזוג מחליטים לאחר מכן לפנות לבית הדין הרבני?

"על פי החוק, יש לצד המבקש את יישוב הסכסוך ראשון אפשרות לפעול בערכאה משפטית, ככל שנסגר התיק תוך מניין הימים הקבוע בחוק - 60 יום מפתיחת התיק. לכן, מי שביקש את יישוב הסכסוך 'קנה' את הסכמות להחליט היכן יידון התיק בהמשך ולאן הוא רוצה להפנות את כתבי טענותיו. לפני שיושבים בכלל לשולחן המשא ומתן צריך לדעת מה המצב הכלכלי שלנו ורק לאחר מכן להגיע לדיונים, כדי לדעת איך מסיימים את הנושא כמה שיותר מהר, במינימום הוצאות ובעיקר, לטובת המשפחה כולה".

פנו לעו"ד רינה פוליטי

טלפון 053-9374039

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • גירושים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully