וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה שינתה הכל: הסיטואציות המשפטיות עמן הורים גרושים מתמודדים

בשיתוף zap משפטי

23.2.2021 / 7:36

סגרים, בידודים, מענקים וירידה בפעילות בתי המשפט: כל אלו פתחו את הדלת למצבים חדשים ולא שגרתיים עבור זוגות שנפרדו והילדים שלהם. אז איך מגיבים ומדוע חשוב להיעזר בעורך דין שמתמקצע בנושאים הללו? עו"ד רינה פוליטי עם ההסברים

בווידיאו: איך השפיעה הקורונה על סיטואציות בין הורים גרושים ועל הילדים שלהם?/אולפן וואלה! NEWS

גידול ילדים היא מלאכה מסובכת עבור כולנו, וכאשר זוג מחליט להיפרד, אותה מלאכה הופכת למורכבת פי כמה. הקורונה, הריחוק החברתי והסגרים החוזרים והנשנים רק העצימו את הנושא הזה ויצרו סיטואציות חדשות ועל מנת להבין אותן ואת דרכי ההתמודדות הגיעה לאולפן עורכת הדין רינה פוליטי, העוסקת בענייני משפחה וגירושין.

כיצד בני זוג גרושים מקבלים החלטות בנוגע לסוגיות כמו הסדרי ראייה של הילדים, תשלום מענקים וכו', אם המדינה עצמה עוד לא נתנה על כך את הדעת?

"משרד המשפטים הוציא הנחייה מפורשת, גם לעניין המענקים וגם לעניין זמני השהות. למעט בידוד, במסגרתו ילד צריך לשהות בתוך הבית עם ההורה עמו הוא שוהה באותו רגע בו מודיעים לו על הבידוד, הרי שילדים יכולים להיות מועברים מבית לבית. היעדר העברת ילדים היא הפרת צו שיפוטי בכל מה שנוגע להסדרי השהות.

תחילה, לא מעט הורים ניצלו את המצב שנוצר, בידיעה שכרגע אין פעילות בבתי המשפט ואין לאן לפנות. אלא שלאט לאט נוצרה ההבנה שגם הילדים כבר משתגעים מהמצב וגם ההורה עצמו צריך את הרגיעה והשקט".

ישנה עלייה בקורונה במקרי הסדרי ראייה שלא התקיימו והגיעו לבתי המשפט?

"מרבית הבקשות שנאלצנו להגיש הן על הפרת זמני שהות, בעקבות הסגר או הבידוד. אני ממליצה במצבים כאלו להתקשר למשרד הבריאות או משטרת ישראל ולשאול מה התקנות, או לחלופין לעורכי הדין שצריכים להיות מצוידים בתקנות. התקנות עסקו בזמני שהות וגם במענקים. ניתנו מענקים ואם זמני השהות שווים, אין סיבה שההורה שמקבל את המענק של קצבת הילדים מהביטוח הלאומי או מענקים של תחילת שנה יקבל גם את מענק הקורונה. שני ההורים זקוקים למענק הזה וצריכים לעשות שימוש בכספים האלו לטובת הילדים בזמן השהות אצלם. לכן ניתנו הנחיות גם למקרים כאלו".

ומה עושה בית המשפט אם נוצר מקרה של ניצול ציני של המצב החדש?

"בית המשפט הבין שנוצרה תקלה והתריע בפני הצד שהפר את ההנחיות. אם זה לא עבד, הוטלו סנקציות".

האם בשנה האחרונה חלו שינויים בקביעת הסכמים בין בני זוג ועד כמה השפיעה הקורונה על קבלת ההחלטות?

"לצערי הרב, המדינה, הזוגות והילדים - כולם נפגעו מהמצב. הבעיות הללו רק הלכו והסלימו, כולל עלייה באלימות פיזית, כלכלית או מילולית בתוך המשפחה. אפילו זוגות נורמטיביים חיים היום בחשש תמידי של משהו שעומד להשתבש".

אם נכנסנו חלילה להליך כזה, עד כמה חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין שמתמקצע בתחום?

"עורך דין שמנצל את המצב בין הצדדים על מנת לבוא על שכרו יוביל בהפסד הלקוח שלו. אסור למשוך את הלקוח למלחמה ולגרום לו להתגרש. אנחנו צריכים לתת ללקוח להגיע למסקנות לבד. אנחנו לא פסיכולוגיים, אבל עוסקים המון בפסיכולוגיה של הנפש ולצערי, לא כולם רואים רק את הנפש לנגד עיניהם".

פנו לעו"ד רינה פוליטי

טלפון 053-9374039

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • גירושים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully