וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים: הכרה במיאלומה נפוצה ככזו שנגרמה במסגרת שירות צבאי

עו"ד יפתח קיפרמן, בשיתוף zap משפטי

25.3.2021 / 8:43

בפסק דין תקדימי שניתן ע"י ועדת הערר בחיפה הוכרה מחלת הסרטן מסוג מיאלומה נפוצה כמי שנגרמה עקב אופי ותנאי השירות של איש קבע, ששירת בתפקיד רתך-מסגר בצה"ל

רתך. ShutterStock
הקשר בין העבודה למחלה הוצג על ידי מומחית ובזכות התקדמות המדע/ShutterStock

ועדת הערר בבית משפט השלום בחיפה נתנה ב-20.2.2020 תוקף של פסק דין להכרה, אשר זיכתה את אלמנתו וילדיו של אדם ששירת במשך שנים רבות כרתך-מסגר בחיל החימוש בצה"ל בתגמולים גבוהים ורטרואקטיביים, מיום פריצת המחלה ולעתיד. אותו אדם הלך לעולמו ומשפחתו תהיה זכאית לתגמולים. בנוסף להחלטה על תגמולים למשפחת המנוח, משרד הביטחון אף חויב בהחזר שכר טרחת עורך הדין של הצד התובע.

המנוח חלה במהלך השירות בסרטן מסוג מיאלומה נפוצה, וזמן לא רב לאחר שהמחלה התגלתה, הוא נפטר למרבה הצער. במשך שנים רבות הוא עסק שעות ארוכות מדי יום בריתוכים של מתכות שונות.

תביעה שהגיש המנוח בעודו בחיים למשרד הביטחון, להכרה במחלה ככזו שנגרמה לו עקב עבודתו, נדחתה. לאחר מאבק משפטי ממושך, שבמהלכו אף מונתה מומחית בעלת שם עולמי בתחום מטעם בית המשפט ונתנה את חוות דעת התומכת בקשר בין הריתוך למחלה, החליט משרד הביטחון לסגת מהחלטת הדחייה ולהכיר במחלה ככזו שנגרמה למנוח עקב תנאי ואופי השירות.

מדובר בהחלטה תקדימית, בה מוכרת מחלת המיאלומה הנפוצה ככזו שנגרמה עקב נזקי ריתוך והדבר התאפשר, בין היתר, גם עקב התקדמות הידע הרפואי שנרכש בשנים האחרונות בנוגע לקשר שבין עבודות ריתוך וחשיפה ממושכת לאדים וקרינת UV לבין מחלת הסרטן.

נדגיש כי מדע הרפואה בכל הנוגע לחקר מחלות הסרטן נמצא בהתקדמות משמעותית מתמדת, וחשוב לבדוק בכל גילוי של המחלה, האם ניתן לקשור את התפרצותה לאופי ותנאי השירות בכוחות הביטחון.

משרד עו"ד יפתח קיפרמן - בעל התמחות בייצוג נפגעים ונכים מול משה"ב והביטוח הלאומי.

טלפון: 077-9977587

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד יפתח קיפרמן, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully