וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרונות המשפטיים שיצילו לכם את הזוגיות בתקופת פוסט-קורונה

פירמת עורכי הדין KR, בשיתוף zap משפטי

29.3.2021 / 8:30

בחודשים האחרונים יותר ויותר זוגות מבקשים להיפרד על רקע משבר הקורונה. אבל לפני שממהרים לרבנות, יש לא מעט דרכים להציל את הקשר באמצעות גישור

ילד עצוב בזמן שההורים רבים. ShutterStock
הורים רבים/ShutterStock

תקופת הקורונה בראי הסגרים היוותה תקופה לחוצה עבור כולם, אבל הייתה הרסנית במיוחד עבור הזוגיות. במשפחות רבות שני בני הזוג אינם עובדים, או שהם נדרשים לעבוד מהבית וכמעט אינם יוצאים ממנו, וצריכים לנסות להתמקד בעבודה תוך כדי טיפול בילדים שפעמים רבות גם נמצאים בבית.

סיר הלחץ המשפחתי הזה הפך בחודשים האחרונים לסיבה השכיחה ביותר המביאה זוגות להתגרש. בני זוג, שהסתדרו אחד עם השני לאורך שנים ארוכות וצלחו משברים וקשיים, התקשו לפתע לשרוד את תקופת הקורונה, מה שהביא לעלייה חדה במספר תיקי הגירושין בבית המשפט.

למרות כל הקשיים, חשוב לזכור שתקופת הסגרים איננה משקפת את חיי היומיום של בני הזוג. לכן, לפני שמבצעים צעדים דראסטיים ופותחים בהליך גירושין ארוך, יקר ובעיקר מכאיב לשני בני הזוג ולילדיהם, כדאי לשקול לבחון אפשרויות אחרות, שאולי יצילו את הזוגיות.

האלטרנטיבה מצויה בהליך גישור אצל עורכי דין המיומנים בכך, ובדומה לייעוץ זוגי. בשורות הקרובות נבקש להציג כמה דוגמאות לבני זוג שנקלעו לסכסוך, אבל בזכות גישור שבוצע במשרדנו, הצליחו לא רק להחזיר את הקשר ביניהם, אלא לחסוך גם משאבים בהיקף רב והרוויחו את הזוגיות בחזרה.

דוגמה 1: חזרת האם לעבודה הצילה את הקשר

מקרה שנגע לבני זוג בשנות החמישים לחייהם. לפני משבר הקורונה, האב ניהל קו של משלוחי מזון על משאית, והאם נותרה בבית. עם פרוץ המשבר, נפגעו הכנסות האב בצורה משמעותית, היות שחלק מהמשלוחים בוטלו. כתוצאה מכך החל האב להרגיש מרמור כלפי האם.

האב חש כי כל האחריות מוטלת על כתפיו ואשתו איננה מסייעת לו ולא לוקחת חלק במאמץ המשותף אלא רק מבזבזת את כספי המשפחה. על רקע זה הגיע האב למשרדינו וביקש לפתוח בהליך גירושין נגד אשתו. טרם נקיטת הליכים, נערך גישור בין הצדדים כדי לנסות למצוא פתרון.

בגישור הבינו הצדדים את ההשלכות הקשות שיהיו לפתיחת הליך גירושין. תחושות הבעל לגבי היעדר תרומתה של אשתו שוקפו לה באופן ברור ורגיש ובעקבות זאת מצאה האישה מקום עבודה, מה שגרם לבעלה להעריך אותה יותר, וגרם לה להרגיש משמעותית יותר ורצויה.

הליך הגישור, שבו מילאו עורכי הדין תפקיד רגיש, הביא לכך שכל הסיבות לפרוץ הסכסוך בין בני הזוג נעלמו כלא היו. השקט חזר לביתם, והם החליטו שלא לפתוח בהליך גירושין.

דוגמה 2: האישה מנעה התרסקות כלכלית של האב

מקרה אחר נגע לבני זוג בשנות השלושים לחייהם שהיו גרושים במשך כמה שנים. בין השניים היתה תקשורת טובה, אבל משבר הקורונה טרף את הקלפים. האב, שהיה עצמאי, נאלץ לסגור את העסק שלו, ולעומתו האישה החלה לעבוד כרואת חשבון ולהרוויח משכורות נאות.

במסגרת הסכם הגירושין בין השניים, נדרש האב לשלם לגרושתו 3,500 שקל עבור שני ילדיהם ולשאת בעלות המדור. ואולם, סגירת העסק שלו הביאה אותו לכך שלא הצליח לעמוד אף בתשלום השכירות שלו. בעקבות זאת, נפתחו נגדו תיקים בהוצאה לפועל והוא קרס כלכלית.

תחילה לא הסכימה האם לוותר על תשלום המזונות שלה, אולם בהמשך בעקבות גישור שנערך בין הצדדים, הסכימה האם להפחית מתשלום המזונות 2,500 שקל בחודש למשך שנתיים, כדי לאפשר לאב לעמוד על רגליו. הוא הסכים לשלם 4,000 שקל במקום 3,500 שקל לאחר מכן לכשיתאושש.

ההסדר היצירתי אפשר לאב מרווח נשימה כלכלי בתקופת הקורונה, והצליח להציל את הקשר בין בני הזוג הגרושים, שמתחשבים זה בזה ומצליחים לשמור על מערכת יחסים תקינה עבור ילדיהם.

מייסדי פירמת KR עו"ד לירן כפיר ועו"ד ענת אדר-כפיר. יח"צ,
מייסדי פירמת KR עו"ד לירן כפיר ועו"ד ענת אדר-כפיר/יח"צ

דוגמה 3: האם קיבלה מידע ורשת ביטחון והחלה לסמוך על בעלה

דעו כי תקופת הקורונה יצרה סיר לחץ ואיננה מייצגת את חיי היומיום האמיתיים שלכם. זהו בוודאי לא הזמן לקבל החלטות הרות גורל לגבי העתיד הזוגי שלכם

מקרה נוסף נגע לבני זוג אמידים בשנות השישים לחייהם. לבעל עסקים רבים, חברות ונדל"ן, שהוא לא טרח להרחיב עליהם בפני אשתו. האישה חשה כי בעלה מרחיק אותה וממדר אותה, אולם הוא לא הבין שאשתו זקוקה ממנו לביטחון ולתשומת לב ולהרגיש שחלק מהנכסים שייכים לה.

תחילה נערכה חקירה בעניינו של הבעל, שחשפה את כל הנכסים שנמצאים ברשותו. בשלב זה, קיבלה האישה את כל המידע אודות נכסי בני הזוג, מה שתרם לה לתחושת ביטחון רבה יותר. בנוסף ניתנו לאישה הסברים על ידי מומחי המשרד מהו תאגיד, משמעות אחזקת מניות בחברות וכן על הנדל"ן העסקי השייך גם לה במסגרת חייהם המשותפים.

לאחר החקירה, נערך הליך גישור בין בני הזוג, שבעקבותיו נחתם ביניהם הסכם ממון יוצא דופן (לרוב נחתם הסכם ממון לפני הנישואים, ולא במהלכם). במסגרת ההסכם פורטו כל נכסי בני הזוג, והבעל הסכים למסור לאשתו קודים רגישים לכספות ולרשום על שמה את אחת החברות שברשותו.

הליך הגישור והסכם הממון שנחתם בעקבותיו הקנו לאשה תחושת ביטחון שהיא לא לבד, והיא פתחה לאחריו עסק משל עצמה. באותו מקרה יכלו בני הזוג בקלות לפנות להליך גירושין כואב, אולם בעקבות הצעדים בוני האמון ביניהם, הם חזרו לגור יחד באותו בית, ולחיות יחד.

לסיכום, הדוגמאות שלהלן ממחישות את האלטרנטיבות העומדות בפני בני זוג שנקלעים לסכסוך בתקופת הקורונה ושוקלים להתגרש. אם גם אתם נמצאים בסיטואציה דומה, הנה כמה טיפים -

ראשית, דעו כי תקופת הקורונה יצרה סיר לחץ ואיננה מייצגת את חיי היומיום האמיתיים שלכם. זהו בוודאי לא הזמן לקבל החלטות הרות גורל לגבי העתיד הזוגי שלכם.

שנית, הבינו כי החלטה פזיזה לפתוח תיק גירושין, עלולה לסתום את הגולל על הקשר ביניכם. לכן, קודם לכן עדיף שתפנו להתייעץ עם עורך דין ותשקלו לערוך הליך גישור.

שלישית, אם גמרתם אומר להתגרש - דעו כי מדובר בתהליך לא קל, שבעקבותיו תשלמו מחיר נפשי ולילדים תיגרם פגיעה. נסו להיכנס להליך מתוך כוונה להגיע להסכם עם הצד השני. הבינו את החשיבות של ויתורים ופשרות בהליך גירושים שיחסכו לכם כסף וזמן.

רביעית, אם בחרתם בהליך גירושין, דעו כי ההליך עשוי לטמון בחובו עיסוק בשלל תחומים נוספים, כמו הוצאה לפועל, נדל"ן, תאגידים ועוד. לכן, בחרו במשרד עורכי דין שיוכל להעניק לכם מעטפת שלמה, וללוות אתכם בכל התחומים הרלוונטיים, מפירוק שיתוף של בית ועד העברת מניות.

* פירמת עורכי הדין KR בעלת מומחיות מיוחדת בדיני משפחה, ומלווה זוגות רבים שמבקשים להיפרד בהליכי גישור, ולעיתים לאחר מכן בניהול הליכי גירושין בבית המשפט. הפירמה היא בעלת מומחיות בתחומים רבים, ובכלל זה נדל"ן, תאגידים, הוצאה לפועל ועוד, מה שמאפשר להעניק לכל לקוח מעטפת משפטית שלמה, בהתאם לצרכיו.

טלפון: 0539346363

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

פירמת עורכי הדין KR, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • גירושין
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully