וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכונה החדשה שבונים ממול מפריעה? יש מה לעשות

עו"ד סמדר בן דור, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 15:13

תחום התכנון והבנייה בישראל הוא תחום סבוך במשפט המנהלי העוסק בדיונים מול רשויות המדינה ולעיתים גם נוגע לתחום הפלילי. עו"ד סמדר בן דור מסבירה על חשיבות הליווי המשפטי בתחום

בווידאו: עו"ד סמדר בן דור, מתמחה ברישוי תכנון ובנייה, מקרקעין/אולפן וואלה!

במציאות המורכבת של שוק הדיור וקרקעות בישראל מתגלים לא פעם ויכוחים בין שכנים, קבלנים ורשויות. מקרים רבים מסתיימים בבתי המשפט הדנים בסוגיות של תכנון ובנייה. עו"ד סמדר בן דור המתמחה בדיני תכנון ובנייה מסבירה על הנושאים הללו שלא כל עורך דין יודע לטפל בהם.

"עורכי דין לתכנון ובנייה עוסקים בעיקר בנושאים הנידונים מול הרשויות - הוועדה המקומית או המחוזית" מסבירה עו"ד בן דור. "זה בעיקר תחום של המשפט המנהלי".

לדוגמא, אדם שנבנית שכונה בקרבת מקום מגוריו יכול להגיש התנגדות לתוכנית במקרה שהוא חש שזכויותיו נפגעות כתוצאה מהפרויקט. "לא כל תוכנית שהשקיעו בה מיליונים תתבטל בגלל ההתנגדות" מבהירה עו"ד בן דור, "אבל זה ייצור לחץ ולפעמים זה ישפר את התנאים". עו"ד בן דור מדגישה כי ההתנגדויות לא חייבות להיות ישירות מול הדברים המפריעים לשכנים. "הם צריכים לחפש בחוק ובתקנות שגיאות וכך אפשר לפעמים להשבית תוכניות", היא מסבירה.

עו"ד בן דור מדגישה את החשיבות של ליווי על ידי עורך דין המתמחה בתחום. כדוגמא היא מביאה את מלון מגדלה שעל שפת הכינרת. לדבריה, במשך תקופה ארוכה לא הצליחו היזמים לקבל היתר בנייה מכיוון שנמצאו עתיקות בסמוך. משרד עורכי דין גדול שאינו מתמחה בתחום עסק בנושא זמן רב אך רק לאחר שפנו למשרדה המתמחה בתחום - ניתן היתר בנייה לאחר כשלושה חודשים.

עוד מסבירה עו"ד בן דור כי לעיתים נוגע התחום גם במשפט הפלילי. במקרים מסוימים עובר אדם, לעיתים גם אדריכלים, על חוקי הבנייה ועובר בכך עבירה פלילית. הסתייעות בעורך דין לתכנון ובנייה עשויה לסייע לקבל היתר גם בדיעבד ולמזער נזקים. זה תחום ענף מאוד עם הרבה דקויות ולכן חייבים ליווי של ערוך דין המתמחה בו.

עורכת הדין סמדר בן דור - רישוי תכנון ובנייה, מקרקעין

טלפון: 077-2314274

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד סמדר בן דור, בשיתוף zap משפטי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully