וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה יכול לקרות לכל אחד: סובלים מאובדן כושר עבודה? אתם חייבים להכיר את הזכויות שלכם

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 9:04

תאונה, מחלה או כל סיבה רפואית אחרת עלולות להותיר אותנו ללא היכולת לעבוד. רגע לפני שהחשבונות נערמים, עו"ד סמי אבו וורדה הגיע לאולפן כדי לספר לכם כל מה שצריך בנושא

בווידיאו: עו"ד סמי אבו וורדה על אובדן כושר עבודה/עריכה: דפי מקל

לצערנו, ישנם רבים בישראל שאיבדו את משרתם נוכח בעיה רפואית וכעת, נאלצים להילחם על זכויותיהם, למרות שאלו קבועות בחוק. עו"ד סמי אבו וורדה הגיע לאולפן כדי להסביר מעט על נושא אובדן כושר העבודה ומיצוי הזכויות בתחום.

ראשית, מהו אובדן כושר עבודה וכיצד הוא נקבע?

"אובדן כושר עבודה הוא כאשר אדם לא יכול לעבוד בהיקף דומה לזה שעבד קודם לכן, לפני תאונה, מחלה או סיבה רפואית כלשהי. יש פוליסות שמפצות על אובדן כושר עבודה חלקי, אחרות על מלא ויש כאלו שמפצות אפילו במקרה שאתה לא יכול לעסוק ספציפית במקצוע שלך, גם אם אתה יכול לעבוד בכל עבודה אחרת. רוב הפוליסות כלליות ומספקות תשלום חודשי רק אם אדם לא יכול לעבוד במשרה שלו, או בעיסוק סביר אחר. מה זה 'עיסוק סביר אחר'? זו הסוגיה שמעסיקה אותנו המון שנים בבתי המשפט ומול חברות הביטוח".

איך נקבע אובדן כושר עבודה? יש קריטריונים?

"זה מתחיל עם אדם שמרגיש שאיננו יכול להמשיך לעבוד באותה המתכונת או אותם עיסוקים. אנחנו פונים לרופא מקצועי ואז לרופא תעסוקתי, שקובע שאותו אדם לא יכול להמשיך לעבוד באותה עבודה, באותו היקף או באותם תנאים. הוא פונה או לביטוח לאומי נכות כללית או לביטוח נכות מהעבודה, וגם לחברת הביטוח אם יש צורך. רוב אזרחי מדינת ישראל מבוטחים בביטוח בגין אובדן כושר עבודה".

מה מקבל אדם שנקבע לו אובדן כושר עבודה?

"קצבה חודשית, מפוליסת ביטוח פנסיוני, פוליסת אובדן כושר עבודה, ביטוח מנהלים, ביטוח לאומי. הרעיון הוא שאדם שבשל מצב רפואי, לא יכול להמשיך לכלכל את עצמו ואת משפחתו - חברת הביטוח והביטוח הלאומי ייתנו לו את רשת הביטחון. כשהוא עבד, הוא שילם ממיטב כספו ולכן, במקרה כזה, הוא זכאי לקבל את הפתרון".

ומעבר לאותה קצבה חודשית, יש זכויות נוספות?

"בהחלט. אם מדובר באובדן כושר עבודה שנובע מתאונת דרכים, יש תביעה מול ביטוח החובה שקשור לרכב. אם זו תאונת עבודה, אפשר להגיש תביעה נגד המזיק או המעסיק. הקצבה החודשית היא העיקר, אבל מי שמגיע למשל ל-90 אחוז נכות רפואית מקבל פטור עד סכום מסוים ממס הכנסה. יש גם הנחות בארנונה וחשמל וככל שהנכות גבוהה יותר, יש סל זכויות שמשתנה בהתאם".

ועד כמה חשוב להתחיל תהליך כזה עם עורך דין ולפנות למי שמתמחה בתחום הזה?

"חברות הביטוח עצמן ישיבו שהתוצאה הסופית היא לא רק לפי המצב הרפואי של התובע, אלא מושפעת מאוד ממי שייצג אותו מולן".

סובלים מאובדן כושר עבודה? לעמוד של עו"ד סמי אבו וורדה>>

לאתר של עו"ד סמי אבו וורדה

טלפון: 077-9971228

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully