וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכיח ביותר: מה עושים במקרה של רשלנות רפואית בטיפול שיניים?

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 8:25

רפואת השיניים בישראל היא פרטית ברובה והרגולציה בה פחותה יותר. כך נולדות לא מעט תביעות של מטופלים, שסובלים מנזקים שעלולים להיות בלתי הפיכים לעיתים. איך מתמודדים במקרה שנפגעתם? עו"ד סמי אבו וורדה עם התשובות

בווידיאו: עורך הדין סמי אבו וורדה על רשלנות רפואית בתחום השיניים/עריכה: דפי מקל

מי מפחד מרופא השיניים? האמת, רובנו כנראה. אבל גם אלו שמתגברים על הפחד נאלצים לעיתים להתמודד עם השלכות של טיפול לקוי ואף נזק בלתי הפיך. מה עושים במקרים של רשלנות רפואית שכזו? עורך הדין סמי אבו וורדה הגיע לאולפן על מנת להסביר.

רשלנות רפואית ספציפית בתחום השיניים היא משהו שכיח?

"השכיח ביותר מבחינת כמות התביעות המוגשות. אין ברירה, חייבים ללכת לרופא שיניים, אבל התחום הזה פרטי ופרוץ ואין עליו הרבה רגולציה. זה לא כמו טיפול בבית חולים, וזה מה שיוצר את הבעיה".

מה הנזקים הנפוצים, שבגינם אנשים תובעים אחרי טיפולי שיניים?

"למזלנו, הנזקים עצמם פחות חמורים מאשר במקרי רשלנות רפואית בהיריון ולידה למשל, כי ברוב המקרים של שיניים אפשר לתקן ולטפל מחדש. ברפואת שיניים אפשר להיתקל במקרים של אדם שיוצא בחוסר תחושה, אחרי עקירה כירורגית לא קלה. מבטיחים לו שהוא ירגיש טוב, אבל הזמן עובר והוא ממשיך לחוש חוסר תחושה ובריחת נוזלים מהפה, או דלקות וזיהומים שמשאירים צלקות. אלו נזקים שיכולים להשאיר תוצאות קשות ולפעמים בלתי הפיכות".

את מי ניתן לתבוע במצב כזה?

"כיוון שרפואת שיניים היא בעיקרה פרטית - כל רופא שיניים צריך להחזיק בביטוח שיכסה אותו, אבל לצערנו, כמעט שליש מהרופאים לא מבוטחים. כשיש ביטוח, אנחנו תובעים את החברה ומתנהלים מולה. אלו שלא מבוטחים נאלצים לשלם מכיסם. התביעה היא תמיד נגד הרופא וחברת הביטוח שלו, אם יש לו ביטוח. זה לא כמו בתביעה נגד מוסדות, שם לא תובעים את הרופא עצמו".

כשאתה מטפל בלקוח בנושא, אתה מתייעץ עם מומחים בתחום או רופאים אחרים?

"בהחלט. אני עוסק בנושא כבר 30 שנה, חוקר רופאים ובודק את חוות הדעת שלהם, אבל אני חייב חוות דעת רפואית מטעמי, שתוגש לבית המשפט במסגרת התביעה".

כשנכנסים לתהליך כזה כתובע, למה חשוב לפנות לעורך דין שמתמחה בנושא?

"זו חשיבות עליונה, כי תחום הרשלנות הרפואית הוא המורכב ביותר בתחום נזקי הגוף. הוא מצריך ידע רפואי שנצבר עם השנים. רק עורך דין כזה יכול לייצג אותך, כי גם לרופא יש עורך דין שמייצג אותו הרבה שנים ומנוסה בתחום".

נפגעתם בטיפול שיניים? לעמוד של עו"ד סמי אבו וורדה>>

לאתר של עו"ד סמי אבו וורדה

טלפון: 077-9971228

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully