וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: הרופאים לא איבחנו את השחפת והסירו לחולה בטעות חלק מהריאה

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 11.5.2021 / 11:35

אישה שחזרה מטיול בקריביים טוענת כי במשך שנים לא הצליחו הרופאים לאבחן כי נדבקה בשחפת. במקום זאת, היא נשלחה לניתוח מיותר, שבו הוסרה חלק מריאתה ונגרמו לה נזקים קשים

רופא מחזיק ביד צילום ריאות. ShutterStock
יכלו לגלות בזמן? צילום ריאה/ShutterStock

אישה שטיילה פעמים רבות בחו"ל לא דמיינה שכך יסתיים הטיול החלומי שלה בקריביים: במקום להישאר עם זיכרונות מתוקים לאחר שובה מחו"ל, האישה החלה לסבול משיעול טורדני שלא חלף, אולם הרופאים לא הצליחו להבין ממה היא סובלת, וערכו לה אינספור בדיקות.

בתביעה שהגישה האישה לבית המשפט, באמצעות עו"ד אורן בושרי, היא טוענת כי אף שהיו אינדיקציות ברורות לכך שנדבקה בשחפת, הרופאים לא הצליחו לאבחן את המחלה. במקום זאת, הם איבחנו באופן שגוי גידול בריאה שלה - וערכו ניתוח שבו הסירו חלק מהריאה.

"הרשלנות החמורה של הרופאים גרמה לי לנזקים קשים", טוענת האישה בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בנתניה. לדבריה, בעקבות כריתת חלק מריאתה, היא סובלת מתפקודי ריאה נמוכים, זיהומים חוזרים ועוד.

שיעולים בלתי פוסקים אחרי הטיול לקאריביים

האישה (70) מגוללת בתביעה מסיכת בלתי נגמרת של רופאים ובדיקות רפואיות שהעלו חרס. לטענתה, היא החלה להתלונן על שיעול בסוף 2010, כאשר שבה מהקריביים. השיעול לא עזב אותה, ובדצמבר 2012 היא דיווחה לראשונה לרופא על "שיעול טורדני שהתחיל בצינון".

האישה לא הפסיקה להתלונן על שיעול, ובאחד הימים אף פנתה למיון בשל תחושת מחנק. אחד הרופאים איבחן כי היא סובלת מזיהום ונתן לה אנטיביוטיקה, ורופא אחר שלחה אותה לסי.טי בבית החזה, שבו אובחנו אצלה, בין היתר, "קשריות זעירות בריאה מימין".

לאחר שמסרה האישה למומחה לגסטרו כי תלונותיה החלו לאחר ביקור בתאילנד, הוא הפנה אותה למרפאת מטיילים, שבה היא קיבלה "טיפול תרופתי ניסיוני בטפילי מעיים". כעבור חודשיים היא ערכה התייעצות נוספה במרפאה וקיבלה טיפול בחשד לזיהום שנגרם על ידי פרזיטים.

הרופאים מיהרו לנתח לפני תוצאת הבדיקה לשחפת

כל הבדיקות והטיפולים לא העלו דבר, והרופאים הטילו ספק בכך שהאישה סובלת מבעיה גופנית כלשהי. על פי התביעה, אחד מהם "האשים" אותה ב"תגובת יתר נפשית".

בדצמבר 2014 עברה האישה, על פי התביעה, בדיקת ברונכוסקופיה שלא נמצא בה דבר, ורק באפריל 2015 ניתנה לה המלצה ראשונה הקשורה בשחפת. כעבור חודשיים, אושפזה האישה בבית החולים עם "קשריות הנראות כגרנולומות".

על פי התביעה, ביולי 2015 עברה האישה ניתוח לכריתה חלקית של הריאה הימנית ושל קרום הריאה שלה, וחודש וחצי לאחר מכן, היא נדהמה לקבל את תוצאות בדיקת השחפת שעברה, שהצביעו על כך שנדבקה בשחפת.

פגיעה קשה בתפקודי הריאה וזיהומים חוזרים

בתביעה טוענת האישה לרשלנות קשה מצד בית החולים והרופאים שטיפלו בה. לדבריה, על פי הספרות הרפואית בכל בירור אודות שיעול כרוני, המתרחש לאורך יותר משלושה שבועות, יש לחשוד בשחפת - במיוחד מאחר שהיא אישה מבוגרת המרבה לנסוע למקומות אקזוטיים.

"בתיק הרפואי היה כתוב שנסעתי לחו"ל בסמוך לתלונותי על שיעול, אבל הרופאים לא טרחו לעיין בו מעצלנות", טוענת האישה בתביעה.

לדבריה, בשום שלב לא בוצעה לה בדיקה לאבחנה של שחפת, למרות שהיא סבלה מתסמינים נשימתיים והיו לה ממצאים רנטגניים שבגללם היא נשלחה בטעות לניתוח.

האישה טוענת כי הרופאים התרשלו, היות שלא ביססו את האבחנה לשחפת לפני שערכו ניתוח וכרתו חלק מריאתה. לדבריה, בעקבות הניתוח נפגעו מאוד תפקודי הריאה שלה, נגרמה לה נכות קבועה של בין 40%-60%, והיא סובלת בין היתר מזיהומים חוזרים.

טרם הוגש כתב הגנה.

* התביעה הוגשה באמצעות עו"ד אורן בושרי

לפרטים נוספים: 077-6670431

הכתבה באדיבות Zap משפטי


המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • שחפת
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully