וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבתא ברחה מגרמניה? מה שצריך לעשות כדי לקבל אזרחות גרמנית

עו"ד ניר לנקר, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 13:49

עו"ד ניר לנקר ממגדל אלקטרה סיטי בת"א מסביר מהם היתרונות של החזקת דרכון גרמני, מי זכאי לקבלת אזרחות גרמנית ומה כולל תהליך הגשת הבקשה לאזרחות זו

בווידאו: עו"ד ניר לנקר על זכאות לאזרחות גרמנית/zap משפטי

בין אם למטרת עבודה או רילוקיישן, לימודים, או אפילו רק כי אפשר ומגיע - ישראלים רבים פונים לאחרונה לקבלת אזרחות זרה, כאשר המבוקשת שבהן היא אזרחות גרמנית. איפה מתחילים, למה חשוב לשים לב וכיצד תבטיחו את זכאותכם לאזרחות גרמנית כחוק?

עו"ד ניר לנקר מסביר כי הבסיס הכי חשוב בהגשת בקשת האזרחות הוא שמבקש האזרחות יהיה צאצא של מי שהיה אזרח גרמני. לא מספיק שהאב, האם, הסב או הסבתא יוולדו בגרמניה או יתגוררו בה - הם צריכים להיות בעלי אזרחות.

עו"ד לנקר אומר כי בנוגע לצאצאי יהודים בישראל , גרמניה המודרנית החליטה על החזרת אזרחות ליהודים שברחו מגרמניה בתקופת השלטון הנאצי החל מ-1933 ועד 1945. חוקי נירנברג שללו את אזרחותם של יהודים גרמנים וגרמניה מאפשרת לצאצאיהם, ללא הגבלת דורות , לבקש מחדש את אזרחות זו.

עו"ד לנקר מבהיר את האטרקטיביות של אזרחות גרמנית. לדבריו, מעבר לכך שזו אזרחות אירופית, מדובר באזרחות של אחת המדינות המובילות בעולם . עו"ד לנקר אומר כי מאז סגירת הגבולות לאיחוד האירופי בעקבות הקורונה ישראלים רבים רוצים לקבל אפשרות כניסה והביקוש לאזרחות אירופאית וגרמנית גבר מאוד.

עוד מסביר עו"ד לנקר כי בשנים האחרונות הקלה גרמניה על קבלת האזרחות. חלו שינויים בחוק החל מסוף שנת 2019 ונפסק פס"ד מהפכני בשנת 2020 שגרמו להקלות משמעותיות בזכאות לאזרחות גרמנית. הסעיפים שאיפשרו לצאצאי נמלטים מגרמניה לקבל אזרחות היו מפלים לרעת צאצאי נשים גרמניות יהודיות וכעת החוק שונה. כמו כן עד 2020 ניתנה אזרחות רק לצאצאים של מי שנולד לאחר נישואי אביו וכעת ישנה הקלה המאפשרת ,תחת תנאים מסוימים גם למי שנולד לפני נישואי אביו ו/או שאביו כלל לא נישא לקבל אזרחות גרמנית .

עו"ד לנקר מדגיש שקיים סעיף בחוק הדורש מעבר ראיון בשפה הגרמנית, אין זה מכשול בלתי ניתן לעבירה ומשרדו של עו"ד לנקר ערוך ומוכן לסייע וללוות זכאים גם במסלול זה עד קבלת אזרחות גרמנית ודרכון גרמני.

עד כמה חשוב להיות מלווה בעורך דין מתמחה? לדברי עו"ד לנקר חשוב שעורך הדין יתמצא בסעיפי החוק כדי שיוכל להתאים את הפנייה לסעיף החוק המתאים ביותר. "אנחנו עובדים הישר מול הרשות הפדרלית הגרמנית - זה מקצר את זמן ההמתנה שיכול להיות ארוך. לניסיון שלנו יש ערך רב ואנחנו יכולים גם למנוע הליכי סרק במקרה בו אין זכאות לאזרחות ולסייע בהוכחת הזכאות - מציאת הראיות לאזרחות של הורי או סבי המבקש".

עו"ד ניר לנקר

טלפון: 03-5052141

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד ניר לנקר, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully