וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופא התרשל? כך תדאגו שתקבלו את הפיצוי המגיע לכם

עו"ד אורי גלבוע, בשיתוף zap משפטי

17.10.2021 / 10:08

מהי בדיוק רשלנות רפואית? את מי תובעים על נזק שנגרם לכם במהלך טיפול רפואי? עו"ד אורי גלבוע מסביר כיצד מתנהל ההליך ומה חשוב לעשות כדי לדאוג שהוא יצליח

בווידאו: עו"ד אורי גלבוע על תביעות רשלנות רפואית/עריכה: דפי מקל

מה ניתן לעשות ואיך מתמודדים עם מצב בהם אתם נאלצים לתבוע את הרופא, שעד לפני כמה רגעים היה התקווה שלכם לבריאות טובה וכעת הפך את המצב להרבה יותר גרוע? כיצד ניתן להוכיח את העובדות בתביעת רשלנות?

עו"ד אורי גלבוע, המתמחה בתיקי רשלנות רפואית ובתיקי נזיקין מורכבים מסביר כי ההגדרה של רשלנות רפואית היא סטייה מסטנדרט סביר - כלומר, יש ספרות ומתודה רפואית שרופא חורג ממנה או מתעלם מסימנים אצל החולה מדובר ברשלנות. אם הרשלנות גרמה לנזק ניתן לתבוע פיצויים.

לדבריו, התביעה מוגשת בדרך כלל גם נגד הרופא עצמו וגם נגד קופת החולים או בית החולים. לתביעה כזו 2 סיבות. הראשונה היא שכשיש שרשרת של נתבעים הסיכוי להגיע להסכמה על פיצויים עולה כי האחריות מתחלקת ביניהם. הסיבה השנייה היא שפעמים רבות במהלך התנהלות התיק הגורמים השונים "זורקים בוץ" זה על רעהו ובכך מסייעים לצד התובע.

עו"ד גלבוע מסביר כי כאשר מגישים תביעה מסוג זה השלב הראשון הוא איסוף כל החומר הרפואי הרלוונטי - מלאכה שלעיתים אינה פשוטה כלל - לעיתים כבר לא ניתן להשיג את החומר מחמת התיישנות ובמקרים נדירים החומר אף שונה.

בנוסף, מסביר עו"ד גלבוע, מדובר בתביעות שחייבות להיות מעוגנות בדעות של רופאים מומחים ולא תמיד קל להשיג עדויות אלה. לעיתים מדובר בתחום התמחות קטן, בו קיימים מומחים מעטים מה שמעלה את מחיר חוות הדעת או גורם לציפוף שורות בקרב הרופאים. עו"ד גלבוע אומר כי מומלץ תמיד ללמוד את החומר כמו שצריך, לקרוא את חוות הדעת של הצד שכנגד ואת המאמרים עליהם הם מסתמכים.

עוד ממליץ עו"ד גלבוע לדאוג לתיעוד בזמן אמת של הטיפולים השונים אותם מקבל החולה ועל קבלת כל המסמכים הרלוונטיים במהלך הטיפול. במקרים בהם נדרשת הסכמה לניתוח לאחר המוות מומלץ להסכים לכך.

עו"ד גלבוע מדגיש כי אין תחום בו חשובה יותר הבחירה בעורך דין המתמחה ספציפית בתחום. לדבריו, מדובר בתחום הדורש היכרות מיוחדת עם האספקטים השונים בו ואי אפשר לקצר את הדרך.

משרד עו"ד אורי גלבוע ועו"ד עמית אוריה

טלפון: 077-9968260

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד אורי גלבוע, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully