וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החולה ששכב עם שבץ מוחי במשך 14 שעות זכה לפיצוי ענק

עו"ד אורי גלבוע, עו"ד עמית אוריה, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 1.11.2021 / 6:54

חולה שעבר אירוע מוחי תבע את בית החולים שאליו פונה על טיפול רשלני. רק לאחר שעות ארוכות הוא פונה לבית חולים אחר שהתאים יותר לטפל בו. לאחרונה זכה בפשרה בכמעט 2 מיליון שקל

שבץ מוח גידול רנטגן. ShutterStock
שבץ/ShutterStock

14 שעות - זהו פרק הזמן הבלתי נתפס שבו נאלץ להמתין חולה שסבל מאירוע מוחי עד שפונה לטיפול רפואי מתאים בבית חולים אחר. בתביעה שהגיש נגד בית החולים, באמצעות עו"ד אורי גלבוע ועו"ד עמית אוריה, טען החולה כי פרק הזמן שבו המתין, שהיה כמו נצח בעיצומו של אירוע מוחי, גרם לו מאוחר יותר לנכות קשה שממנה הוא סובל ולצורך מלא בעזרה סיעודית .

בעקבות התביעה שהגיש לבית המשפט, זכה לאחרונה החולה במסגרת הסדר פשרה לפיצוי של 1.75 מיליון שקל, כולל גמלאות ביטוח לאומי.

אירוע מוחי במלון באמצע הלילה

הפרשה אירעה לפני מספר שנים. א', בשנות השישים לחייו, נסע עם אשתו לבילוי במלון בדרום הארץ. הוא ואשתו נרדמו לפני חצות, כשלפתע בשעה 3:00 לפנות בוקר התעורר א' כשהוא סובל מקושי בדיבור וחוסר שליטה בגפיים התחתונות.

אשתו של א' הבינה מיד במה מדובר. היא זיהתה כי הוא סובל מאירוע מוחי והזמינה אמבולנס של מד"א, שפינה אותו במהירות לבית החולים. בשלב זה, הועבר א' לחדר מיון, ושם נמצא בין היתר כי הוא סובל מדיבור כבד ומסטייה של זווית הפה.

למרות הסימנים הברורים, והעובדה שא' אובחן כסובל מאירוע מוחי חריף, הטיפול בו היה לקוי מיסודו. חרף העובדה שלבית החולים שאליו פונה לא היתה יכולת לבצע צנתור מוח לסילוק קריש הדם, הרופאים המעיטו מחומרת הבעיה ולא הזדרזו לפנות אותו לבית חולים אחר.

על פי התביעה שהגיש א', הוא שכב עם שבץ בבית החולים שאליו פונה במשך שעות ארוכות, כאשר במהלך שעות אלה נמנעו הרופאים לפנות אותו לבית חולים אחר. מדובר במחדל של ממש, שכן במקרים של אירוע מוחי יש חשיבות עליונה לתת את הטיפול התרופתי והפולשני המתאים במהירות האפשרית כדי שניתן יהיה להשיג החלמה מלאה.

בסופו של דבר, רק בשעה 16:45 - כמעט 14 שעות (!) לאחר שהגיע א' לבית החולים לראשונה - הוא פונה באמבולנס לבית חולים אחר. בדיעבד הסתבר כי העיכוב הבלתי ייאמן הזה בפינוי - בעיצומו של אירוע מוחי - נעשה לאחר שחלון ההזדמנויות לטיפול בא' כבר נסגר.

העיכוב בפינוי גרם לנזק בלתי הפיך

כתב התביעה שהגיש א' מפרט את הניסיונות ההרואיים של בית החולים שאליו הוא הועבר להציל את חייו. ואולם, למרות הצלחה טכנית של ניתוח המוח שנערך לו, א' טוען כי נותר עם נכות קשה, שבעטיה הוא נזקק באופן מלא לעזרה סיעודית. לטענת א', בעקבות הטיפול הרשלני של בית החולים - והעיכוב הממושך כל כך בפינוי שלו - הוא נותר רתוק לכיסא גלגלים וסובל מפגיעה מוטורית ושפתית קשה.

בית החולים עצמו ניסה להתנער מטענותיו של א', ובכתב ההגנה שהגיש הכחיש את אחריותו לאירוע. לטענת בית החולים, עוד לפני האירוע המוחי א' היה מוגבל בשל מצבו הרפואי, וסבל מבעיות רפואיות שונות כמו עודף משקל, יתר לחץ דם ופרפור פרוזדורים.

לטענת בית החולים, אין להטיל עליו אחריות בשל העובדה כי א' לקה בשבץ מוחי, הכרוך בנזק שלא ניתן למנוע. בית החולים טען כי רופאיו פעלו באופן נכון, והעניקו טיפול לפי הסטנדרט המקובל.

בשלב זה, פנו הצדדים לגישור, שבסופו הם הגיעו לפשרה. במסגרת זאת, הסכים א' לדחיית התביעה שהגיש בתמורה לפיצוי של 1.75 מיליון שקל, לצד המשך תשלום גמלאות הביטוח הלאומי.

* הכותבים, שייצגו את התובע במסגרת ההליך המתואר, מתמחים בטיפול בתיקים מורכבים של רשלנות רפואית

משרד עו"ד אורי גלבוע ועו"ד עמית אוריה

טלפון: 077-9968260

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד אורי גלבוע, עו"ד עמית אוריה, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully