וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא מילה נגד מילה: האמצעים החדשים להוכחת עבירות תנועה

עו"ד שי גלעד, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 8:05

אם בעבר יכול היה נהג לטעון כי השוטר רשם בדו"ח דברים אחרים ממה שנאמרו בזמן אמת הרי שכיום האמצעים הטכנולוגיים שינו את התמונה. איך משתמשת מערכת המשפט באמצעים טכנולוגיים ואיך מתמודדים עם זה?

בווידאו: עו"ד שי גלעד על מערכת המשפט התעבורתית/עריכה: דפי מקל

קחו מיליוני נהגים, תעמידו אותם בפקקים, תוסיפו מזג אוויר חם ואופי ישראלי טיפוסי - קיבלתם בתי דין לתעבורה המטפלים באלפי תיקי עבירות ביום. כיצד עולם המשפט התעבורתי הישראלי יכול להתמודד עם טענות הצדדים המעורבים ואילו אמצעים ישנם היום כדי להוכיח או להפריך טענות שונות שעולות במשפט?

עו"ד שי גלעד אומר כי בתקופת הקורונה בה עם ישראל היה נתון לסגרים אז אנשים פחות נסעו בכבישים וכתוצאה מכך מספר העבירות פחת. לאחר מכן הסגרים השתחררו והעומס חזר ביתר שאת כמו גם ביצוע העבירות.

לדברי עו"ד גלעד אפשר לומר שמשפט התעבורה עובר מהפיכה ראייתית. אם בעבר נהגו בתי המשפט להכריע על פי עדויות, כיום המגמה היא לעבור להוכחות על פי ראיות פורנזיות. יש היום מגוון אמצעים טכנולוגיות כמו מצלמות או ראיות נוספות שהמשטרה אוספת ומביאה לבית המשפט.

כדוגמא מביא עו"ד גלעד את מד מהירות הליזר שכבר אושר על ידי בית המשפט העליון ואת המצלמות הדיגיטליות הפזורות ברחבי הארץ. לדבריו קבילות המצלמות נמצאת עדיין תחת דיון אבל המגמה היא לדבר על משקל הראיות ולא על הקבילות שלהם והפתגם כאן נכון - תמונה אחת אכן שווה אלף מילים.

עו"ד גלעד התייחס גם למקרים שהיו נפוצים בעבר בהם יכל מי שנחשד בעבירה לטעון כי השוטר רשם בדו"ח דברים אחרים ממה שנאמרו. כיום, הסביר עו"ד גלעד, השוטרים נושאים על גופם מצלמות גוף וכל האינטראקציה עם הנהג מתועדת. לדברי עו"ד גלעד עובדה זו אומנם מונעת את קו ההגנה של מילה של נהג מול מילה של שוטר אך מתוך הצילומים ניתן להוציא קווי הגנה חדשים - התיעוד יכול להצביע על התנהלות שלא כדין של השוטר.

לסיכום ציין עו"ד גלעד כי פנייה לעורך דין לענייני תעבורה הכרחית כי לאדם מן היישוב אין את הכלים שעורכי הדין אגרו במהלך השנים על מנת להתמודד בהצלחה עם התביעה.

עורך הדין שי גלעד

טלפון 0539374959

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד שי גלעד, בשיתוף zap משפטי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully