וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר התיקון לחוק האזרחות הגרמני שיקל על תהליך קבלת דרכון גרמני

עו"ד ונוטריון ויאצ'סלב פונומריוב ועו"ד ונוטריון אדם ידיד, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 13:42

תהליך השבת האזרחות הגרמנית לניצולי השואה ולצאצאיהם היה עתיר קשיים ומגבלות עד החודש האחרון, בו אושר ברוב גדול תיקון חשוב לחוק. הוצאת האזרחות הגרמנית צפויה להיפתח עתה לציבור רחב יותר, בעיקר לצאצאי הניצולים

דרכון גרמני. אילוסטרציה, מערכת וואלה! NEWS
דרכון גרמני/מערכת וואלה! NEWS, אילוסטרציה

השבת אזרחות גרמנית לנרדפי הנאצים וצאצאיהם אפשרית מזה שנים רבות. מדובר בהליך לא פשוט, אשר כלל הרבה מאד פרמטרים לפסילה, ולכן, על אף שהחוק התיר, עקרונית, את השבת האזרחות לצאצאים, תהליך קבלת האזרחות עצמו היה עתיר מגבלות וקשיים וחלק גדול מהבקשות שהגישו צאצאי הניצולים נדחו.

הסיבות לדחיית הבקשות היו מגוונות, חלקן נדחו כיוון שהורי המבקשים כבר הוציאו אזרחות אחרת, אחרות נדחו כיוון שקבלת האזרחות הותנתה באזרחות גרמנית של האב בלבד. הדבר עורר מחאה מתמשכת מצד מגישי הבקשות שנדחו, ואף הוביל להקמת ארגון בשם "קבוצת נדחי סעיף 116", על שם סעיף החוק שקובע כי צאצאיהם של אזרחי גרמניה, שהיו אזרחי המדינה בין 1933 ל-1945 ושאזרחותם נשללה מסיבות של גזע, דת או פוליטיקה, יוכלו לקבל אזרחות בעצמם.

בסוף חודש יוני האחרון, ברוב גדול, אישרה ממשלת גרמניה תיקון לסעיף 116 של החוק, אשר צפוי להקל משמעותית על קבלת אזרחות גרמנית של צאצאי הניצולים שהיו בעצמם אזרחים גרמניים. מעבר לכך, כולל התיקון גם היבט חשוב נוסף האוסר על הענקת האזרחות לכל אדם שהורשע באנטישמיות או בכל צורה אחרת של גזענות ושנאת זרים.

חשוב להכיר כי עוד קודם לכן, בשנת 2019, הוציאה ממשלת גרמניה שני צווים שנועדו להקל על צאצאיהם של ניצולי השואה בתהליך קבלת האזרחות. תיקון החוק הנוכחי מעניק לצווים אלו תוקף חוקי קבוע.

האם גם אתם תוכלו לקבל אזרחות גרמנית?

ההקלות החדשות בתיקון לחוק מפשטות אמנם את תהליך קבלת האזרחות, אך חשוב לזכור כי מדובר עדיין על תהליך משפטי לא פשוט, שמצריך ליווי מקצועי. בחינת ההיתכנות לזכאות לאזרחות גרמנית היא דבר אחד, אולם גם אחריה יש לפעול לשם הגשת הבקשה, אשר נעשית כולה בשפה הגרמנית. אל הבקשה יש לצרף, בין היתר, מסמכים מקוריים, מתורגמים לגרמנית במידת הצורך, המצביעים על האזרחות שנשללה מניצול השואה, ועל הקשר המשפחתי בינו לבין מגיש הבקשה.

על מנת להבטיח עמידה בכל תנאי החוק המשתנים כעת, ועל מנת לענות כראוי על שאר סעיפי החוק הגרמני, מומלץ להיעזר במשרד עורכי דין המתמחה בתחום, אשר יוכל להבטיח לכם הגשה תקינה של חומרי הבקשה, אימות נוטריוני של כל המסמכים הנדרשים, וסיוע בהשגת הוכחות מספקות לשלילת האזרחות בעבר, ולקיומו של קשר משפחתי כנדרש.

הכותבים הינם עורכי דין המטפלים בהגירה וליווי בהשגת אזרחויות באירופה, במשרד דוד ידיד עורכי דין ונוטריון. למשרד וותק של 40 שנה בהוצאת אזרחות גרמנית, צוות הדובר את השפה ונוטריון בשפה הגרמנית. המשרד עוסק גם בהוצאת אזרחות פורטוגלית ואזרחויות אירופאיות בכלל, ובמימוש זכויות לבני הגיל השלישי בדגש על זכויות ניצולי שואה, נזיקין וביטוח.

לאתר משרד דוד ידיד>>

טלפון: 0737780042

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד ונוטריון ויאצ'סלב פונומריוב ועו"ד ונוטריון אדם ידיד, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully