וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו איות לא נכון של השם עלול להערים קשיים: רוצים דרכון גרמני? פנו למומחה

ד"ר ועו"ד יובל חן, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 9:52

ישראלים רבים זכאים לדרכון גרמני, שיכול לפתוח בפניהם שלל הזדמנויות. אבל איך עובד התהליך ומדוע מומלץ להיעזר בעו"ד שזה תחום עיסוקו? צפו בתכנית וקבלו את כל ההסברים

בווידיאו: מה צריך לדעת אם רוצים להוציא אזרחות גרמנית?/אולפן וואלה!

דרכון גרמני יכול לפתוח בפני ישראלים רבים שלל הזדמנויות - אקדמיות, כלכליות וחברתיות. אבל איך משיגים דרכון כזה ומי זכאי לכך? עורך הדין ד"ר ועו"ד יובל חן הגיע לאולפן כדי להסביר.

ראשית, עד כמה נפוצה הבקשה לאזרחות גרמנית בישראל?

"מאוד. האזרחות הגרמנית מקנה אפשרויות לא רק בגרמניה, אלא בכל אירופה ומקלה מאוד את תהליכי השהייה ואישורי העבודה בארצות אנגלוסקסיות, שמקיימות אמנות עם גרמניה".

ומה התנאים לקבלת אזרחות גרמנית?

"קשר דם. מקום הלידה או קבלת שילומים ופיצויים לא רלוונטיים. צריך קשר דם למישהו שבשעתו אזרחותו נשללה בשל חוקים נאצים. לממשלת גרמניה אין מכסות, רק חוקים וכל מי שעומד בתנאי החוק - יקבל את האזרחות הגרמנית. בהרבה מאוד מקרים, השלטונות הגרמנים כמעט מעודדים אפילו את קבלת האזרחות הגרמנית".

מה הטיפים שלך למי שרוצה לפתוח בתהליך קבלת האזרחות הזה?

"קודם כל, חשוב מאוד שתנסו לאתר מסמכים, תעודות עלייה לישראל, התכתבויות עם גרמניה, אילן היוחסין ועוד. מתוך זה, עו"ד בקיא בתחום וכזה שקורא גרמנית, יכול ללמוד לגבי סיכויי התביעה. אני, כמי שמטפל בבקשות האלו, לא שואל למה אתם רוצים להוציא אזרחות. זה לא תפקידי כעורך דין. רק לסייע לבקשה להתממש".

יש דרישות נוספות לקבלת האזרחות, מעבר לקשר הדם?

"יש ניואנסים שונים. למשל, אם הדורות הקודמים של הצאצאים היקים, מהם המבקש שואב את בקשתו לאזרחות, התחתנו לפני נובמבר 1941, יכולה להיות בעיה כי אז לפעמים צריך להציג שליטה מינימלית לפחות בשפה הגרמנית. לאחרונה הקלו הגרמנים על קבלת האזרחות גם למי שמבקש אזרחות גרמנית ונולד לאם גרמניה, לפני אפריל 1953".

מה עושים במקרים בהם אין את המסמכים או קשה לשחזר אותם?

"יש אפשרות לבצע חיפוש בארכיונים בגרמניה ולעיתים קרובות אנחנו מוצאים שם. אם לא, אנחנו לא מטפלים בתיק".

לסיום, מה החשיבות של פנייה לעו"ד שזה תחום עיסוקו בתהליך כזה?

"חשוב תחילה לבחון את הסיכויים. חבל לשלם כסף ולבזבז זמן אם הסיכוי מלכתחילה קלוש. בשלב שני, מי שעוסק בכך - נכון שיידע גרמנית, כי הוא צריך לתקשר עם הגופים בגרמניה שעוסקים בכך ואינם דוברי אנגלית. ההיבט השלישי - אחרי שמוגשת הבקשה, יש מקרים ותקלות בדרך שצריך לטפל בהם. למשל, איות של שם. עורך דין שבקיא בתחום ומכיר את המחלקה האחראית על כך בגרמניה ושולטים בשפה, יכולים באופן די פשוט להתגבר על כך".

עו"ד וד"ר יובל חן

טלפון: 053-9374954

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

ד"ר ועו"ד יובל חן, בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully