וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למצוא את המסלול הנכון: מי אחראי לפצות אותנו על תאונת דרכים?

עו" מרים ביטון שטיינמן ועו"ד פנינה שלו, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 6.7.2021 / 11:03

נפגעי תאונות דרכים, בין אם הם הולכי רגל ובין אם הם נהגים, זכאים לקבל פיצויים. אך לא תמיד פשוט לגלות את המסלול הנכון בדרך לקבלתו. עורכות הדין פנינה שלו ומרים ביטון שטיינמן מסבירות מהם הגורמים השונים המעורבים בהליך

בווידאו: עו"ד פנינה שלו ועו"ד מרים ביטון שטיינמן על תביעות נזיקין בתאונות דרכים/עריכה: אדר אילון

לצערנו תאונות דרכים מתרחשות באופן יומיומי ותדירותן רק עולה משנה לשנה. נהגים והולכי רגל המעורבים בתאונות נמצאים בסיטואציות שונות, כמו בזמן עבודה או בדרך ללימודים. לנסיבות אלו משקל מכריע עבור כל אחד ואחת מן המעורבים.

עו"ד מרים ביטון שטיינמן מסבירה כי בפני מי שמעורב בתאונת דרכים יש שני מסלולים עיקריים לתביעת נזיקין. המסלול הראשון הוא במקרה שיש לאותו מעורב ביטוח. במקרה זה, הדרך פשוטה - פונים לחברת הביטוח. אם מדובר בנזקי גוף, פונים לביטוח החובה ואם בנזקי פח, לביטוח המקיף או לצד ג'. במקרה שאין ביטוח, מסבירה עו"ד ביטון שטיינמן, עולה שאלת האשמה. אם יש אשם, ניתן לפנות לדיני הנזיקין ואם אין גורם אשם, ניתן לפנות לחברת קרנית.

עוד מסבירה עו"ד ביטון שטיינמן כי תאונת דרכים יכולה להיחשב גם לתאונת עבודה. במקרה בו העובד היה מעורב בתאונה בדרכו לעבודה או בחזרה ממנה, או אפילו בנסיבות אחרות, הוא יכול לתבוע גם את מקום העבודה לקבלת פיצויים.

עו"ד שלו מסבירה כי קטין המעורב בתאונת דרכים בדרכו מבית הספר או אליו, מכוסה על ידי ביטוח תלמידים שמקיף את כל תלמידי בתי הספר וגני החובה בארץ. במקרה של תאונת דרכים ניתן לפנות לביטוח של הנהג הפוגע ובתאונה אחרת, ניתן לפנות לביטוח התלמידים, לרשות המקומית או לחברת ענבל.

עו"ד שלו מבהירה כי גם לרשות המקומית האחראית על תחזוקה של בתי הספר או גן הילדים יש אחריות ובמקרים של פגיעה ניתן לפנות לחברת הביטוח שלה. אם התאונה לא נגרמה כתוצאה מתחזוקה לקויה, ניתן לפנות גם למשרד הבריאות.

עו"ד ביטון שטיינמן מדגישה כי מכיוון שבמקרים אלה יש המון ניואנסים ומסלולים שונים דרכם ניתן לתבוע, רצוי לפנות לעורך דין המתמחה בתחום. עורך דין שלא מתמחה בתחום לא יידע לפנות למסלול הנכון וכך, לא ניתן יהיה למקסם את הפיצויים.

דגש נוסף שמביאה עו"ד שלו הוא שמומלץ לפנות לעורך הדין כבר בתחילת התהליך. זאת על מנת שיהיה אפשר לאסוף חומרים רפואיים, צילומים וראיות בשטח, לדאוג שהצד השני לא יוכל להסתיר מה שקרה וכדומה. עורך הדין גם יידע להפנות את הנפגע לרופאים המתאימים ולדאוג שלא יחול חוק ההתיישנות.

משרד עו"ד פנינה ומרים

טלפון: 077-8051310

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו" מרים ביטון שטיינמן ועו"ד פנינה שלו, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully