וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להגיע מוכנים: כך תדאגו שהוועדה הרפואית תעניק לכם את זכויותיכם

עו"ד יעקב כהן, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 16:07

במקרים בהם נפגע תאונה או עובד תובעים את הביטוח הלאומי כדי לממש את זכויותיהם, הם נדרשים לעיתים לעמוד מול ועדה רפואית על מנת שזו תקבע את מצבם והמגיע להם. עו"ד יעקב כהן מסביר איך מתנהלים מול הוועדה

בווידאו: עורך הדין יעקב כהן על תביעות הביטוח הלאומי והופעה מול ועדות רפואיות/עריכה: אדר איילון

תביעת זכויותיכם לאחר תאונה או עקב פציעה במקום העבודה עוברת דרך הוועדות הרפואיות בביטוח הלאומי. מה ניתן לעשות על מנת לשפר את הסיכוי לקבל את מה שמגיע לכם, מה הרכב הוועדה, למה חשוב לשים לב ומהי אחריותו של המעסיק?

עו"ד יעקב כהן מסביר כי במקרים רבים של תאונות או פציעות אפשר לממש זכויות גם אם על פניו נראה כאילו הדבר לא אפשרי. לדוגמא, מקרה של ילדים שנפצעים בבית - יש ביטוח של המוסד החינוכי התקף 24 שעות ביממה, גם בערב, בסופי שבוע ובחופש. אנשים שהילדים שלהם נפצעים בשבת עלולים לחשוב שלא מגיעות להם זכויות, אבל למעשה זה איננו נכון והפיצוי עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים. כך הדברים גם בנוגע לתאונות עבודה - במקרים רבים אפשר לשלב תביעות נוספות של ביטוח, רשלנות ועוד ולכן תמיד חשוב ונכון להתייעץ עם עורך דין שמתמקצע בתחום.

עו"ד כהן מסביר כי כאשר אדם נפגע בעבודה והוא אינו יכול לחזור אליה מעל 90 ימים, או שהוא זקוק לטיפול רפואי לשארית חייו, הוא זכאי לעמוד מול ועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי.

מטרת הוועדה היא לסנן מי שתובע ללא הצדקה ולא תמיד האדם שפונה לוועדה יודע איך להציג את המקרה שלו. חשוב שבתיק הרפואי ישתקף מצבו, כך שהוועדה תבין את הבעיה והקושי התפקודי. לכן, למעשה, עורך הדין עושה את רוב העבודה של הבהרת המסר לוועדה, והלקוח לרוב יושב בצד וממתין.

עו"ד כהן מדגיש כי חשוב להבין שכאשר פונים למוסד לביטוח לאומי, ישנו תהליך שצריך לעשות לפני הפנייה. על הנפגע לבוא לוועדה מוכן, עם כל המידע. הוועדה אינה בודקת את מצבו של הנפגע בצורה פרטנית, אלא רק מסכמת את הסיטואציה.

עוד מסביר עו"ד כהן כי ניתן לפנות לוועדות גם בהמשך - אחרי עשרות שנים ואפילו אחרי גיל פרישה, ולבקש לבחון את המצב מחדש במקרה של החמרה. גם בפניות מסוג זה, כמובן שיש לדאוג לבצע את כל הפרוצדורות באופן מסודר.

עו"ד כהן מסכם ומסביר כי ישנם מקרים בהם נפגע הולך לבדו להופיע מול הוועדה ומצליח לקבל מה שמגיע לו, אבל במקרים רבים אחרים, לא כל המידע מוצג כהלכה והתביעה נדחית. עורך דין המתמחה בנושא יידע לדאוג לכך שכל החומר יגיע בצורה מאורגנת לרגע האמת, וכך הזכויות של הנפגע ימומשו.

משרד עו"ד יעקב קובי כהן - נזיקין

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד יעקב כהן, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully